Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Posta din AI-konst!

Jag lånade tre av Fredriks promts med min promt string och random stilar

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee
    FredrikLiksom skrev 2023-07-08 21:05:16 följande:

Intressant Aniiee!

Du kan verkligen hantera det här AI-verktyget!

Äh, jag är mest en glad amatör. 
  • Aniiee
    Aurora Borrealis skrev 2023-07-10 17:39:43 följande:
    Skrattande Jag vill också teleportera mig dit! Skrattande vi kan fråga AI:n om den kan teleportera oss!
    Same! 
  • Aniiee

Förvisso en äldre bild av mig gjord i Dall-E, men den är värd att postas.
  • Aniiee
    Elanus skrev 2023-07-12 14:08:37 följande:
    Fantastiskt! 😂 Inte råkar du komma ihåg prompten?

Jodå, "Pippi Longstocking in the style of Tim Burton"
  • Aniiee
  • Aniiee

Jag har fått sånger på skallen. Kan ni gissa vilka?

De två sista kan vara lite knepiga.

• Aniiee
    FredrikLiksom skrev 2023-07-13 16:47:32 följande:

Jag tyckte nog alla var knepiga faktiskt. Får man någon ledtråd?

Jag kan ju gissa hej vilt också:

1. Red red wine UB40
    2. Spel-Olles gånglåt Trio me bumba
    3. Norrsken Jon Henrik Fjällgren
    4. I bergskungens sal Grieg
    5. the river Bruce Springsteen 

Ok, ledtrådar... 
    Bild 1:Tänk svensk skolavslutning
    2: tänk svensk folkvisa
    3: tänk 90tals folkrock
    4: tro det eller ej. Men tänk Disney
    5: tänk tv-spel (ingen kommer kunna denna) 
  • Aniiee
    Elanus skrev 2023-07-13 21:26:16 följande:
    Gyllne skålen till brädden fylld med vin (Nu grönskar det) och spelmannen som spelar på sin fiol tills solen har gått ner (Dan Anderssons Spelmannen) var ju rätt så klara men de andra tre kommer jag inte på 🤔
    Inte så klara ändå, då du har rätt på ettan men fel på tvåan, även om den kunde vara rätt. Saker kan ju passa in på flera saker, det är sant. Du måste längre bak i tiden än Dan Andersson för den.

Och, ja, resten är lite knepiga. Återkommer någon gång i natt med avslöjandet. 
  • Aniiee

Ok, här är avslöjandet:
    1: Helt riktigt, Nu grönskar det.
    2: Ho/årgalåten (Spelmannen drog fioln ur lådan, höjde stråken högt mot söndagssolens skiva)
    3: Under norrskenet av Nordman
    4: Klockorna i Notre Dame, från Disney's Ringaren i Notre Dame. Inte alls intuitivt eftersom det jag skrev in var den latinska frasen "Dies Irae", som används i sången.
    5: Rivers in a desert från spelet Persona 5. Den exakta frasen från sången jag använde var "River in a dry land".

Svar på tråden Posta din AI-konst!