• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Gurksoppa skrev 2024-01-06 07:42:53 följande:

Vad exakt vill gå tillbaka till?
    hur hjälper det svaga män?
    hur kommer det inte inskränka på kvinnans friheter, rätt till självbestämmande över sitt liv och kropp? och samma ekonomiska möjligheter? 

de saker jag nämner för kvinnor är självklara för män, de har alltid haft dessa. Inte kvinnor, vill du backa bandet för kvinnor så de inte har samma villkor som män? för att premiera svaga män? Varför ska det inte vara samma villkor för könen? Och varför är det självklart att det isåfall är män som ska ha högre makt än kvinnor och inte omvänt?

hur kan man ha sådana åsikter utan att förstå att åsikterna är både direkt och indirekt kvinnofientliga. det är fientligt och naivt att tro att bara om utbudet manipuleras (exempel vidriga förslag som spärra populära män, eller *skicka hem invandrare* och dylikt som föreslås). vilka belägg finns för att kvinnornas krav skulle sjunka? När levnadsstandarden för kvinnor på 70-talet exempelvis inte är jämförbar med dagens levnadsstandard. Visa den forskning som styrker dessa teorier, annars är det återigen kvinnofientliga önskedrömmar från en svag och misogyn man.

Varför är det vidriga förslag? För 50 år sen fanns det inga dejtingappar och ingen stor könsobalans. Var det hemskt att leva som kvinna på den tiden? Nej, det var det inte. De flesta kvinnor var inte hemmafruar, så försök inte hitta på att det var så.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-06 20:25:09 följande:
    Det var ju du som drog in om betygen från första början.

Ja jag frågade dig om du fick "icke godkänt i svenskan".  Det var en adekvat fråga att ställa till dig då du hade skrivit detta; citerar dig och dina egna ord:

"Det sista du skrev bekräftar min poäng, att ni njuter av att förnedra och förminska incels. Resten har vi redan avhandlat. Det finns inget kvinnohat här. Det är nonsens och syftet med påståendet är samma sak."

Du satt ju för fasiken och för det första tysta mig med "det har vi redan avhandlat", och sedan sitter du och skriver "ni gillar...."

Bara för att DU har självutnämnt dig för att tala för incels i grupp, så ger det dig ingen ursäkt/eller förklaring att andra som svara och inte håller med dig i sak, talar också för en grupp.

Så nj skall jag för sista gången tjafs med dig om betyge.. Du hävdar att du har A i betyg.. Kan du så klara av att bevisa att du har A i betyg, och bemöta varje enskild skribent baserat på vad de skriveri i sina inlägg utan att utmåla dem samtidig som talespersoner för en hel grupp?
    Att du skriver att jag måste ha haft dåliga betyg är för att du vill förnedra mig. Det är en klassisk härskarteknik där du vill tillskriva den som tycker annorlunda än dig lägre kunskap och bildning. Ett fruktansvärt lågt sätt att argumentera på.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2024-01-06 20:59:56 följande:
    Det kan bli ett tungt jobb att förklara bort allt. Mer:

Göteborgs stad om våldsbejakande misogyni:

"Två andra växande hotfulla miljöer i Sverige idag utgörs av våldsbejakande djurrättsaktivism och våldsbejakande misogyni (hat mot kvinnor).

goteborg.se/wps/wcm/connect/87ecafe8-8eb2-4da8-a2c8-75798dada7e9/Projektplan+%E2%80%93+G%C3%B6teborgs+Stads+arbete+mot+v%C3%A5ldsbejakande+extremism+och+radikalisering.pdf?MOD=AJPERES

"Långt ifrån alla i manosfären är våldsbejakande, men vissa incelsgrupperingar identifieras som ett säkerhetshot. Medan andra våldsbejakande extrem istiska miljöer ofta anser sig vilja skydda kvinnor, oftast inom den egna gruppen, så hyllar misogyna extremister dödligt våld mot kvinnor."

cve.se/download/18.7d8057f3184b91c37ae822c9/1670940539104/Maskulinitet_sammanfattning_221205_.pdf
    Det finns inte i Sverige, var poängen. Jag har inte hört talas om en enda incident med våldsbejakande incels i Sverige. Den som har skrivit den rapporten har naturligtvis utgått från händelser i länder som USA. 
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-06 21:03:36 följande:
    Då nhika var snäll och länkade till SÄPOS hemsida
    så  skall jag kommentera detta stycke särskilt.

Jag tackar nhika för den länkningen. 👍

Det är helt okey att säga att du inte håller med mig om att misogyna incels inte finns. Men då bör du också i samma andetag inse att du blundar för verkligheten..
    Så du bör nog sluta anklaga andra för att de inte lever i verkligheten....😏

Du sagt att det var fel på Kalla Fakta på 4:a som gjorde ett reportage om incels och tog upp om att det finns misogyna incels också.

Nu finns det ju bevisat att Kalla Fakta inte hade fel.
    Utan det är du som faktisk har fel.  Helt fel.
    Det finns misogyna incels gruperingar.

Citerar från SÄPOS hemsida..

"Misogynin handlar ofta om att kontrollera kvinnors sexualitet och att (åter)införa mäns överhöghet i det offentliga och i det privata. Kvinnor anses i behov av mäns beskydd och ges bara marginaliserade roller i samhället och extremistisk aktivism. Misogyni och antifeminism är särskilt drivande i den så kallade manosfären, ett löst nätverk av mansaktivister online. Långt ifrån alla i manosfären är våldsbejakande, men vissa incelsgrupperingar identifieras som ett säkerhetshot. Medan andra våldsbejakande extremistiska miljöer ofta anser sig vilja skydda kvinnor så hyllar misogyna extremister dödligt våld mot kvinnor."

(slut på ciiatet)

Eller skall du försöka hävda att SÄPO har fel och ljuger och inte heller lever i verkligheten... 😏

Förresten så känns delar av det igen från TS själv, han vill ju begränsa kvinnornas val genom att försöka reglera b.la dejtingapparna... Och vill tillbaka till tider där kvinnor hade begränsat med valmöjlighetere, även om det "bara" handlar om 70-/80-talet.

Du TS du kanske borde ta dig en funderare på varför jag anser att du har ett kvinnoförakt.
    Jag har även sett att det finns andra som tycker det med, inklusive en och annan man.

Som du själv har sagt, man skall inte blunda för verkligheten. Det är nog dags för dig att sluta blunda nu och börja att se verkligheten... 😏

Ompostar länken till fakta jag använde mig av....

https://cve.se/valdsbejakandeextremism/ovrigaideologiskarorelser/valdsbejakandemisogyni.4.2039deb2184c200b018a40.html

Åter igen, tack nhika, du gfav mig en sån fin vinkel att ge som svar på (hej)s kommentar....
    Kan du länka till en enda incident med våldsbejakande misogyna incels som har ägt rum i Sverige? Nej, det finns inga såna incidenter. Att måla upp teoretiska hot och spekulera är en helt annan sak. Då kan man anklaga vem som helst för vad som helst.

När du anklagar incels för att vara misogyna så krävs det att du har belägg för det. En rapport eller ett tv-program som driver samma agenda som dig utan några faktiska exempel kan inte användas för att svartmåla en hel grupp. Försök inte försvara dig med att du bara pekar ut "vissa" som misogyna. Det är skitsnack. När du beskriver incels som misogyna så drabbar det alla.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-07 02:40:35 följande:

Vad vet du om hur det var att leva som kvinna för 50 år sen? 

Inte ett jävla dugg.

Vad vet du om det och varför skulle du veta mer?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-07 07:50:37 följande:
    Oj oj oj... Så du anser att SÄPO ljuger?
    Har du belägg för att SÄPO har  fel?

När skall du lägga belägg på att det INTE finns misogyna incels?
    Det har du aldrig gjort i något av dina inlägg.. Däremot så har du ju bara sagt "det finns inga  misogyna incels". Men inga belägg för dinba påståenden.
    Varför skall det räcka att du säger att "deet inte finns misogyna incels" och slippa lägga belägg för det , och samtidigt så skall du kräva andra skall lägga belägg när de inte håller med dig?

Snacka om att köra med dubbla måttstockar fån din sida. 
    Vet du vad..
    Att vara våldsbejakande betyder inte att man har begått våld (ännu), men är inte främmande för att begå våld om man känner för det och anser att det skulle behövas.
    Anonym (hej) skrev 2024-01-07 02:45:10 följande:
    När du anklagar incels för att vara misogyna så krävs det att du har belägg för det. En rapport eller ett tv-program som driver samma agenda som dig utan några faktiska exempel kan inte användas för att svartmåla en hel grupp. Försök inte försvara dig med att du bara pekar ut "vissa" som misogyna. Det är skitsnack. När du beskriver incels som misogyna så drabbar det alla.
    Ha ha ha, det kommer från rätt käft?
    Du upprepad direkt lögn blir inte sann för den upprepas...🙄

Så var det dags igen, att du bevisar att du flunkade hårt i svenskan. Alternativt  att du väljer att direkt ljuga (igen).

Jag har sagt det förut i några av mina inlägg och säger det igen.
    Jag har aldrig sagt att incels i grupp är misogyn..
    Jag har sagt att det finns misogyna incels och icke misogyna incels. Att jag delare upp det i två grupper.
    Att du väljer att förneka att det finns misogyna incels är bara dina problem.. Inte mina och inget du kan hålla emot andra heller och försöka kräva att det skall förneka heller.

Så nu mina två sista frågor till dig för denna gång.

Flunkade du i Svenskan?
    eller
    Väljer du medvetet att ljuga?

En av dessa är det.. Du "ljuger medvetet", eller att du "flunkade i svenskan".

Lite avslutande citering från mig som jag hämtat från SÄPO hemsida.

"Långt ifrån alla i manosfären är våldsbejakande, men vissa incelsgrupperingar identifieras som ett säkerhetshot. Medan andra våldsbejakande extremistiska miljöer ofta anser sig vilja skydda kvinnor så hyllar misogyna extremister dödligt våld mot kvinnor."
    För sista gången. Jag tänker inte acceptera att du skriver "misogyna incels" och sen säger att det bara gäller vissa personer. När du skriver så träffar det alla incels vare sig du vill det eller inte. Antingen tycker du att en majoritet av incels är misogyna eller så får du sluta använda uttrycket. Du kommer inte undan med att anklaga mig för att vara dålig i skolan.

Säpo har inte fel, men du misstolkar rapporten. De talar om potentiella våldshot med ensamagerande gärningsmän. Man kan inte tolka det som du gör att det finns en stor grupp misogyna incelmän som kommer att ta till våld vilken dag som helst. Det står ingenstans i rapporten att de flesta incels är misogyna och farliga, som du i praktiken ger uttryck för när du skriver "misogyna incels".
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2024-01-07 08:15:56 följande:
    Oj oj oj..
    Bara för at DU inte hört talas om en sak, så är detsamma sak som att det inte finns då? 🙄
    Visa en källa på en sån händelse eller kryp till korset om att du har fel.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-01-07 09:56:11 följande:
    Och du vet hur det var för 50 år sedan menar du? så förklara gärna du som är så bildad. Hur var kvinnors levnadsstandard 1970? vad var kvinnans roll i samhället? vilken syn hade de på ensamma kvinnor? På kvinnor som separerade från män? Vilka yrken hade kvinnor? Hur mycket utbildning? vilken likvärdig respekt hade kvinnor kontra män? Du som tydligen vet och var med. Berätta gärna. Hur var kvinnosynen 1970 och vad var kvinnans roll? Jämför med dagens roll. Vilken tror du är bäst för kvinnan? Eller vilken syn och roll på kvinnan tror du är bäst *för mannen*? Och mansöverskott, är ni män misogyna ensamma män skrämda av konkurrens? Vill ni på riktigt sluta vara solidariska och hjälpa människor i nöd för att gud nåde ni kan få konkurrens på *era berättigade kvinnor* eller hur går den tankevurpan? Om ni ser det som ett hot så är det för att ni förväntar er något, något som bara ska komma gratis, utan jobb. varför är det så? Varför skulle en kvinna en relation bara komma hokus pokus?
    Det var precis som idag på 70-/ 80-/ och 90-talet förutom att det inte fanns några dejtingappar och det var en jämn könsbalans. Varför blir ni så provocerade av att jag vill tillbaka till den tiden? Det är inte direkt så att människor far illa på den tiden, snarare tvärtom.

Synd att du har blivit lurad av begreppet "hjälpa människor i nöd". Jag hjälper gärna människor i nöd i Sverige, våra egna medborgare. Pensionärer, funktionshindrade, människor i ekonomisk knipa, fattiga kommuner på landsbygden osv, men det är inte de grupperna ni tänker på. Ni vill hjälpa de 8 miljarder människor som bor i världen, varav en stor del befinner sig i nöd. De som har drivit den agendan vill inte hjälpa på riktigt, utan de vill splittra samhället och se till att välfärden kollapsar.

Allt var mycket bättre förr på 70-/ 80-/ 90-talet när solidaritet faktiskt gick ut på att hjälpa människor i Sverige och bygga upp ett bra samhälle för alla svenskar.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-01-08 00:04:20 följande:

Så du anser inte att ett begrepp som är vida känt existerar? tror du alla incels vill buntas ihop med misogyna incels? Vi särskiljer på gruppen misogyna incels för att peka ut vilka vi menar. annars kan vi likagärna börja skriva män. Är det bättre? så alla män buntas ihop över en kam? Vill du förknippas med män som sprider hat, män som misshandlar, män som våldtar, män som dödar, män som skjuter, män som spränger och män som hotar? eller är det *inte samma sak*? 

män är överrepresenterade som gärningsmän. Ska vi börja skriva att män är gärningsmän? Istället för att skriva vissa män? Eller när är det godtagbart i ers höghets ögon att bunta ihop män? Och när är det inte? det finns många incels som inte är misogyna. de tror jag knappast vill förknippas med de rövhattar som är just misogyna. Eller vad tror du? det där med att bunta ihop till sörja när det passar

Sluta diskutera misogyna incels istället så blir det bättre. Det står ingenting i trådstarten om misogyna incels. Från och med nu handlar tråden bara om incels som inte är misogyna. De misogyna får ha en egen tråd.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2024-01-08 00:13:04 följande:
    Världen skiter i att du inte fattar att misogyna incels existerar och att även våldsbejakande misogyna incels gör det. Världen skiter också i vad du accepterar och inte och dina hemkokta definitioner.
    Läs vad Stefan Krakowski, psykiatriker, som har studerat incels säger om hur stor andel av dem som är misogyna:

www.vi.se/artikel/stefan-krakowski-har-traffat-svenska-incels

"- Jag ville ta reda på hur män som lever i ofrivilligt celibat tänker och lever. Det har varit mycket sensationsskriverier där incelmän antingen beskrivs som presumtiva våldsverkare eller terrorister, eller så har man bagatelliserat deras livssituation och uppmanat dem att rycka upp sig. Min ambition var att träffa dem personligen. En del hatar kvinnor, men min uppfattning är att de allra flesta inte gör det."
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?