• Horisonten

Kan någon snälla hjälpa mig? Hur skall jag tänka och räkna?

Jag behöver hjälp hur jag skall räkna och tänka kring min cykel och testning. För jag är så förvirrad. Så kan någon snälla hjälpa mig?  Hur hade ni räknat? Sitter och funderar på om jag testat alldeles alldeles för tidigt. 

jag vet ju inte när min bim är eftersom jag inte haft ordentlig mens när jag hade min spiral. Men enligt appen flo räkna den bim på söndag då cykeldaag 26. Så den räknar mensen om 5 dagar och jag har ju testat och tänkt att de borde visa. 

Men jag har ju haft såhär:
    20/6 tog jag ut spiralen hade mini spiral. Blödde lite efteråt men sen inget. Däremot blödde jag 4 dagar i rad från 21-24 juni. Fick positivt ägglossningstest den 30/6. 3/7 hade jag en liten blödning mellan blödning. Tog ett test 7/7 absolut för tidigt men tog då jag mått illa och gör fortfarande. Sen tagit test igår 10/7 och idag 11/7 och alla 3 har varit negativt. Testar jag för tidigt eller helt helt kört. Hjälp mig tänka och räkna. För min hjärna går på högvarv?🥲

• Svar på tråden Kan någon snälla hjälpa mig? Hur skall jag tänka och räkna?
  • Emiz

Hej! Din mens hade du troligtvis mellan 21-24/6 men det vet man inte säkert sådär direkt efter spiralen.

Jag tänker såhär att om ditt ägglossningstest var positivt den 30/6 så hade du säkert ägglossning runt den 1/7 man vet ju inte exakt när själva ägget släpper OM det ens släpper. Men om vi utgår ifrån att ägget släppte runt den 1/7 då bör din beräknade mens vara ca 14 dagar efter. Inte heller exakt men runt där någonstans. Så det kan absolut vara så att du testat för tidigt. Du borde testa dig runt den 14-15/7. Hoppas du är gravid :)

• Horisonten
    Emiz skrev 2023-07-11 16:45:46 följande:

Hej! Din mens hade du troligtvis mellan 21-24/6 men det vet man inte säkert sådär direkt efter spiralen.

Jag tänker såhär att om ditt ägglossningstest var positivt den 30/6 så hade du säkert ägglossning runt den 1/7 man vet ju inte exakt när själva ägget släpper OM det ens släpper. Men om vi utgår ifrån att ägget släppte runt den 1/7 då bör din beräknade mens vara ca 14 dagar efter. Inte heller exakt men runt där någonstans. Så det kan absolut vara så att du testat för tidigt. Du borde testa dig runt den 14-15/7. Hoppas du är gravid :)

tack snälla för du tog dig tid. Uppskattar verkligen det!! Ja jag kanske helt enkelt få ha is i magen. Så sjukt jäkla svårt bara man vill ju så så gärna!  Vågar man testa torsdag eller vänta till fredag?? Vi skall åka iväg under helgen så då skulle man gärna vilja veta innan ju. Antingen för att fira under helgen eller ev göra roliga saker för skita i de jobbiga och besvikelsen.
  • Emiz

Ja torsdag blir ju ganska precis 14 dagar ifrån den dag vi tänker att du hade ägglossning. Har du producerat tillräckligt med graviditets hormon så kan det bli positivt. Det kan också vara negativt och du kan behöva vänta till den 15-16. Vi vet ju inte, ditt ägg kanske släppte den 2/7. Jag förstår dig. Den där väntan är AS jobbig, 2 veckors perioden mellan ägglossning och bim. Man blir nästan knäpp. Om du ska testa på torsdag ta då clearblue digital är det negativt ta då ett test med dig o testa under helgen. Man vill bara plussa eller komma igång med mensen jag vet. Så länge din mens ej dyker upp så kan du vara gravid oavsett om de är dina exakta pms besvär. Hoppas🤞🏼

• Horisonten
    Emiz skrev 2023-07-11 18:06:58 följande:

Ja torsdag blir ju ganska precis 14 dagar ifrån den dag vi tänker att du hade ägglossning. Har du producerat tillräckligt med graviditets hormon så kan det bli positivt. Det kan också vara negativt och du kan behöva vänta till den 15-16. Vi vet ju inte, ditt ägg kanske släppte den 2/7. Jag förstår dig. Den där väntan är AS jobbig, 2 veckors perioden mellan ägglossning och bim. Man blir nästan knäpp. Om du ska testa på torsdag ta då clearblue digital är det negativt ta då ett test med dig o testa under helgen. Man vill bara plussa eller komma igång med mensen jag vet. Så länge din mens ej dyker upp så kan du vara gravid oavsett om de är dina exakta pms besvär. Hoppas🤞🏼

Ja så sant. Ja ma. Blir knäpp och som besatt de är helt helt vansinnigt!! Men tänker torsdag testa nästa gång annars i helgen. Bim kan ju lika gärna också vara måndag-tisdag så då testar jag en vecka för tidigt liksom. Ja jag tänkte ta de digitala. Tagit 2 digitala tidiga och ett cv tidigt med streck. Har liksom 2 digitala testa tidigt kvar och 2 testa tidigt clear blue med ett streck. Sen ett cv som skall bli plus om man är gravid och 1 digitalt med veckor. Mår fortfarande illa  Hemskt igår när jag stekte hamburgare till barnen och currysås idag 🤢🥴men kan ju bara vara inbillning eller inför mensen. Men får vänta och se. 

På torsdag blir ju enligt appen 3 dagar innan bim och 12 dagar efter äl så inte säkert de visar. Kan ju lika gärna ha bim 18/7 då appen räknar 26 dagar cykel. Då är jag alldeles för tidig nu

• Emiz

Ja du måste försöka släppa det så gott du kan och inte testa massor i förväg. Lättare sagt än gjort I Know. Men inte långt kvar nu. Berätta gärna vad som hände sen :) spännande

• Horisonten
    Emiz skrev 2023-07-11 19:32:35 följande:

Ja du måste försöka släppa det så gott du kan och inte testa massor i förväg. Lättare sagt än gjort I Know. Men inte långt kvar nu. Berätta gärna vad som hände sen :) spännande

Skall försöka. Absolut håller dig uppdaterad. Nu ikväll har jag fått som de drar neråt eller ilningar från troskanten och neråt. Nästan kittlande känsla.Jätteskum,märklig känsla 
  • Emiz
    Horisonten skrev 2023-07-11 20:50:58 följande:
    Skall försöka. Absolut håller dig uppdaterad. Nu ikväll har jag fått som de drar neråt eller ilningar från troskanten och neråt. Nästan kittlande känsla.Jätteskum,märklig känsla 
    Hmmm. Kan vara något på g. Hade också som hugg senast och en pirrande lite puttrande kolsyre känsla i nedre sidan o nedre magen. Hahaha svårt att förklara. Kanske så du känner? Förutom de där nya symtomen så hade jag alla mina vanliga pms symtom. Var bombsäker på att mensen skulle komma men tvekade lite just pga de där pirrande bubblandet o hugg.
  • Horisonten
    Emiz skrev 2023-07-11 21:33:51 följande:
    Hmmm. Kan vara något på g. Hade också som hugg senast och en pirrande lite puttrande kolsyre känsla i nedre sidan o nedre magen. Hahaha svårt att förklara. Kanske så du känner? Förutom de där nya symtomen så hade jag alla mina vanliga pms symtom. Var bombsäker på att mensen skulle komma men tvekade lite just pga de där pirrande bubblandet o hugg.
    Åh vad spånade och intressant ☺️blir spännande och se. Jag brukar inte ha ömma bröst som nu. Och brukar ibland må illa vid mens men inte alltid och bara första andra dagen jag har mensen isåfall men länge sen jag mådde illa pga den. Så bara vänta och se. Tålamod nu i 2 dagar!! 
Svar på tråden Kan någon snälla hjälpa mig? Hur skall jag tänka och räkna?