-
Vilka fördomar är det incels har mot kvinnor och framgångsrika män?Anonym (Perka) skrev 2024-01-21 11:37:10 följande:Jag vill ju att incelsen ska jobbamed sina fördomar mot kvinnor och ?framgångsrika män?, vad protesterar du emot?
-
De får större chanser med alla kvinnor som de träffar på olika ställen eftersom konkurrensen hade minskat och mansidealet hade blivit mer normalt.Anonym (Perka) skrev 2024-01-21 11:38:45 följande:
Om man tar bort appr helt, var och hur ska då incels träffa kvinnor?
-
Ok, så de ska söka hjälp och belasta vården för att de mår dåligt men ingenting ska göras åt varför de mår dåligt. Behandla symptomen, men inte orsaken.Anonym (Sol) skrev 2024-01-21 11:47:07 följande:
Fast jag skrev ju att man ska hjälpa män som har svårt med dejting. De ska söka hjälp i sjukvården/terapi t ex om de mår dåligt, precis som andra gör.
Varför är du emot att män som mår dåligt av dejting ska söka hjälp? Då synliggörs ju problemet? Är det inte det du vill?
-
Nej, vilket skitsnack. Att välja bort någon som inte går att träffa för att personen inte ens befinner sig här fysiskt gör ingen skillnad. Varför tror du att man ställer in sin plats annars? Det är som att bo i Kiruna och leta efter någon i Trelleborg.Anonym (Sol) skrev 2024-01-21 11:50:49 följande:
Vadå försök inte? Du tycker att du ska få välja bort vissa kvinnor men kvinnor ska inte få välja bort vissa män. Jävla dubbelmoral.
-
Alla ställen. Det gör dem redan, men konkurrensen från apparna gör det svårare i vardagen också.Anonym (Sol) skrev 2024-01-21 11:57:20 följande:Vilka ställen? Och varför går de inte de inte dit redan nu eftersom apparna inte fungerar för dom?
-
Nej, du tar inte ansvar för ditt mående. Du trakasserar män som det går dåligt för. Varför skulle man göra det om man mår så bra själv och har en bra självkänsla?Anonym (Sol) skrev 2024-01-21 12:08:45 följande:
Din offerkofta ör gigantisk.
Men, men, i slutet av dagen är det ändå du som sitter där och mår dåligt och drömmer om statliga dejtingregler. Medan vi andra fortsätter med våra liv och tar ansvar för vårt eget mående.
Det ni gör är att sätta er över andra för att må bättre själv, som människor i alla tider har gjort. -
Därför att alla män irl bedöms också mot bakgrund av utbudet av män som finns i mobilen. En man som trevlig irl kan väljas bort för att han inte lever upp till den höga standard av män som finns på nätet.Anonym (Sol) skrev 2024-01-21 12:11:35 följande:Hur då? Om det finns så många fler män på apparna borde det vara tvärtom IRL?
Men visst, naturligtvis är det fel på det också. Alltid något fel. Alltid denna gigantiska offerkofta.
Ni vill inte söka hjälp, ni vill bara gnälla och tycka att kvinnor ska tvångsdejta er.
Förklara istället varför det är så provocerande att jag tycker att de mest framgångsrika männen inte ska få dejta många kvinnor samtidigt. Vill ni ha såna män som inte är trogna eller söker en seriös relation?
Varför skapar det en sån ilska? -
Ja, det är orsaken. Varför försvarar ni till varje pris dejtingappar som något positivt? Det är sjukligt och måste handla om att ni hellre vill nedvärdera svaga män än att förbättra för alla.Gurksoppa skrev 2024-01-21 14:48:14 följande:Du som är så bildad. Vad är orsaken? Är orsaken verkligen att det existerar en app som är problemet? Eller vad är den egentliga orsaken till att vissa män blir ovalda och blir incels? Du vise kloke, snälla förklara för oss.
Det är inte så att jag är ensam om att ifrågasätta dejtingapparna.
www.svt.se/nyheter/vetenskap/kand-sociolog-dejtingapparna-forstor-romantiken
www.ljusnan.se/2021-01-04/elin-woxlin-tinder-forstor-min-manniskosyn--dags-att-borja-dejta-analogt
www.svd.se/a/PR3JA6/tinder-har-forstort-mitt-liv
www.aftonbladet.se/relationer/a/EomxPK/tinder-forstor-din-chans-till-karlek
damernasvarld.expressen.se/livsstil/sa-kan-tinder-forstora-ditt-karleksliv-forskarna-om-populara-appen/
www.qx.se/livsstil/185472/ny-studie-dejtingappar-forstor-vara-sociala-liv/
sverigesradio.se/artikel/klubbdod-i-sverige-dejtingappar-kan-vara-forklaring
www.femina.se/livsstil/forskare-varnar-for-populara-dejtingappen/658612
www.psylogia.se/dejtingappar-atstorningar-tinder-bumble/
Har alla som varnar för dejtingappar fel eller klarar ni inte av att se bortom föraktet mot incels? -
Kvalar socialdemokraterna in under din definition som incels när de framställer män som offer för omständigheterna som har fått det sämre och hade det bättre förr?Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-21 14:08:41 följande:
Det står inget om att socialdemokraterna vill kontrollera dejtingapparna. Det står ingenting om att deras mål är att inskränka kvinnors frihet. Du har dessutom fått för dig att sd ska utföra något för att män ska sexa mer. Fan, allt du skriver är stötande.
Ja, vad har du fått för dig att socialdemokraterna tänker göra egentligen?
Nej, det står inget om dejtingappar. Den artikeln visar dock att mitt synsätt ligger rätt i tiden.
Ja, det mycket som du måste tycka är stötande när hela din världsbild från 70-talet nu krackelerar och blir ifrågasatt. -
Undervisa mig gärna mer om grundlagen och dess syn på dejtingappar.Gurksoppa skrev 2024-01-21 14:43:06 följande:Eller hur ska du rent praktiskt få genomslag på detta förslag? du vet och förstår väl att du måste ändra på grundlagen för att få igenom reglerade dejtingappar. hur många tror du står bakom det? Mer än riksförbundet för misogyna incels?