• EpicF

Hunden högg dottern mot ansiktet

Avliva valpen men en gång. Finns inget annat att göra. 

• EpicF
    Anonym (B) skrev 2023-07-06 22:38:02 följande:
    Skojar du? Valpar hugger väl efter allt inom räckhåll.
    Det ska en valp verkligen inte göra. En valp kafsar och småbits, det är normalt beteende och växer bort. Men en valp eller vuxen hund som hygger ett barn eller en annan människa ska avlivas. 
  • EpicF
    EpicF skrev 2023-07-07 13:55:09 följande:
    Det ska en valp verkligen inte göra. En valp kafsar och småbits, det är normalt beteende och växer bort. Men en valp eller vuxen hund som hygger ett barn eller en annan människa ska avlivas. 
    *nafsar 
  • EpicF

Anonym (B): Att hugg qoch nafsa är två helt olika saker. Och jo, en hund som hugger avlivar man. 

• EpicF

Anonym (EL) En hun som hugger ska avlivas. Även om det är en valp. 
    Nu fårgade dessutom ts vad vi hade gjort. Och jag hade avlivat, utan tvekan. Hade aldrig accepterat det beteendet från en hund eller valp. 

• EpicF
    Anonym (B) skrev 2023-07-07 17:53:29 följande:
    Inte för en valp. En VUXEN HUND som hugger mot ansiktet avlivar man men inte en valp som inte lärt sig livet än.
    Jo, även för en valp. 
  • EpicF

Anonym (B): Mwn du gör självklart som du vill. Hade mina valpar huggit mot barn eller andra hade jag tagit bort dem direkt. 

• EpicF
    Anonym (EL) skrev 2023-07-07 19:55:55 följande:
    Du borde absolut inte få ha några valpar om du ger upp så lätt och anser att de ska avlivas för det. Är du en sån som tror att en hund uppfostras av sig själv också?
    Har aldrig haft valpar eller hundar som har huggit. Någonsin. 

Nej, jag är en person som anser att det är ägarens ansvar att uppfostra sina hundar och valpar. Hos oss accepteras inga hugg från varken hundar eller valpar. 
  • EpicF
    Anonym (B) skrev 2023-07-07 21:34:32 följande:
    Det måste gå åt jäkligt många valpar hos er......
    Inte speciellt många. Fyra kullar med valpar har vi haft på två hunhundar. Skulle säga att det är rätt normalt. 

Och ingen av dem huggit. Ingen har heller huggit eller biti i vuxen ålder. 
  • EpicF

Drottningen1970: Ja, på allvar. Det är vad jag och min partner hade gjort. Tack och lov har se aldrig hänt. 

Anonym: Folk får göra precis som de vill. Men enligt mig så ska hundar och valpar som hugger avlivas. Och hundar som biter ska också avlivas. Men vad folk gör är upp til dem. 

• EpicF

Anonym (B): Var läser du att jag skriver att de inte nafsar? 

Normalt sätt så nafsar valpar, det gör våra också och det är inget begynersamt med det eftersom det beteendet växer bort. 

Men nafsa är för mig/oss inte samma sak som att hugga. Jag vet att du tycker det, hur du nu kan göra det..

Har haft många olika hundraser med mest älghund. 

Porslinshundar kommer aldrig innanför min dörr då jag tycker det är det gräsligaste man kan ha. 

Tow2Mater skrev 2023-07-07 23:26:16 följande:
    Honhundarna då? Valparna har väl blivit halvt uppfostrade redan av honhundarna och honhundsägarna innan de kom till er. De valpar som nafsade kanske blev avlivade redan innan de kunde komma till er.
    Valpar som kom till oss? Var läste du in det? 

Jag skrev att vi har haft fyra kullar med valpar på två honhundar. Jag skrev inte att vi fått valpar av andra. 

Och nej, jag tvivlar på att någon avlivar valpar som nafsar. 

Nej, varken våra honhundar eller hanhundar har huggit. 
  • EpicF
    Anonym (B) skrev 2023-07-07 23:38:16 följande:
    Att nafsa är att hugga i luften eller mot saker, personer osv. Märkligt hur du kan påstå att ni inte har hundar som gör sånt, att de ska avlivas och allt möjligt konstigt. Skrämmande.
    Ja, du tycket det. För mig är nafsa och hugga helt olika saker. 

Nej, det är inget märkligt att ha hundar som inte hugger. Tvärtom, fullt normalt då hundar inte ska hugga. Och ja, en hund som biter eller hugger efter människor ska avlivas. Att du inte tycker det är skrämmande. 

Och nej, nafsa och hugga är fortfarande inte samma sak för mig. Inte heller för min sambo eller våra familjer. Och ja, alla har hundar. 
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2023-07-08 00:12:44 följande:
    Jag tolkade hun som han.
    .
    Hun är hon. Blandar två olika språk ibland på vissa ord. 
  • EpicF

Anonym (B): Och jag har aldrig sagt att ma  ska avlivas en valp som nafsar. Jag pratar om valpar och hundar som hugger. Vilket är två olika saker. 

Jag vet att du tycker det är samma sak. Men du kanske borde förstå att alla har inte tycker det. 

Jag tycker det är väldigt skrämmande att du anser att dessa två är samma sak. 

• EpicF

Anonym (Hundvan): Och därav min förklaring på att detta inte är samma sak. 

Vad ts hund har gjort vet ingen, utom de själva.

Svar på tråden Hunden högg dottern mot ansiktet