Hunden högg dottern mot ansiktet
Avliva valpen men en gång. Finns inget annat att göra.
Avliva valpen men en gång. Finns inget annat att göra.
Anonym (B): Att hugg qoch nafsa är två helt olika saker. Och jo, en hund som hugger avlivar man.
Anonym (EL) En hun som hugger ska avlivas. Även om det är en valp.
Nu fårgade dessutom ts vad vi hade gjort. Och jag hade avlivat, utan tvekan. Hade aldrig accepterat det beteendet från en hund eller valp.
Anonym (B): Mwn du gör självklart som du vill. Hade mina valpar huggit mot barn eller andra hade jag tagit bort dem direkt.
Drottningen1970: Ja, på allvar. Det är vad jag och min partner hade gjort. Tack och lov har se aldrig hänt.
Anonym: Folk får göra precis som de vill. Men enligt mig så ska hundar och valpar som hugger avlivas. Och hundar som biter ska också avlivas. Men vad folk gör är upp til dem.
Anonym (B): Var läser du att jag skriver att de inte nafsar?
Normalt sätt så nafsar valpar, det gör våra också och det är inget begynersamt med det eftersom det beteendet växer bort.
Men nafsa är för mig/oss inte samma sak som att hugga. Jag vet att du tycker det, hur du nu kan göra det..
Har haft många olika hundraser med mest älghund.
Porslinshundar kommer aldrig innanför min dörr då jag tycker det är det gräsligaste man kan ha.
Anonym (B): Och jag har aldrig sagt att ma ska avlivas en valp som nafsar. Jag pratar om valpar och hundar som hugger. Vilket är två olika saker.
Jag vet att du tycker det är samma sak. Men du kanske borde förstå att alla har inte tycker det.
Jag tycker det är väldigt skrämmande att du anser att dessa två är samma sak.
Anonym (Hundvan): Och därav min förklaring på att detta inte är samma sak.
Vad ts hund har gjort vet ingen, utom de själva.