Inlägg från: Jennjenn91 |Visa alla inlägg
  • Jennjenn91

BIM Augusti 2023

Fick idag äl+6 (typ där nådtans) en hugg i magen närmare höften imorse och nu eftermiddagen molande värk. Nästan mensvärkaktigt om jag böjer mig fram.. någon som har erfarenhet?

• Jennjenn91
    Janbo skrev 2023-08-19 09:55:47 följande:
    Så alltså.. jag ser en mycket mycket svagt blått streck (sambon ser det också). Läste av testet direkt efter 3 min och fotade. Äl+10 och bim-6 så det ska ju inte vara något annat än svagt. Ser ni eller uppläsningen klarar inte det? Förra gången testade jag först på äl+12 och då dyntes det mer (om än svagt).
    Men? men! Det är väl positivt?? Eller?! Skrattande
  • Jennjenn91
    Janbo skrev 2023-08-19 10:07:06 följande:
    Tänkte testa på måndag eller tisdag igen.. jag ser ju ett svagt blått streck men ja? tiden utvisar 😂
    Saken är den att jag är alltid jätteskeptisk när folk lägger upp på sina och tänker ?men det där är ju ingenting, jag ser inget? osv osv. Men på ditt! Jag SER!
  • Jennjenn91
    Janbo skrev 2023-08-19 10:07:06 följande:
    Tänkte testa på måndag eller tisdag igen.. jag ser ju ett svagt blått streck men ja? tiden utvisar 😂
    Jag väntar med ett grattis till ditt nästa test. haha men jag är exalterad!
  • Jennjenn91
    Janbo skrev 2023-08-19 10:16:30 följande:

Håller tummarna så 😍
    Jag kommer att vänta med att gratta mig själv till EFTER bim. Jag skulle inte ens testa innan bim.. *suck*

Förra månaden slutade i en kemisk grav så jag är ju spänd, orolig och glad på samma gång.

Håller alla tummar jag har!! Gud vad spännande
  • Jennjenn91
    Syskonförsök skrev 2023-08-20 07:19:09 följande:

Godmorgon! 

Tyvärrr verkar inte min fantastikt vackra graf betyda något! Tempen började sin dipp idag och negativt test.
    inväntar mensen tisdag och försöker se det positiva med att nu får jag åtminstone dricka drinkar i Grekland. 

//

Åh nej! Det som såg så fint ut. Ha en fin semester i Grekland och rensa tankarna
  • Jennjenn91
    Janbo skrev 2023-08-20 09:56:21 följande:

Såhär såg det ut idag med ultratidigt och veckoindikator. Kan ana något på RFSU testa ofta men syns inte på bild. Vecka 1-2 och om jag gissar rätt så är jag i 3+3..? Antar att det stämmer med veckoindikatorn då? Jag tror att befruktning skedde den 10/8 😊 Någon kanske kan förklara hur man räknar? 

Nu har jag inga fler ultratidigt utan bara RFSU testa ofta och några veckoindikator. Tror jag har någon Rapid liggandes någonstans också. Vill inte testa ofta men kommer göra det pga oro.

Vet några med bim i dagarna men är vi fler? Håller verkligen tummarna så för oss alla ❤️

Wooow grattis grattis!! Jag är på äl+8 så ingen bim än på ett tag hoppas jag :)
  • Jennjenn91
    Janbo: jag förstår. fast nej, jag har aldrig gått igenom något sånt men vet allt om ångest och hjärnspöken 😅  Hoppas du finner dig i att du ska ha en bebis! Men det gör man väl inte förrän v. 13 och knappt då haha.
    Jag köpte faktiskt test På nätet idag så det bör väl komma i blrjan på veckan.
    tänkte testa på onsdag, blir väl äl+11 då. spännande!

cutepenguin: Åh då testar vi kanske samma dag! Känner ingen förändring i brösten men jag är så jätte trött och ganska gasig här med.
  • Jennjenn91
    Natalina1451 skrev 2023-08-23 13:57:03 följande:
    Tack, känns så jävla sugit. bokstavligen som att livet rinner ur en 😭

fick ett ultraljud och läkaren kunde inte ge något besked tyvärr. hon tyckte fortfarande att det var för tidigt för att se ett hjärtslag, fostret mätte till 5+2. men tappen var stängd och allt såg normalt ut, trots att det rann blod från ett stort hematom som var i livmodern brevid hinnesäcken. Så vi får vänta och se helt enkelt om det kommer ut eller om det stannar kvar där.

att tappen var stängd kunde vara ett gott tecken men den kan ju också öppna sig senare.. 

fick inget blodprov för o mäta hcg då läkaren menade att det inte alltid stämmer och kan ge falska förhoppningar i onödan. Tiden kommer visa hur det ligger till. Så alla får gärna hålla tummarna för oss till den 5/9 då jag har en ny tid inbokad för uppföljning 🤞🏻
    Vi alla håller på dig och hoppas innerligt att du får ett härligt besked på din uppföljning!
  • Jennjenn91
    Anonym (1986) skrev 2023-08-24 11:22:44 följande:

Jag har tyvärr inte fått mens ännu sedan 8/7 (troligen oregelbunden mens pga att jag ammar) men enligt äl-stickor och sekret hade jag äl 14/8 vilket innebär att jag borde ha bim på tisdag 29/8. Hitttar inte bim-listan men undrar om någon har samma bim-datum, och i sådana fall när ska ni testa er? Har hcg 10-test hemma men vill inte slösa i onödan 🙈

Jag har bim 29 eller 30! Konstigt nog har appen bytt dag från ingenstans och jag brukar tajma den som en klocka.
    har ett digitalt ultratidigt hemma som jag ska ta imorgon bitti endast för att jag ska på fest på lördag haha
    då bör jag vara runt äl+12 eller 13 (har ingen superkoll på äl)
  • Jennjenn91
    Natalina1451 skrev 2023-08-24 11:22:45 följande:

Tack för all omtanke, blödningen tycks ha pausats sen igår iaf. 

men känns som en evighet till den 5/9 så jag bokade ett privat vul den 31/9. 

jag har hört många som blöder under sin graviditet. Har du haft ont alls? Eller har det kommit mängder? Hoppas allt ser jättefint ut nästa vecka och att något pickar för dig där inne :)
  • Jennjenn91
    Anonym (Syskon) skrev 2023-08-24 11:53:53 följande:

Verkar inte gå att citera! 

Men min mens är sen med två dagar. De jag reagerade på idag va att min temp visade 38.2 men jag är inte sjuk och har suttit stilla hemma och jobbat vid datorn hela dagen. Vet inte om de kan vara så att min ägglossning blev sen denna månaden? Men de är CD34 idag iaf 🤷?♀️ brukar få mens runt cd 27-30 vanligast är dag 28.

Men vad spännande! Har du inte testat??
  • Jennjenn91

cb ultratidigt med morgonurin. Äl+12/13
    väldigt smidigt med digitalt så slipper man gissa :)
  • Jennjenn91

Tack! Nu återstår ett par veckor av grov ångest och oro! men jag hade inte valt att ha det på nåt annat vis <3

Svar på tråden BIM Augusti 2023