• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Gurksoppa skrev 2024-01-21 19:03:17 följande:
    fri vilja? Hört talas om det? så det är fri vilja av dig att välja app eller inte. Ge dig inte in i leken om du inte tål den. Det är fri vilja att svepa ja eller nej, lagligt samtycke, hört talas om det med? så vilka lagändringar ska genomföras för att begränsa fri vilja? Vilka lagändringar behövs för att staten ska kunna ändra nej till ja tror du? var är din forskning? ett tips i välmening, utbilda dig
    Ja, du måste vara väldigt utbildad som tror att "fri vilja" står med i grundlagen eller du kanske tänkte på den amerikanska konstitutionen. Om man är utbildad borde man känna till att den svenska grundlagen inte är uppbyggd på det sättet runt personlig frihet. Du är inne på ett område som du saknar kunskaper om.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2024-01-22 17:01:58 följande:
    Vill du att jag ska reglera ditt dejtingliv? Jag har massor med idéer {#emotions_dlg.djavulsk}Demon
    Bara om det leder till maximal rättvisa mellan könen.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-22 17:05:45 följande:
    På vilket sätt är det "farligt på riktigt med (dina inbillade) trakasserier mot incels"?

Det skiter du att förklara för att <fyll i valfri patetisk bortförklaring här>...
    Om man som flera av er tror att incels är farliga kanske det inte är så smart att förnedra dem om någon teoretiskt skulle läsa här. Jag förstår inte logiken bakom det alls.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-21 19:43:36 följande:
    Hur kan det vara dejtingappens fel?

Är dejtingapparna någon slags levande organism med intelligens som SKAPAR ouppnåeliga ideal?

Att säga det är dejtingapparnas fel är ju samma sak som att säga att Pelle är utan skuld, som mördare Anders med pistol. Det är ju pistolens fel.

Hur många tror du skulle köpa att Pelle är skuldfri och det är pistolens fel.

Med din logik och förklaring så är det ju pistolens fel.

Vi andra som fattar bättre vet att det är knappast pistolens fel. Precis som det är med dejtingapparna, det är ju knappast dejtingapparnas fel utan det är människan i sig det är fel på, det enda som har hänt är att problem,en som alltid har funnits syns bara tydligare VIA dejtingappen.
    Tycker du att vi ska ha fri vapenförsäljning som i USA eftersom det inte är pistolerna som dödar människor?

Jag tycker absolut att det är pistolernas fel. Därför har vi stränga vapenlagar med samma logik som jag vill applicera på dejtingappar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2024-01-21 19:58:19 följande:
    Det låter som du inte tror mänoch kvinnor kan vara vänner.
    Jag har tjejkompisar, de ser objektivt bra ut, men jag vill ändå inte sätta på de. Ljuger jag?
    Du har skrivit att du har kvinnliga vänner. Ljuger du?
    Nej, det har jag aldrig påstått att de inte kan vara vänner. Det jag påstod var att det är sällan som den ena personen inte förstår att den andra har hamnat i friendzone.

Du ljög om mitt påstående, jag ljuger inte.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-22 17:11:35 följande:
    Tja med tanke på att du vill att staten skall lägga sin näsa i blöt och "reglera" dejtingapparna för att det skall bli lättare för incelsen, så måste det ju ske via lagstiftningar. Det år så staten jobbar sedu.. De reglerar via lagar.  Det vet varenda människa som är minst 18år och äldre.

Varken du gillar fakta eller inte, så måste det till lagstiftningar före att de skall kunna ske om nu staten skall lägga sin näsa i blöt för att reglera  detta med dejtingappar.
    Ja? Lagstiftningar, men inte förändrade grundlagar.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-01-22 21:27:59 följande:
    Utbilda mig gärna var det står att en lågutbildad misogyn incel har rätt att få matchningar på tinder. Jag väntar med nöje
    Du kom med felaktiga påståenden om grundlagen och dejtingappar. Jag har inte gjort det. Grundlagen har inte med saken att göra.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-01-22 21:26:26 följande:
    Varför är det migranter som ska skickas iväg? Varför inte outbildade män med urusel kvinnosyn? exempelvis misogyna incels?
    För att könsobalansen är deras fel.

Varför låtsas du vara neutral när du vill aktivt motarbeta incels och förstöra för dem?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Anna) skrev 2024-01-22 21:41:53 följande:

Incel är väl ingen som har mindre värde.
    Det är ju ofta effekterna av det som blir lite patetiskt.
    Träffar man ingen som man har kemi med så är det ingens fel och man kan inte skylla på någon annan.
    Ofta har de incels som florerar här både offerkofta och martyrskap att bära.
    Psykologer behöver inkomst de med.

När du säger att incels har offerkorta och martyrskap ger du dem dock ett mindre värde. Det är en förnedrande attityd.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-22 19:25:42 följande:
    Och tänk.. Om du läser "Gurkans" förslag en gång till så föreslog hon aldrig något om grundlagen.. Hen  nämnde inget om grundlagarna alls. Ordet grundlag fanns ju inte ens med i texten du hade citerat.

Så varför tolkar du in något som inte står? Och tillskriver personen något de inte sagt?
    Det var precis det hon gjorde. Hon trodde att tillgång till alla profiler i dejtingappar är skyddat av grundlagen
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?