Inlägg från: Issla |Visa alla inlägg
  • Issla

Ny skola- inga kompisar :-(

Jag känner igen mig så mycket i din berättelse! Vi flyttade också, från stan ut till ytterområde. Min son upplevde också att "ingen var som han". Nästan alla spelade fotboll på rasterna och i fotbollslag. Min son kan spela fotboll men är inte superintresserad. Det var oerhört jobbigt den första tiden och jag ångrade så mycket att vi bytt skola!

Nu har han gått i klassen ett tag och har vänner där, men de umgås sällan efter skolan. Han är nöjd ändå. Han har kul på skoltid, är ganska upptagen på vardagskvällar med aktiviteter, och på helgerna träffar han mest kompisarna från gamla skolan samt några nyfunna vänner från sina fritidsaktiviteter. Det blir mycket körande för min del när han ska träffa vänner från gamla området med det tar jag! Hans bästis är ofta här och sover över. Jag tänkte snart "skola in" honom i bussåkande så att han kan ta sig till vännerna själv. Och om drygt ett år blandas klasserna igen i åk 7 och jag tänker att han säkert kommer hitta fler vänner då. Han verkar dock tillfreds med livet. Det är mest jag som önskat att han hade fått lika bra vänner i nya klassen som i den gamla.

Kanske blir det bättre för din son efter sommaren? Kanske börjar det nya klasskompisar? Har inte så mycket råd att komma med förutom att underlätta för sonen att hålla kontakten med sin vänner i gamla bostadsområdet.

Svar på tråden Ny skola- inga kompisar :-(