• Anonym (Fia)

Förälskad i min kollega

Fiona M skrev 2023-06-30 07:54:21 följande:

Vad du gör?
    Du backar från allt annat än ytkesmässig kontakt med kollegan och reder ut vad du inte är nöjd med i din relation.
    Skulle det vara så att du och din man inte har känslor kvar så skilj er. SEN kan du fundera på vad du ska göra med andra.

Precis detta. Håll inte på att messa och ha långa samtal. Backa! Jag var precis i din sits för några år sedan. Var helt uppe i det blå över en man på jobbet. Förälskelse är en extremt stark känsla och det är klart att den invanda lunken med mannen hemma inte kan tävla med den. Men man måste hålla huvudet kallt. Är relationen hemma dålig - så ta itu med det. Men låt inte förälskelsen vara en ursäkt för att halvt omedvetet köra äktenskapet i diket. 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:21:37 följande:
    Det går inte och han skulle undra om något har hänt. som jag sa tidigare så har vi en del moment i jobbet vi måste utföra ihop, och vi uppskattar att jobba o umgås ihop.
    Men då får han väl undra då. Herregud - vad är viktigast för dig?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-30 09:27:16 följande:
    Och här är ju en skillnad mot kollegan. När du och mannen ses så är ni båda trötta efter en dag och familjelivet ska fås till, en tvätt kanske måste in i maskinen, jaha, ingen har lagat maten idag och var det inte idrottsdag imorgon förresten, är klädpåsen packad? Det är kämpigare än att kasta några förstulna blickar på kollegan kl 09 på morgonen när ni båda är pigga. Men skulle du inleda ett förhållande med kollegan skulle samma sak sannolikt hända där efter ett tag. Det gäller ju att du jämför på liknande grunder.
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 08:27:37 följande:
    Han är inte den typen som är ute efter engångsligg.
    en annan kollega till oss sa till honom nyss att hon hoppas att han hittar någon att dela livet med och då vart han helt tyst och tittade på mig.
    Hur länge hade ni känt varandra? Vilken jargong på jobbet för övrigt, låter som ni har en väldigt kompisartad miljö.
    Håller med om allt. Inklusive jargongen på jobbet. Så kletigt. Sådana miljöer är mysiga ett tag men det blir ju alltid konflikter av olika slag. Har man jobbat ett tag vill man helst ha lite distans till sina kollegor.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-06-30 13:03:56 följande:

Go kollega är en som bryr sig och är genuin. Vilket min är 😊
    Jag har inte sagt att jag ojar mig, även om jag vet att det är på gränsen.
    Finns det verkligen ingen som upplevt ungefär detta?

Jo. Och jag valde att backa, minimera all onödig kontakt med kollegan och fokusera på mitt äktenskap. Precis de råd du fått här men inte vill ta till dig av.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (X) skrev 2023-07-03 08:24:02 följande:
    Om hon inte gjort något fel borde hon kunna prata med sin man om hur hon känner. Hon ska ju trots allt försöka återfå sina känslor för honom nu på semestern.

Sluta sedan kleta personliga påhopp på de dom inte tycker samma som du. 
    Jag ser inte att det är nödvändigt att berätta att hon har känslor för någon annan. Det riskerar bara skapa oro och misstänksamhet i äktenskapet. Däremot måste hon inser att hon behöver distansera sig från killen på jobbet om äktenskapet ska ha en chans att överleva. Man kan inte ha en fot i varje läger över en längre tid. TS verkar dock inte vara mottaglig för råd som innebär mindre kontakt med förälskelsen. Det är inte otrohet men det är illojalt.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (typiskt) skrev 2023-07-03 19:32:38 följande:
    Så mao, att berätta för sin partner riskerar att skapa oro i relationen och onödigt, men att att springa runt och sukta efter kollegan och fundera på kärleksförklaringar är riskfritt.
    Eh.. nej?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (typiskt) skrev 2023-07-03 21:55:35 följande:
    Så varför propagerar du då för att TS inte ska berätta utan lösa det själv?

Tycker du det ser ut som att hon hanterat situationen bra?
    Jag tycker inte hon har skött det bra men om hon skärper till sig behöver det inte sluta illa. Jag har skrivit det flera gånger i tråden så du kanske kan tagga ned lite?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Förälskad) skrev 2023-07-17 01:54:46 följande:
    Det känns smärtsamt och träffat en ny har jag inte riktgt då han kanske inte är intresserad.
    Skulle du vilja vara din mans andrahandsval? Den han stannar hos för han inte vet om den han egentligen är kär i har känslor tillbaka?
Svar på tråden Förälskad i min kollega