Nej till NATO
Ja du.. Ledsen att göra dig besviken. *not*
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-far-nato-ja-en-historisk-dag
Ja du.. Ledsen att göra dig besviken. *not*
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-far-nato-ja-en-historisk-dag
Jag skulle säga att NATO är ett hot mot våran demokrati. vi hade inte ens en folkomröstning. Jag hade haft respekt för själva grejen om vi hade haft det Och majoriteten röstat? ja?då hade vi kunnat ansöka om medlemsskap för då hade det varit demokratiskt och då hade man kunnat se svart på vitt om majoriteten FAKTISKT hade velat ha med Sverige i NATO. Visst skulle jag bli ledsen om majoriteten röstat ?ja? men jag hade fått acceptera det ändå. Det var inte så kul för mig när vi hade röd regering heller men det kom fram av ett rättvist val?. Grejen är att Turkiet vill förbjuda koranbränning i Sverige vilket är ett stort brott på yttrandefriheten?. Det spelar ingen roll om muslimerna blir kränkta. Det var de som kom till Sverige och det är DE som ska respektera våra lagar, vår demokrati och yttrandefrihet. Vi ska inte anpassa oss efter dem. de kan ska vara tacksamma att de får bo i Sverige och behandla oss med respekt! så vi ska fan inte samarbeta med Turkiet det är en skam
visst känns som att man måste älska USA och hata Ryssland fast de är lika hemska bägge 2. tycker nästan Sverige säljer sig till USA?. Jag skulle inte sätta min fot i USA om jag så fick betalt i miljarder för det säljer inte min stolthet. jag hejar varken på Ryssland eller USA. Sen tycker jag inte att det var ett skäl av Sverige att söka om NATO för Finland gjorde det. Sverige och Finland bör vara självständiga från varandra än att vara någon slags Bill och Bull
Ja, om man följde utveckling kring. Nato var det väldigt tydligt. Magdalena var väldigt negativ till Nato ända tills dess Sanna Marin tillkännagav att Finland går nu med. Sverigedemokraterna sa ju också tydligt i diskussioner att de inte ville , men att det blev annorlunda om Finland skulle ansöka.
Jag tror dock att det var ett krav från USA att Sverige måste gå med om Finland går med, för det blir mycket svårt för Nato att försvara Finland utan Sverige. Det var troligen därför Biden ringde Magdalena när Niniistöö reste till Washington för att be om USAs stöd.