Inlägg från: Anonym (Skild) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skild)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 23:44:28 följande:
    Nej, men inte är man bra på det. Det finns så enormt många fördelar att leva med andra att man är dålig på relationer om man lever själv annat än mycket korta övergångsperioder.
    Det där var ju märkligt. Felaktigt dessutom. 
    Jag lever ensam nu och det beror inte på att jag är dålig på relationer. 
    Jag har gjort mitt race med barn, villa, vovve och Volvo i 25 år. 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 00:10:38 följande:
    Antagligen tycker du att en ganska stor del av alla män inte förtjänar att leva i relationer och ha en familj. De är för dåliga helt enkelt.
    Varför hittar du på skitåsikter och klistrar på folk? Är det viktigt att övriga är så bedövliga som du redan bestämt dig för? 
    Är du rädd att upptäcka att folk inte är missunsamna och elaka?  
    Är du rädd för att upptäcka att du har fel uppfattning om oss övriga? Att problemet till din ensamhet ligger hos dig? 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 00:10:38 följande:
    Antagligen tycker du att en ganska stor del av alla män inte förtjänar att leva i relationer och ha en familj. De är för dåliga helt enkelt.
    Det där har jag sett förut från dig. Du hittar på åsikter hos andra så det stämmer enligt din bubbla. Ungefär så här: "du tycker troligen att... ..(lägg in valfri kritik mot dig/män) osv. trots att den personens inlägg inte alls går åt det hållet. 
    Som för att garantera att alla är lika hemska som du intalar dig. 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 01:23:56 följande:
    Varför skriver man "en sån man är inte relationsmaterial" indirekt riktat till mig? Jag hade aldrig sagt det om någon annan som jag inte känner. Det är ren elakhet och måste handla om det finns ett uppdämt hat mot ensamma män.
    Nu gör du så igen. Hittar på nåt som stämmer med din  åsikt. "måste handla om att det finns ett uppdämt hat mot ensamma män" 
    Det finns det inte! Det är bara du som säger att det finns. Folk går  inte omkring och hatar ensamma män. 
    Människor däremot, med åsikter likt dina är inte poppis alls. Folk som skyller sina tillkortakommanden på andra; vägrar se sin egen del i det hela är inte poppis. En kvinna med en offerkofta likt din är inte poppis. De finns också. 

Varför svarar du inte på mina frågor utan kommer med nåt annat? 
    Det är ju så du gör iofs. Slingrar dig och svarar inte på något som skulle betyda att du tänker galet. 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 01:40:13 följande:
    Du vet att du har det mycket bättre som kvinna än för till exempel 100 år sen, medan många män har det fått det sämre. Det är ett resultat av att män har stöttat kvinnor och gett upp sina privilegier.

När män har det svårt väljer du istället att kasta skit på män, vilket tydligen är okej eftersom män till skillnad från kvinnor inte har ett okränkbart människovärde genom födseln utan måste förtjäna det av andra.
    Hur har män fått det sämre menar du? Vilka privilegier har ni förlorat? Ge exempel för jag förstår inte vad du menar.
    Ska något kön ha privilegier det andra inte har? 
    Kan inte män och kvinnor ha samma privilegier? 

Har du missat att i stora delar av världen är det en nitlott att födas som kvinna? 
    Flickbäbisar dödas ff. 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-22 01:37:41 följande:
    En maratonlöpare som inte ens orkar 2 mil är inte bra. Resultat ljuger inte.
    Va? Vad menar du? 
    Är jag dålig på relationer eftersom jag lever ensam nu? 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 01:40:13 följande:
    Du vet att du har det mycket bättre som kvinna än för till exempel 100 år sen, medan många män har det fått det sämre. Det är ett resultat av att män har stöttat kvinnor och gett upp sina privilegier. 
    För 100 år sedan och tidigare fick kvinnan inte välja sin egen framtid.  Hon hade ingen egen vilja och ingen  rösträtt. (Den kom för 102 år sedan) 
    Är det dit du vill tillbaka? Kvinnan ska vara oskuld och mannens ägodel? 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 02:26:29 följande:
    Det är många fler män som är ensamma nu. En anledning till det tror jag är att kvinnorna numera klarar sin egen försörjning och att vi inte tvingas till arrangerade äktenskap. 

Män känner sig också alienerade från det övriga samhället som representerar värderingar och åsikter som är helt främmande för en majoritet av männen. Vilka nuvarande värderingar och åsikter är det? Upplys mig. 

• Anonym (Skild)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 02:18:56 följande:
    Vem har jag skyllt mina tillkortakommanden på till att börja med (eller hittade du bara på det också)?
    Vadå också? Jag hittar inte på något.  Den enda som hittar på något här är du.  

Jag skrev att folk som skyller sina tillkortakommanden (kan vara allt möjligt) på andra  inte är poppis. 
    Just du (hej) skyller i detta fall din singelstatus/sexbrist (ditt problem) på kvinnor och  ett samhälle som förminskat männens värderingar, åsikter och privilegier. 
    Det gör du ju hela tiden. Det är samhällets fel och kvinnors fel. Vi kvinnor som tagit makten och tydligen har det så himla bra. 

Kan du ge exempel på privilegier män förlorat? 
  • Anonym (Skild)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-22 06:21:28 följande:
    Ja
    Å fasen. Ok. Tack för att du berättar så jag vet. Det beror inte på att jag inte blivit kär igen? 
    Hur är det med maken? Är han också dålig på relationer? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?