• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Sol) skrev 2024-01-16 06:39:41 följande:
    Fast handlar inte tråden om inncels?

Elle är begreppet nu så utvidgat att även gifta män som vill ha sex är incels?

Helt ensam? Du skrev innan att incels har vänner? Är man gift är man inte ensam. 
    Alla män som lever utan sex mot sin vilja är incels. Helt utan sex och inte att man har sex med sin fru bara 1 gång om året. Varför har ni så många fördomar mot incels att ni vill undanta flera exempel från definitionen? Det säger mer om er än gruppen incels.

Ensam i ett relationssammanhang. Vänner kan inte ersätta en partnerrelation. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Trams) skrev 2024-01-15 20:35:53 följande:

Ja, om de beter sig lika grisigt och respektlöst som incelsen härinne.

Det är uppenbart för alla att det är ni som beter er som skolgårdsmobbare som njuter av at trycka ner män. Fortsätt sparka på de som redan ligger.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-16 06:12:34 följande:
    Jag skrev att DU använder ordet incels som paraplybegrepp..

Mitt svar till SOL,  är baserat på ditt innehåll inlägg #9217,  vilket då var det SOL hade svarat på. 

Så det är ingen idé att du försöker, igen, att få det att handla om något de inte handlade om. Så nepp inga fördomar hur mycket du än vill ha det till det.
    Sol skrev incel, inte misogyn incel som du hänvisar till varje gång du skriver något fördomsfullt. Du fortsatte på samma sätt och använde alltså incels som ett paraplybegrepp. Att du inte följer din egen uppdelning av begreppet framgår tydligt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2024-01-18 10:28:19 följande:

Stannar man kvar i en sexlös relation är man inte incel, då har man per definition själv valt att leva så. Likaså om man är singel och kåt på sin kvinnliga vän, då kan kan man träffa någon annan istället. 

Nej, förutsättningen är att man får träffa andra om man vill men inte har möjlighet till det. Då är man en incel.

Du tar för givet att man kan träffa andra, vilket inte är fallet för incels.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-16 16:08:36 följande:
    Pratar du om definitionen från Wikipedia? Vem gillar en sån här person? Inte kvinnor i alla fall.
    -Burn.

The subculture is often characterized by deep resentment, hatred, hostility, sexual objectification, misogynymisanthropyself-pity and self-loathingracism, a sense of entitlement to sex, blaming of women and the sexually successful for their situation (which is often seen as predetermined due to biological determinismevolutionary genetics or a rigged game), a sense of futility and nihilismrape culture, and the endorsement of sexual and nonsexual violence against women and sexually active people
    Det finns subkulturer, precis som det finns det för andra grupper som hbtq-personer, men det ska inte definiera alla som har den sexuella statusen. Hur du bemöter incels är lika illa som man behandlade gay-män förut med en kavalkad av fördomar.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-16 08:27:04 följande:
    Nej..

Snacka om att försöka använda incels som paraplybegrepp.

Att man bara blir vänner och inget mer, har inte att det är "bara sex" som skiljer. Ett parförhållande är så mycket mer än att man "knullar varandra".

Sedan vem är DU att avgöra åt andra män som du inte känner var som tär på deras självkänsla om de är nära vän med en kvinna? Har du gjort en empirisk objektiv undersökning så du kan svara så tvär säkert på detta?
    Ja, det var min poäng att det inte bara är sex som skiljer. Det var jag som gav uttryck för det.

Nej, jag är inte tvärsäker men tänk utifrån ett kvinnligt perspektiv på alla relationer där männen bara vill ha sex och kanske är otrogen mot sin fru. Tror du inte att det tär på självkänslan att vara in en relation med en sån man?

Problemet är att du alltid vill ge män skulden för allt oavsett situation.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2024-01-18 10:39:18 följande:
    Kan eller vill inte? Du själv väljer ju bort utländska kvinnor, så i ditt fall vill du inte fast du skulle kunna. 
    Köpa sex räknas inte. Är det normalt att se utländska kvinnor som mindre värda som ska ta vad de får? Jag gör inte det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2024-01-18 11:42:49 följande:

Är alla utländska kvinnor prostituerade? 

Så att vara med dig är att ta vad de får? Ja, du vet ju bäst hur du är som man. 

Du väljer själv bort vissa kvinnor men gillar inte att andra gör detsamma. Ditt val, men gnäll inte. Dina drömmar om en statligt styrt dejtingmarknad kommer aldrig att infrias. 

Det är du som ser utländska kvinnor som prostituerade som ska ha lägre krav än svenska kvinnor. Det är också bara du som tycker att jag ska välja utländska kvinnor fast jag tycker det är fel med en sån relation som inte bygger på ömsesidighet eller äkta känslor. Du vet att det var det som jag menade med "att ta vad de får", men väljer att förvränga det.

Jag förstår inte hur man kan ha en sån dålig människosyn och ändå tro att man står upp för något som är rättfärdigt.

Vi kommer alltid sträva efter jämlikhet i Sverige och det kommer att bli en förändring av dagens situation på ett eller annat sätt tillbaka till det som var normalt. Det finns inget du kan göra åt det.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-18 12:05:11 följande:
    Ha ha nääää
    Du är knappast den förste som ger uttryck för det på det sättet, och du, du kommer inte att bli den siste heller.
    Anonym (hej) skrev 2024-01-18 10:45:08 följande:
    Nej, jag är inte tvärsäker men tänk utifrån ett kvinnligt perspektiv på alla relationer där männen bara vill ha sex och kanske är otrogen mot sin fru. Tror du inte att det tär på självkänslan att vara in en relation med en sån man?
    Var ju knappast en parrelation du pratade om i ditt inlägg #9217.
    Du skrev om friendszone. Så drog du upp om ett scenario som handlade om en man och en kvinna som var riktigt nära vänner med varandra. Sedan så skrev du att det skulle tära på mannen att inte få sex med sin nära vän.

Så lägg ned att blanda in om parförhållanden och otrohet för att försöka göra en jämförelse med vad du ville ha fram.. Det är så långt ifrån "samma sak" som man kan komma.
    Ha ha så var det dags för att dra till med din klassiker, dra till med en direkt lögn.
    Kan man inte möta i sak, så varför inte dra till med en direkt fet lögn om personen bakom datorn...
    Det verkar ju vara din standard grej i denna tråd när du inte "får som du vill" d.vs medhåll.

Det "friendszones scenariot" så kan ju mannen sluta upp med att umgås med kvinnan om han anser att det "tär på honom" att han inte får sex med sin bästa vän som skulle då vara en kvinna..

Hur kan det vara kvinnas fel att mannen frivilligt stannar kvar när han inte få sex av henne? Hon ser ju mannen som bara en nära vän och inget mer.
    Det är samma sak eftersom sex prioriteras högre än relationer av män och relationer prioriteras högre än sex av kvinnor. Vissa män erbjuder då bara kvinnor sex (men inte de relationer som de vill ha) och vissa kvinnor erbjuder bara män relationer, men inte sex.

En kvinna som har blivit förälskad i en gift otrogen man kan också sluta upp att träffa honom, trots förhoppningar om att han ska lämna sin fru. Du väljer i den situationen att lägga skulden på mannen som är otrogen precis som du lägger skulden på mannen som är sexlös. Det är alltid mäns fel oavsett vad de gör. Hyckleri av stora mått. Alla som inte lägger skulden på män är tydligen misogyna också enligt er.

Nej, hon ser inte mannen som bara en vän. Samtliga inblandade vet mycket väl vad som pågår. Det är dock inte kvinnans fel. Felet ligger hos de dejtingappar som har skapat ouppnåeliga mansideal, som gör att normala män inte ses som de tillräckliga idag. De dejtingappar som ni till varje pris försvarar, trots att ni inte ens känner till något om dem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2024-01-20 13:48:00 följande:
    Vem ska leda den förändringen? Vad är det som du tycker är normalt? 
    Feminister borde leda den förändringen och nu omprövar (S) sin inställning till män som halkat efter. Det är ett steg i rätt riktning och visar att det vi diskuterar är på riktigt.

www.expressen.se/debatt/unga-killar-har-inte--manliga-privilegier/

Det normala är att män och kvinnor har samma förutsättningar inom dejting, på arbetsmarknaden eller var som helst. Dejtingen var jämlik innan apparna dök upp.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?