Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

Är incel något man förtjänar att vara?

Nihka - det kliar verkligen i dina fingrar att få igång nåt tugg, jag skrattade tom till när du inte ger dig utan fortsätter fast vi ändå verkade hyfsat överens om att låta det bero.

• Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-03 19:30:22 följande:
    Har du inbillat dig att jag har kommit överens om något med dig? Jag har bett dig att inte komma gnällandes till mig om och om och om igen när du inte klarar av att hålla dig till reglerna. Borde inte vara så svårt.
    My bad, då var det jag som kom överens med mig själv om att inte svara mer på dina inlägg ;)
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-03 19:33:44 följande:
    Att få till en första kontakt med någon och att utveckla ett förhållande är inte samma sak

Det är precis lika svårt för en kvinna att få till stånd och utveckla en relation som det är för en man.
    Den här vill jag ändå ge dig cred för. Ditt första inlägg som du inte avslutar i dryg anda.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-03 19:36:33 följande:
    Ja, och se hur det gick. Igen. Men skyll på andra, Andras fel. Alltid, alltid andras fel. Går som en röd tråd igenom i stort sett allt du säger.
    Det gick sådär, men nu ska jag skärpa mig och hålla mig till den ursprungliga planen.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 20:52:14 följande:
    Det har jag aldrig påstått heller.
    Att Palles polare har offerkoftan på verkar vara klarlagt. Skulle gissa att det är anledningen till att dom är singlar.

Vad är anledningen till att du är incel? Skulle vara intressant att veta vad just du skyller på.

Så om dessa kompisar helst skulle vilja bilda familj och skaffa barn, men inte lyckas nå dit, så har dom offerkofta? Det är väl inte svårare att förstå denna besvikelse än om en kvinna blir ofrivilligt barnlös?

Dom flesta kan nog förstå det. Dom tror inte heller på några ideer kring att kvinnor ska delas ut till behövande utan har bara uttryckt att det är jävligt svårt att träffa någon, allra helst på nätet.

Dom har jobb, tränar och sköter sig. Dom är nästan för snälla, hjälper till direkt om det är något. 

Du kan inte se något annat än en självömkande incel här alltså?

• Anonym (Palle)

Jag står för mina åsikter - jag behöver inte gadda ihop mig med någon.

Det är så lätt att tänka att denna diskussion består av 2 sidor, men det är bara för personer som inte tar tanken ett steg till. Vi tycker alla olika, har egna ideer och tolkningar. Dom får man själv ansvara för eftersom vi är vuxna individer.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 06:50:46 följande:
    Nina Rungs kritiserade bland annat att Stefan Krakowski inte ställt frågor kring varför männens besvikelse ibland mynnade ut i kvinnohat och våldtendenser. Och det är en berättigad fråga, som måste ställas. Kanske ville han inte ställa den för att inte trampa på ömma tår, vem vet.

Men frågan kvarstår: varför börjar vissa av männen hata kvinnor och vill skada dem? Hur löser vi det? Dessa män kan ju inte få komma i närheten av kvinnor eftersom de är potentiellt farliga. 

Hur kommer det sig att ensamma kvinnor inte skriver på forum att de vill skada män, eller att det inte finns en sån rörelse ens bland vanliga kvinnor trots våldtäkt, misshandel etc där män främst är förövare?  Medan för vissa ensamma män räcker det med att de inte får till det med kvinnor för att hamna där? De behöver inte frukta för sina liv, de behöver inte vara rädda, kvinnor har inte gjort dem något ont mer än att inte välja just dem. Vilket även kvinnor upplever, utan att börja hata männen för det. 
    Det finns definitivt kvinnor som hatar män, men det yttrar sig på olika sätt. Män har historiskt sett haft närmre till våld. Det är inte konstigt eller ologiskt eftersom detta våld tidigare i historien har skyddat både kvinnor och grupperingar av människor.

Det våldet är inte ok och behöver arbetas med, men det är inte konstigt att fler män tar till våld. Dock ska vi vara på det klara med att det verkligen är en liten del, tom i incelskulturen, som faktiskt använder våld.

Kvinnor är klart bättre på det sociala spelet och grupperar sig mer med varandra för att få styrka. Det har varit kvinnans styrka även tidigare. Det kan man tom se exempel på i denna tråd.

Sen är min upplevelse i denna tråd att det inte bara handlar om att tillrättavisa de man anser har fel åsikter, man har helt enkelt även ett stort behov av att trycka ner någon man anser ha fel.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 07:33:53 följande:
    De flesta kvinnor som hatar män gör det snarast pga det våld de utsatts för eller för att de är rädda, inte just för att de blir bortvalda av män eller är ensamma. Däri ligger skillnaden, vilket jag försökte förklara i mitt inlägg. Varför finns den skillnaden? Även kvinnor blir bortvalda och lever ensamma. Jag har själv vänner som ständigt ratas, men de skyller inte på männen eller tycker att staten ska lägga sig i hur män väljer. Snarare vänder de nog kritiken inåt än mot männen.
    Ja, det verkar generellt sett svårare för män att leva själva. Kan det ha att göra med bristande social kompetens att bygga upp ett eget umgänge? Kan det ha med att göra att en singelman ses lite looseraktig, medan en kvinna inte gör det i samma utsträckning?

Det ÄR skillnad på män och kvinnor, jag ser den skillnaden. Både på gott och ont.

Oavsett vad några ivriga debattörer här påstår, så är det även skillnad vid internetdejting idag(som jag gissar ändå är det vanligaste idag. Kvinnor har svårt att träffa bra män, en del män har svårt att ens få ett mess i inkorgen på ett halvår.
  • Anonym (Palle)

Ni som diskuterar kring detta ämne vill så gärna kategorisera dessa män. Incel eller ensamma singlar? Mår man bättre av att tro att världen är svart eller vit?

Verkligheten är att dom flesta är någonstans därimellan.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-04 08:36:40 följande:

Om man inte benar ut vilKen grupp man pratar om blir det ju som i denna tråd. Vi som ogillar incels får påhopp om att vi hatar ensamma män. 

En incel är en man som skyller på kvinnor, hatar kvinnor och ibland skadar och t om dödar kvinnor. 

Så ja, det är viktigt att göra skillnad på vilken grupp man pratar om. Annars springer man bara TS ärende. Hans agenda med tråden är att locka fram hat mot ensamma män. 

Och ärligt talat spelar du i samma lag dom TS även om du lindar in det bättre. 

På vissa plan förstår jag TS och på vissa plan förstår jag vad kvinnorna i tråden menar. Men att jag skulle tillhöra samma, det är där du tolkar situationen fel.

Det är just detta jag pratar om, att världen inte är svart eller vit, dom flesta är där emellan. Men det blir arbetsamt för hjärnan när inte världen delas in i onda och goda. Det är även jobbigt för dom flesta när man inte kan dela in i vi och dom.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?