Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BIM Augusti 2023

Herregud vad jag överanalyserar 😂 Fick positivt ÄL-test i torsdags kväll, fortsatt positivt fredag morgon och lunch. Fredag kväll var det negativt och det var även då jag hade ÄL-känningar. Har sexat till det tisdag, torsdag, fredag, lördag och söndag (idag). Vet ju att det ska räcka, men nojjar 😂

• cutepenguin

Dom ser lite märkliga ut, det håller jag med om. Jag kör på den andra sorten ÄL-test från Clearblue och såhär såg mitt positiva ut denna månad.
    Anonym (SB2012) skrev 2023-08-14 07:59:35 följande:

Idag fick jag smiley (fast) med Clearblue, kontrollstrecket ser dock väldigt svagt ut? Testade att göra om med en ny sticka på en annan avläsare och fick fast smiley igen men strecken ser fortfarande märkliga ut. Gjorde ett RFSU för säkerhets skull. Tycker ni att detta ser positivt ut?? 

• cutepenguin
    Nomen123 skrev 2023-08-14 10:25:48 följande:
    Har ni känt av molande värk flera dagar eller bara någon specifik dag.. Jag har haft molande värk sen någon dag efter ÄL typ.. 
    Samma här! Är på ÄL+3 och började få lättare molvärk redan igår som kommer och går 😂 Det beror såklart inte på någon graviditet ännu, men intressant känsla.
  • cutepenguin
    Anonym (Anonym) skrev 2023-08-16 06:41:12 följande:
    Efter missfallet förra månaden vågar man knappt känna glädje, känner ett "kommer historien upprepa sig" ? Är så klart glad, men vågar inte hoppas.  

Gud vad roligt! Grattis! 😁

Hoppas också jag plussar denna månaden efter mitt missfall i slutet av juni.. har haft en mens emellan nu. Är på ÄL+5 idag 😅

• cutepenguin
    Fruffe skrev 2023-08-17 16:42:37 följande:

Fick precis blod på pappret när jag torkade mig :/ 
    så bara att ta nya tag. håller tummarna för er ❤️ 

Neej, vad trist 😔❤️

Varför ska symptom på graviditet vara så lika symptom på mens? 😒 Väldigt irriterande. 

• cutepenguin

Är på ÄL+7 idag. Hade lite halsbränna igår, och nu.. Annars inget. Vågar verkligen inte hoppas för mycket heller, kommer bli så besviken. När jag blev gravid i maj (som slutade i MA) var jag så naiv och så positiv, så när jag fick + tänkte jag att jaha vad lätt det gick. Hade på något sätt intalat mig att jag var infertil 😅 

Men nu? Tänker att allt jag känner är tecken på mens bara.. Har BIM på måndag, men har väldigt kort lutealfas så kommer nog testa tidigast onsdag om inte mensen dykt upp innan dess.

Ville bara skriva av mig 😂 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-19 09:55:47 följande:
    //

Så alltså.. jag ser en mycket mycket svagt blått streck (sambon ser det också). Läste av testet direkt efter 3 min och fotade. Äl+10 och bim-6 så det ska ju inte vara något annat än svagt. Ser ni eller uppläsningen klarar inte det? Förra gången testade jag först på äl+12 och då dyntes det mer (om än svagt).

Vågar mig på ett grattis! Tycker alltid dessa tester är svåra att se på när folk laddar upp bilder, men tycker ditt är ganska tydligt! ❤️

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-08-19 10:19:33 följande:
    Tack ❤️ Då är nästa steg att ta sig förbi en risken för en kemisk graviditet. När kan man som tidigast komma och göra vul?

Jag tror VUL går att göra redan i vecka 5-6, däremot ses ju inte ett tickande hjärta då. Men då bör dom kunna se graviditeten, om den är på rätt ställe osv. Så de vill väl helst att man ska vänta tills man är i vecka 9 för att kunna se mer. ❤️

Åh hoppas jag också plussar denna månad! Är på ÄL+8 idag.. så nervös 😂

Svar på tråden BIM Augusti 2023