• RH93

Skaffa syskon efter IVF...?

Hej!
    Jag fick ett barn för 8 månader sen genom IVF. Precis som för er gick det på första försöket. Dock hade jag inte så många äggblåsor och dom växte långsamt så vi va nära på att få avbryta. Vi fick 4 befruktade men tyvärr inga till frysen. Vi har egentligen bara gjort ett "försök" till syskon men har inte haft preventivmedel sen min son föddes. Är också rädd för att försöka själv då jag mådde extremt psykiskt dåligt på slutet innan vi gjorde IVF. Känner redan att jag börjar känna mig stressad över att vi inte har sex så ofta, ägglossningar kommer och går utan försök osv. Jag hade tänkt att vi kunde göra en ny ivf till våren om det inte går naturligt, men nu vill jag helst inte vänta mer och skulle gärna försöka redan i höst. Är orolig över att man kanske inte har samma tur igen och behöver fler försök på sig.

Förstår vad du menar med önskan om att få plussa "som vanligt" men jag känner mer att jag bara vill göra en till IVF för det är det enda sättet jag har nåt hopp om att bli gravid på.

Svar på tråden Skaffa syskon efter IVF...?