Inlägg från: Anonym (Tid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tid)

Oplanerat gravid med tvillingar fjärde och femte barnet

Jag vet en som fick 5 barn inom 3 år. Hon hade 2-3 barn sen innan också. Hon beklagade sig aldrig utan tog det för vad det var. De barnen var iofs planerade, men min poäng är att allt går lösa om man är inställd på det.
    Du får tänka framåt helt enkelt. Vilket beslut kan du leva med? Av vad jag kan läsa mig till vill du behålla. Ni har i så fall 8 månader på er att landa i detta. Övriga barn hinner bli lite äldre, ni hinner planera det praktiska.

• Anonym (Tid)
    Förstagångenpåfamiljeliv skrev 2023-07-05 11:22:21 följande:

Jag förstår, men vi har iaf ett väldigt bra och stabilt äktenskap och bra ekonomi. Boendet är stort, bilen är redan stor. Men självklart tänker vi mkt på barnen vi redan har. Och även på om någonting går fel med den här graviditeten. Inget är klart än...

Jamen då har ni ju en rätt bra grund redan. Ibland tänker jag på hur det var förr. Min pappa hade 10 syskon och de bodde i 1 rok och en vindskammare sommartid. Det gick det med. Idag ska det nästan alltid tänkas i skräckscenarion ang. både ditt och datt så fort man pratar om fler barn än 3 eller tätare än 2 år mellan nåt av dom. Den sits man hamnar i som man valt eller inte har nåt val med får man acceptera och göra det bästa av. Så är det med allt här i livet. Småbarnsåren är några få år av ens liv. Sen växer de upp och allt blir enklare.
Svar på tråden Oplanerat gravid med tvillingar fjärde och femte barnet