• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

EnAnonumius skrev 2024-01-04 20:04:31 följande:
    Och på vilket sätt skulle det hjälpa de misogyna incelsen?

Bara för att det skulle kunna bli en s.k "könsbalans", av Jimmie Åkessons förslag, så är de inte samma sak som att det skulle öka chansen för de misogyna incels för den saken skull.
    Det är klart att det skulle öka chanserna. Sverige har flest andel incels i världen. Fundera på vad det beror på. Har vi mest kvinnohat i världeneller mest könsobalans (i åtminstone Europa)?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 20:10:01 följande:
    Du skiter i att förklara vad du menar med att det inte finns kvinnliga incels på samma sätt för att < fyll i valfri förklaring häf>.
    Du tog bort resten av mitt inlägg.
  • Anonym (hej)
    Anonym (RagnaCrimson) skrev 2024-01-04 20:30:55 följande:
    Ja som att dejting appar skulle eliminera alla kvinnliga incels, visst de har jag lite svårt att tro på.
    Utbudet av män är enormt på dejtingappar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2024-01-04 20:40:05 följande:
    Det finns fortfarande kvinnliga incels, såklart. Eller tror du att alla incels plötsligt uppstod i samband med dejtingapparnas intåg?

Det har alltid funnits män och kvinnor som valts bort. Hört talas om begreppen nucka eller ungmö nån gång? 
    Ja, det blev många fler manliga incels och färre kvinnliga incels med dejtingapparna. Nucka och ungmö refererar till att de inte hade gift sig. Det är två olika saker.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 20:45:23 följande:
    Nej jag är inte under 30 år, men jag minns fan inte ändå hur det var för 50år sedan som du satt och anklagade mig för helt uta någon som helst jävla grund. Dock så hade jag sexgradigt betyg system.. 1-5  och "streck".
    Medan dagens har A-F vilket är också ett sexgradigt system. 

Nej jag har aldrig skrivit att ett ord om huruvida bra eller dåligt du skriver. 
    Så vad får du det ifrån?
    Det jag där emot säger är att du har allvarliga problem med att skilja på individ och grupp. Och skriver "ni" i stället för "du".
    Ser du och förstår den signifikanta skillnaden?
    Så din kommentar om att man inte får sämre betyg bara för att man har olika åsikter är bara direkt kontraproduktivt från ditt håll.
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 20:25:35 följande:
    Alla som har olika problem måste inte alls lösa de helt själv. Det finns oftast hjälp att få. Hela skulden läggs oftast inte på individen.

Läser du medvetet selektivt, eller hittar på ett eget innehåll i andras texter  när du läser andras texter?

Jag citerar mig själv och mina egna ord".
    Jag skall fetstilta vissa delar i texten.

"Jag anser att incels får göra med sina problem,  som vi alla andra som har olika problem.,
    Jobba på att hitta själva en lösning söka den hjälpen som finns om det behövs..
    "

Missade du detta?; "söka hjälpen som finns om det behövs".

Vilken del av "söka hjälpen som finns.." var det störst problem för dig att förstå?

Så nä jag hart aldrig sagt att incelsen måste lösa det själva.
    Du har noll koll på betygssystemet och hur man översätter ett gammalt betyg till dagens skala. En 5a motsvarar A/B. En 4a motsvarar C/D. En 3a motsvarar E. 1-2 motsvarar F.

Borde det inte slå dig att du troligen inte hänger med alls i hur dejtingen ser ut idag när du hade fel om betygsskalan?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2024-01-05 16:43:55 följande:

Hallå TS, kan du utveckla ditt påstående att det här skulle förbättra könsbalansen?

Ja, det är väl uppenbart. Det handlar om siffror och de han vill skicka hem är i första hand män. Hur mycket könsobalansen påverkar detta problem är en annan sak, men det är sannolikt inte positivt.
  • Anonym (hej)
    Tänk logiskt skrev 2024-01-05 16:53:22 följande:
    Jag tycker att man rent allmänt bör hjälpa dem som inte har det bra. Inom rimliga gränser förstås. Särskilt om det kan leda till minskning av ett samhällsproblem, med misogyna incels.

Och jag tycker att du tydligt visar prov på den attityd jag tycker är förkastlig: att incelsen misslyckas med att få till relatoner för att det är fel på dem, och att de behöver ta tag i sig själva, söka hjälp, etc. Att problemet enbart ligger hos dem själva och att endast de själva kan lösa problemet.

Visst, det kan säkert göra viss nytta att jobba med sig själv och söka hjälp etc. men om incels automatiskt väljs bort så hjälper ju inget sånt. Om man är en 30-årig oskuld så är man ju det. Man kan inte ändra på det förflutna. Oavsett hur mycket man då jobbar med sig själv och söker hjälp och försöker vara trevlig så hjälper det inte om ingen vill ge en 30-årig oskuld en chans av det enda skälet att han är en 30-årig oskuld (och därmed automatiskt antas ha en massa fel och brister). 

Så om vi bara kunde bli av med den attityden så tror jag att mycket är vunnet, även om man naturligtvis inte kan kräva av kvinnor att de ska dejta och ligga med incels. Men försvinner den negativa attiyden kanske fler kvinnor väljer att göra detta. 

En annan sak som inte diskuteras är att det är en skillnad mellan relationer och sex. Man kan ha sex utan att vara i en relation. Man kan också vara i en relation utan att ha sex. Frågan är vad de män som duger till en relation men inte till sex ska göra för att "förbättra sig"? De som redan behärskar den känslomässiga delen av en relation, men inte sexdelen.

Det är väldigt tydligt att de som karaktäriserar incels som misogyna utgår från hur det var förr på deras tid när relationer och sex var synonymt med varandra. En ordning som var ett resultat av traditionella värderingar. Sen attackerar de mig för att jag vill återgå till de omständigheterna som de själva har skördat frukterna av. Total avsaknad av självinsikt.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-06 02:59:52 följande:
    Är du färdig med ditt tjafsande. Du skriver ju att en 5:a motsvar A/B, då är det fan inte fel att man bara råkar skriva bara  A. 

Du hävdar att du har en A i svenska och ändå kan du inte förstå skillnaden mellan "Missogyna incels" och "incels". 
    Borde det inte slå dig att du sänker din egna trovärdighet om det där A:et som du hävdar att du har?
    Eller har du satt i system att fultolka medvetet, för att skapa dig själv en anledning till att hacka på andra?
    Du skrev att det var samma femgradiga skala 5-1 som A-E, dvs att ett E motsvarar en 1a i ett betyg. Det hade du fel om.

Varför är du så besatt av mina betyg? Det handlar om hur man skriver, inte om vad man tycker. Misogyna incels är ett uttryck som du gillar som jag inte tänker ställa upp på. Jag håller inte med dig om att det finns misogyna incels.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-06 03:20:47 följande:
    Jävla skitsnack från din sida.
    Snacka om att direkt ignorera de incelsen som är här inne och tjatar om att de inte får sex.

Du vill ju ta tillbaka vädringar som gör att kvinnan hamnar i beroendeställning av mannen. Det som är en del av de "sunda värderingar"  som du hyllar och vill ha tillbaka. 🙄

Varför anser du att kvinnor skall ställa upp på detta nu i modern tid? När de kan vara fria, självständiga,
    och bestämma över sig själva och sitt liv utan att vara beroende av en man?

Så det är knappast att kvinnor saknar självinsikt för att de inte vill tillbaka till de mossiga vädringar som du hyllar så mycket.

Sedan så har du mage att klaga på dem som påtalar om kvinnoförakt i tråden.  Du är ju en av dem sprider kvinnoförakt.

Är det mer "sunda värderingar" du skall komma med, som går ut på att begränsa kvinnas frihet och fria val i praktiken?
    Var kvinnan i beroendeställning till mannen när du var ung på 70/80-talet? Nej, så sluta hitta på att jag vill gå tillbaka längre än så. Du vet inte ens hur det ser ut på 2000-talet och vad som har förändrats.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-06 07:29:43 följande:
    Okey.. Kör med dubbla regler ser jag. Du har ju fasiken suttit och hittat på om andra i denna tråden. För att inte tala om att du har ofta också hittat på vad andra skriver.. Upprepade gånger..
    Så du har ingen anledning att fräsa ifrån. Det du har fått är en dos av din egna jäkla medicin.

Är det din nya taktik du skall komma med, köra med dubbla regler?
    När du nu vet att det inte funkar med dina andra fultaktiker som att försöka kväsa folk till tystnad med "det har vi redan avhandlat" och " "det vet du också någonstans", inte funkar längre?

Med dina direkt luddiga beskrivningar så kan du ju inter hålla det emot folk att det bara skall kunna "automatiskt" veta vilka decennium det skulle röra sig om.

Så du kan stoppa upp dit patetiska personangrepp du gör här med att jag inte skulle veta hur det ser ut på 2000-talet och vad som förändrats.

Jag vet mycket väl hur det ser ut i dag på 2000-.talet och vad som har förändrats.
    Varken du gillar fakta eller inte, så är det fakta.
    Att du sen inte kan acceptera att men inte håller med dig i hur det skall lösas får stå för dig.
    Berätta då om vad som har förändrats sen du var ung för 50 år sen. Hur har dejtingen ändrat form under den tiden?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?