Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

BIM Augusti 2023

Potatisbulle skrev 2023-07-31 14:59:49 följande:

Hur tänker ni andra med alkohol? Jag har knappt druckit något alls sedan vi började försöka i november ifjol. Bara något enstaka glas under mensen om det varit festligheter. Annars bara alkoholfritt. Har även nästan helt slutat med koffein och dricker nu mindre kaffe på en vecka än jag förut gjorde på en dag.

Jag har egentligen inga problem alls med dessa ?uppoffringar? men det känns samtidigt lite ledsamt att gång på gång tacka nej till allt och sedan ändå få besvikelsen över att inte ha lyckats bli gravid. Idag är jag på ÄL+4 och har haft hög fin temperatur varje morgon. Ska träffa en tjejkompis ikväll och hon vill dricka lite vin. Vi är nära vänner och det är inga problem så sett om jag skulle avstå, hon förstår, men samtidigt undrar jag om det verkligen är så illa med ett eller två glas? Hur tänker ni andra? Är jag för orolig eller är det befogat och bara jättedumt? 

Sen vi valde att jag skulle ta ut spiralen så slutade jag dricka alkohol helt. Bara alkoholfritt inget som stör mig inte alls. Varit både midsommar och bröllop och kräftskiva. Även minskat med koffein och är stor kaffedrickare. Men dricker en kopp koffein och sen bara koffeinfritt  Minskade ju även ner min anti depressiva medicin för att kunna sluta med den om jag blir gravid och för att jag känner att jag inte behöver den. Men tänker även på vad jag äter mm för att få bästa förutsättningarna. Så jag gör och tänker och känner
  • Horisonten

Stort Grattis till er som plussat 🥰

man blir ju inte mindre sugen på att testa sig när man hör Alla som plussar nu. Men bara på vad jag tror äl+3 och bim-12 så långt kvar för mig innan jag kan testa. När tror ni man vågar testa nästa vecka?? Hur hade ni gjort??

• Horisonten
    Alvedon83 skrev 2023-08-01 14:20:34 följande:
    Tidigare har jag alltid börjat testa en vecka innan bim, men är less nu på att glo på negativa stickor så har bara ett test hemma som jag ska ta på bim😊
    Jag förstår dig. Jag har liksom 7 det test hemma plus ett digitalt med veckor. De är lite jobbigt och ha så många för suget blir ju mer. Vill typ tidigast testa tisdag egentligen men vet inte om jag vågar mig på måndag. Vad tror du??
  • Horisonten
    Alvedon83 skrev 2023-08-01 17:09:30 följande:
    Vänta till tisdag👍

Ja de får nog bli så känns bäst.

• Horisonten
    har haft lite  som typ stickningar i brösten nyss nu ikväll. Bara lite lite lätt. Vid äl hade jag väldigt mycket. Nästan som man får

när man fryser typ och brösten drar ihop sig. Känner någon igen detta?? Känns lite tidigt och få symptom redan r ju liksom bara vad jag tror äl +3 och bim-12 så måste bara vara extra känsliga idag. 

• Horisonten
    Bär skrev 2023-08-01 20:10:46 följande:
    Vi ligger på ungefär samma, är också på ÄL+3/4.
    Jag kommer vänta till tisdagen innan jag testar :)
    Så spännande 🥰hur mår du just nu som vanligt??
  • Horisonten
    Bär skrev 2023-08-01 22:35:59 följande:
    Jag har molvärk och det har idag börjat stramar lite i nedre delen av magen.
    Molvärken behöver inte betyda något, för jag brukar kunna ha det mellan ÄL och mens utan att jag är gravid.
    Men mina 3 tidigare graviditeter (2 födda barn, 1 MF) så har det inte gett med sig utan fortsatt hela graviditeten :)

Hur mår du?

Jag förstår helt. 

nej kan inte påstå att jag har några symptom direkt än. Hade lite igår att de stack i brösten eller ömmade. Fick sent igår eller kanske mer natt att de ömma eller typ stack/nöp till från typ ljumsken och drog In mot underlivet. Vet inte hur jag skall förklara bättre. Något du eller någon annan känner igen??

• Horisonten
    Någon som haft lätt diffust molande värk eller liksom så bara dagarna efter äl?? Hade äl smärtor tydligt och som
    mensvärk. Idag lätt typ nästan obemärkt lite molande eller typ orolig mage som något men inte ont men något så liksom. Mannen kunde inte röra eller ens pussa mig på brösten imorse när han vllle mysa utan att jag rykte till. Kan jag inbilla mig?? Känns så tidigt och känna något. Dock har vi ju haft väldigt mycket sex så vet ju inte när de kan blivit befraktat eller när exakt äl var. Fick ju även inatt som sagt att de hugg nöp drog och ömma från höften/ljumsken och mot underlivet och ligger lite kvar ännu. Men bara ena sidan. Vet inte alls vad som är vad. Har lite ont i kroppen annars också. Men vi har grejat massa hemma så kan ju vara de med. Har ju huvudvärk dagligen så de är inget symptom jag kan få på eller ryggen för också ont i och av sambons sängar han har hos sig. Vad tror ni?! Så mycket tankar som snurrar så snälla hjälp. Blir nervös och orolig?😔
  • Horisonten
    Bodbod skrev 2023-08-02 11:12:56 följande:

@Syskonförsök

Jag med!! 

@Horisonten 

Jag känner också massa grejjer (ömma bröst, flytningar, molvärk) och jag är två dar efter äl ... man är ju expert på att inbilla sig!!! Det senaste halvpret har jag känt mig gravid i två veckor varje mån, fr dan efter äl hehe. Med det sagt kan dina symptom mkt väl vara "verkliga" såklart. Jag hoppas det! Men det är ett gissel att inte tolka varenda liten känsla i kroppen!

Ja men man försöker ju att inte tolka allting men de är ju skit svårt!! Både jag och sambon har ju en känsla denna gången att de är en bebis. Och varje gång jag tänker liksom nej de vet jag inte för att jag inte vill bli ledsen och besviken så säger kroppen jo de är visst en bebis. Tycker de är tidigt och ha lätt lätt värk redan nu och ömma bröst så vill inte tolka men gör ju det. Är ju bara äl+4 idag vad jag tror!! Äl+5 från starkaste testet men fick ju positivt äl-test redan den 27/7 så ingen aning. Men bim-11 så långt kvar 
  • Horisonten
    Bodbod skrev 2023-08-02 11:43:16 följande:

@Horisonten

Då ligger vi ungefär lika, du lite före. Jag fick mitt starkaste teststreck i lördags :) Sen starka streck tre dagar i rad men efter vad jag förstår räknar man endast fr första gången d visar sig? Jag vet känns så långt till bim!!! 

Asså jag tror ändå det är lika bra att hoppas o bli besviken, för tidigare månader har jag ba neeej d kommer inte bli något, inte vågat hoppas. Och sen blir jag ju ändå lika ledsen när mensen kommer. Så tänker unna mig att leta tecken och hoppas den här månaden haha. 

Okej så skall jag räkna från första positiva testet då?? Detta var första som jag räknar positivt sen fick jag ännu starkare samma tid med fredagen men svart fredag vid 17. För kan äl varit fredag istället för lördagen då?? Så att jag ev är på Äl+ 5 idag? istället för äl+4. För fått lite molande värk nu idag långt ner i magen men väldigt väldigt lätt. Men känns för tidigt. Folk säger att de är för tidigt men känner ju de jag känner. 

Detta testet är taget onsdagen den 26:7 kl 13.20

Detta test är taget torsdagen 27/7 kl13.40

Det sista testet är taget fredagen den 28/7 kl. 13.00

så när skulle ni räknar äl?? Första testet?? Lite förvirrad eftersom jag fått molande värk nu. Snälla hjälp 

Svar på tråden BIM Augusti 2023