Anonym (Gravid) skrev 2023-07-14 08:48:01 följande:
Jag kände att den inte lästes, punkt. Har ingen allvarlig allergi eller liknande så det var inget som kunde gå helfel, men min känsla var att ingen tog in någonting. Det blev sammantaget en förlossningsupplevelse där jag i 2 dagar kände mig till besvär och ivägen, plus som ett djur på zoo av en otrolig mängd läkarstudenter som kom in konstant och bara stod och tittade (ett önskemål av väldigt få jag hade var en lugn miljö då jag kan bli stressad lätt av människor), och som slutade i akutsnitt och en väldigt rörig första tid som förälder.
Det låter som en väldigt jobbig och tråkig upplevelse. Hoppas att nästa förlossning kommer att bli bättre för dig.
Jag gick nog in med förväntningen att en förlossning är grönjävlig, att det blir vad det blir, att det viktiga är att man överlever typ. Och så blev det, jag hade också en rörig förlossning med personalbyte, läkarbedömning där det diskuterades sugklocka eller snitt, och mot slutet en hel mängd folk i rummet som pressade ut bebisen. Men jag har inte känt men eller att jag led skada av det, allt gick bra, och jag kände mig rustad inför förlossningen att det nog skulle kunna vara så att föda barn. Men genom hela processen så kände jag att personalen arbetade professionellt och gjorde vad som skulle göras. Och det var jag trygg med.
Jobbar själv i vården, så kanske därför jag vet hur det är bakom kulisserna, och vad som egentligen räknas i slutändan.