Inlägg från: Anonym (Men vad fan??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men vad fan??)

Hunden högg dottern mot ansiktet

Anonym (erat ansvar) skrev 2023-07-06 22:02:12 följande:

Den hund skall bort på ett eller annat sätt. Varför alls välja hundar av tvivelaktiga raser när man har barn? Vilka behov är det som skall uppfyllas där?

Och sluta med era absurda diskussioner om hunden blev 'provocerad' eller inte. Vem bryr sig om vad som föregår i hundens rovdjurhjärna och vilka motiv den har för att markera sin plats i hierarkin? Det är resultatet som räknas och det är ni som har ansvaret för vad som kan hända.

Detta. Till 100 %.
  • Anonym (Men vad fan??)
    Anonym (Dålig hundägare) skrev 2023-07-06 22:19:23 följande:
    Tro mig jag håller med dig i allt du skriver. Jag vet att det var oprovocerat. Ja, om inte hunden tyckte klappandet var jobbigt. Dock visade han inga tecken på det. 
    Men, samtidigt kan jag förstå min man, hade det hela varit provocerat tex att dottern hade slagit hunden, bitit den, jäklars med den förstår jag att den markerar. 
    Det är skillnad anser jag. 
    Denna hund fungerar mycket bra i barnfamiljer, annars hade vi inte valt rasen. Vi är också väl medvetna framför allt maken vad denna ras innebär då den är tänkt att "arbeta som vuxen". Ja. Kanske inte nu mer då. 
    Fast den dag hundjäveln bitit av ungen ansiktet spelar det ju faktiskt ingen roll hur mycket den än blev provocerad, eller hur? Ni hänger liksom upp er på helt fel sak i sammanhanget.
Svar på tråden Hunden högg dottern mot ansiktet