• Anonym

Hunden högg dottern mot ansiktet

Nej, jag skulle inte ha en sådan hund när jag har barn.
    Ett barn är ett barn och om hunden inte tål sådana "provokationer" så ska de inte bo under samma tak

• Anonym
    Goneril skrev 2023-07-06 22:28:01 följande:

Jag blir upprörd över att höra detta. Kamphundar, av vilken ras det vara må, är avlade på aggressivitet. Man hör ofta att det inte är några problem med rätt husse eller matte, men det är att förenkla frågan. Hunden kan vara snäll och lydig ändå tills det helt oförmodat händer något tragiskt.  I många länder är kamphundar helt förbjudna, det finns förstås skäl till det. 

Det finns inga "kamphundar", det finns bara kampmänniskor som väljer hunden som ett verktyg.
    Med rätt fostran är det ett ickeproblem.

Oavsett vad du tror.

Mvh ägare till "kamphundar" sedan 20 år.
  • Anonym
    Anonym (Varför?) skrev 20207-06 22:36:59 följande:

Jag fattar inte varför man har dessa hundraser när barn finns hemma.  Skaffa en ras som inte är benägen att hugga Istället 

Alla hundar är sprungna ur vargen. Det är trist att många inte fattar det.
  • Anonym
    Anonym (B) skrev 2023-07-06 22:38:02 följande:
    Skojar du? Valpar hugger väl efter allt inom räckhåll.
    Nej, nafsar.
    Som småbarn som greppar efter allt inom räckhåll.
  • Anonym
    Anonym (Varför?) skrev 2023-07-06 22:58:24 följande:

Och det betyder att alla hundraser är likadana menar du? avel spelar ingen roll? 

hahahaha

Sa jag det?

Skrocka på du. Men försök använda det som finns under mössan också.

Vill du ha hjälp att förstå så säg bara till.
    Höhö
  • Anonym
    Anonym (Hundägare) skrev 2023-07-07 10:47:47 följande:
    Ja, alla valpar nafsar och det gör hundar ofta lite lekfullt och kärleksfullt med varandra. När man uppfostrar valpen lär den sig till slut att vi människor är väldigt ömhudade och att man inte får nafsa ens det minsta.

Sen skulle jag aldrig ha en kamphund eller ens en vakthund, raserna skiljer sig extremt åt i form  av temperament och egenskaper. 

Kamphundar är framavlade för att slåss och döda i kamp. Många tror att de träffat en snäll kamphund, för den skäller inte. Just det, andra hundar skäller och varnar på olika sätt , det gör inte en kamphund. Den går från noll till hundra. Från att se snäll ut och till att döda kan gå på en sekund, den är avlad till att ha poker face och inte visa något innan den attackerar. 
    Nej.

Jag har haft "kamphundar" i över 20 år och har alltså stor erfarenhet.
    Ordet "kamphund" är ett skitord som liksom n-ordet borde bannlysas.
  • Anonym
    EpicF skrev 2023-07-07 18:17:39 följande:

Anonym (B): Mwn du gör självklart som du vill. Hade mina valpar huggit mot barn eller andra hade jag tagit bort dem direkt. 

Du har ju precis skrivit en massa om "ska" och "är", i väldigt bestämd ton? Då skulle ju ingen annan göra som de ville? Det var enbart din lag som gällde.
Svar på tråden Hunden högg dottern mot ansiktet