Inlägg från: Anonym (Grannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grannen)

För sent för barn att leka ute?

Ni vet bäst vad som funkar för era barn. Där jag bor är det full rulle ute på gården så dags. Lugn och ro på balkongen får man ha till morgonkaffet.

• Anonym (Grannen)
    Anonym (Eli) skrev 2023-07-07 12:25:13 följande:
    Dom är aldrig utanför vårt kvarter själva och vi tittar ut genom fönstret emellanåt för att se att dom är där utanför.

Alltså jag förstår ju att barn behöver rutiner men min mamma får det att låta som att vi är ansvarslösa med dom här tiderna. Intressant att höra vad andra anser. 
    Vänta nu här! Du menar väl inte att ni låter en knatte som inte ens fyllt tre lämna tomten?! Tänker ni att det är sexåringens ansvar att se till att lillasyskonet inte ger sig ut på farliga äventyr?
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (Eli) skrev 2023-07-10 13:09:47 följande:
    Antingen är dom på vår tomt, grannens tomt eller ute på gatan utanför huset där det inte kör några bilar förutom dom som bor här. Vad är problemet?
    Grannars bilar är hårda de också. Jag hoppas innerligen att detta inte slutar med ett trasigt barn och en traumatiserad granne som råkade vara trött och lite  ouppmärksam en dag.

Treåringar är korta och rör sig oberäkneligt. De är mycket lättare att råka köra på än vad en vuxen är.
Svar på tråden För sent för barn att leka ute?