• Emiz

Kan någon snälla hjälpa mig? Hur skall jag tänka och räkna?

Hej! Din mens hade du troligtvis mellan 21-24/6 men det vet man inte säkert sådär direkt efter spiralen.

Jag tänker såhär att om ditt ägglossningstest var positivt den 30/6 så hade du säkert ägglossning runt den 1/7 man vet ju inte exakt när själva ägget släpper OM det ens släpper. Men om vi utgår ifrån att ägget släppte runt den 1/7 då bör din beräknade mens vara ca 14 dagar efter. Inte heller exakt men runt där någonstans. Så det kan absolut vara så att du testat för tidigt. Du borde testa dig runt den 14-15/7. Hoppas du är gravid :)

• Emiz

Ja torsdag blir ju ganska precis 14 dagar ifrån den dag vi tänker att du hade ägglossning. Har du producerat tillräckligt med graviditets hormon så kan det bli positivt. Det kan också vara negativt och du kan behöva vänta till den 15-16. Vi vet ju inte, ditt ägg kanske släppte den 2/7. Jag förstår dig. Den där väntan är AS jobbig, 2 veckors perioden mellan ägglossning och bim. Man blir nästan knäpp. Om du ska testa på torsdag ta då clearblue digital är det negativt ta då ett test med dig o testa under helgen. Man vill bara plussa eller komma igång med mensen jag vet. Så länge din mens ej dyker upp så kan du vara gravid oavsett om de är dina exakta pms besvär. Hoppas🤞🏼

• Emiz

Ja du måste försöka släppa det så gott du kan och inte testa massor i förväg. Lättare sagt än gjort I Know. Men inte långt kvar nu. Berätta gärna vad som hände sen :) spännande

• Emiz
    Horisonten skrev 2023-07-11 20:50:58 följande:
    Skall försöka. Absolut håller dig uppdaterad. Nu ikväll har jag fått som de drar neråt eller ilningar från troskanten och neråt. Nästan kittlande känsla.Jätteskum,märklig känsla 
    Hmmm. Kan vara något på g. Hade också som hugg senast och en pirrande lite puttrande kolsyre känsla i nedre sidan o nedre magen. Hahaha svårt att förklara. Kanske så du känner? Förutom de där nya symtomen så hade jag alla mina vanliga pms symtom. Var bombsäker på att mensen skulle komma men tvekade lite just pga de där pirrande bubblandet o hugg.
Svar på tråden Kan någon snälla hjälpa mig? Hur skall jag tänka och räkna?