Inlägg från: Dratini |Visa alla inlägg
  • Dratini

Nej till NATO

Jag kan säga såhär Putin hotar att invadera Sverige om vi går med i NATO och nu när vi sett vad som hänt i Ukraina så borde vi förstå att vi inte ska gå med i en krigsallians det är som att reta upp en ilsken björn?. att Ukraina ville gå med i NATO är ju ett av skälen de blev invaderade. NATO släppte ner bomber i Serbien under inbördeskriget i Jugoslavien på 90-talet. Jag är helt emot krig, kärnvapen och NATO jag tror på neutralitet. Varför samarbeta med USA som är minst lika bra kålsupare som Ryssland liksom? 

om risken för krig i Sverige är minimal varför då gå med i NATO? Hoppas verkligen Ungern inte släpper in Sverige i NATO det är vårat sista hopp. Tänk också så mycket skattepengar det kommer kosta välfärden kommer kanske inte räcka till. som att kasta pengarf i sjön liksom 

• Svar på tråden Nej till NATO
  • Dratini
    Det som jag skriver är min uppfattning om NATO. USA har ju invaderat Mellanöstern bland annat pga det har ju folk behövt fly hit och islam är majoritet i Sverige. så jag skulle säga att USA är lika hemsk som Ryssland. tror inte någon har velat fly sina hemländer 
  • Meddelande borttaget
  • Dratini

visst känns som att man måste älska USA och hata Ryssland fast de är lika hemska bägge 2. tycker nästan Sverige säljer sig till USA?. Jag skulle inte sätta min fot i USA om jag så fick betalt i miljarder för det säljer inte min stolthet. jag hejar varken på Ryssland eller USA. Sen tycker jag inte att det var ett skäl av Sverige att söka om NATO för Finland gjorde det. Sverige och Finland bör vara självständiga från varandra än att vara någon slags Bill och Bull

• Dratini

Tänk Om vi går med i NATO och ett Natoland blir angripet då måste era barn och barnbarn gå ut och kriga och kanske dö i krig är det inte bättre då att hålla sig undan. Sen är det skamligt att samarbeta med Turkiet

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Nej till NATO