Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

BIM Augusti 2023

Hej! Hoppas de är okej att hoppa in här. Jag är inte helt säker på min cykel. Då jag tog ut min spiral för snart 4 veckor sen. Vi har försökt men kroppen var nog inte med. Så räknar detta som vårt första riktiga försök. Jag och min fästman försöker få ett gemensamt barn nu, Blir isåfall hans första och mitt fjärde. 

1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
    2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Horisonten- fjärde barnet, första riktiga försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF

• Horisonten

Jag har nyss beställt Hem lite nya tester. Jag har några tester kvar som jag köpte ny senast eftersom jag inte visste hur cykeln låg. Men vet inte om jag kommer använda äl testet. Har några kvar men tror inte de för lär stressa mig mer. Utan vi kommer köra med varannan till var tredje dag se. Så har jag gjort med mina 3 tidigare barn så får vi se. 

men vad är era erfarenheter med test? Vilka är bäst och pålitliga mm? 

• Horisonten

Ändrat min då appen säger bim en dag senare. Den räknar på 28 dagar i mellan ändå. Denna gången fick jag mens på dag 26. Men räknar hellre lite längre utifall Så jag inte råkar och testa för tidigt och bli besviken pga det. 

31/7-6/8 Sally101 - 2a försöket, 1a barnet
    1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet

2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Macbookpro - första barnet, 3e försöket 
    13/8 - Horisonten-fjärde barnet, första försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    20/8 Bodbod - första barnet, 5e försöket 

• Horisonten
    Här verkar mensen typ vara över. Så från och med imorgon har vi sagt att vi kör med att mysa till de varannan till var 3 dag minst om vi inte får sig där i mellan då också. Hihi men mist så. Och mannen går på semester imorgon och vi har 2 hela semester veckor framför oss själva utan bar,så jag nu är de pirrigt och spännande 🥰
  • Horisonten

Min mens är slut och nu funderar jag på när jag skall ta äl test. Vi tänker ju att vi skall ha Sex liksom varannan till var 3 dag hela cykeln. Så funderar på om jag skall ta äl test eller inte. Eller strunta inte och ev bara läsa av kroppen och ev bekräfta med äl test. Sist blev mannen lite stressad och pressad när han fick veta hur kort tid ägglossningen är.Väldigt osäker på om jag hade ägglossning sist även om testet var positivt så kändes de inte som sådan flytningar man får. Men hur skall jag göra?? Tänker kanske stressar mer. Så är osäker. Hur hade not tänkt/gjort??

• Horisonten
    summer13 skrev 2023-07-21 14:57:24 följande:
    Det är ju egentligen bara för ens egna känsla av "kontroll" (som man egentligen inte har) som man tar äl test känner jag många gånger. Vet man ungefär när man har äl och har sex varannan dag spelar det ingen roll hur många test man tar, kroppen bestämmer ju ändå vad som händer Skrattande

Min karl blir med stressad av det så jag tar bara initiativ, säger inte så mycket om hur i cykeln jag ligger till. De har ju pressen att "producera" nåt så det kan ju låsa sig där om de känner mycket press. 
    Det är ju så så sant. Är ju en falsk kontroll eller vad man skall säga egentligen. Ja men precis så. Så tänker bättre och hålla tyst och bara mysa. Men frågan är om jag skall testa för min egen del eller låta bli Helt och hållet 
  • Horisonten

Jag pratade med sambon och frågade hur han kände med äl testen. Om vi skulle ta dem som sist och han visste eller om jag skulle strunta i det helt eller ta de själv utan och säga något till honom. Och han ville att jag skulle ta dem själv utan att säga något till honom. Och jag har inga problem med det. för vill inte stressa eller sätta press på honom. Och jag blir varken mer eller mindre stressad,eller stressad känns som fel ordval men jag vill gärna veta och se om jag läser av min kropp korrekt. 

men ni till frågan när och hur ofta bör man börja kolla?? Jag har just nu 17 äl test och vet inte om jag köper nya till nästa månad om de behövs. Vi kör ändå varannan till minst var 3 dag med sex denna cykel. Men är idag på dag 7 i cykeln och förra cykel. Fick jag utslag på dag 10 och hade en cykel på bara 25 dagar.
     Eller 26. Mensen kom på dag 26. Så när hade ni börjat kolla?? Inte så han med äl test. 

• Horisonten

Är på cykeldag 8 idag men appen säger äl om 6 dagar. Igår var äl testet blankt. Skall ta ett test idag och se om de visar någon ökning  Känns som denna cykeln är lång eller tiden går långsamt. Otålig men tror också att de är för vi kan köra på riktigt denna gången och mer chanser. Men vi får ju se. Skönt och ha semester själv med mannen och distrahera lite med saker men också finns ju största möjliga chanser att mysa då🥰

• Horisonten

Är det en svag liten skillnad på dessa öl tester? Jag är idag på cykeldag 8 och appen säger äl nästa lördag. Men sist fick jag positivt utslag på cykeldag 10 men tror inte ägget släppte då. Men hur räknar ni hur lång eran cykel är. Alltså räknar ni från första mensen och sen fram till dagen innan mensen kom och börjar om på mens första dag. För jag hade 26 dagar mellan mensen förra gången så mensen kom dag 27. Men räknar jag då 26 dagar cykel eller 27? Känns ju som 26 egentligen för sen börjar man om. Ja ni fattar rörigt i huvudet idag. Haha förlåt men hoppas ni fattar. 

• Horisonten
    Syskonförsök skrev 2023-07-23 12:33:52 följande:

Cd 1 är dag 1 med mens. 

Så alltså från mensen första dag tills den börjar igen. Med andra ord då så dagarna mellan. Då var min cykel bara 25 dagar förra gången då mensen kom dag 26 och började då om. 

tack för svar

Svar på tråden BIM Augusti 2023