Anonym (Jobbigt!) skrev 2023-06-30 22:06:39 följande:
Nu ljuger du rakt av. TS har aldrig skrivit att hon råkat snudda vid honom eller att hon blir sig till när hon snuddar honom. Det enda hon har sagt är att de ibland messar varandra oskyldigt, och det är inte fel att messa med kollegor.
Återigen försöker du bara hitta en anledning att sätta dit TS på grunder som inte finns eftersom du gillar att sätta dit folk. TS är en av de mer självreflekterande personerna jag sett på Familjeliv, och hon själv inser att hon inte bör eller kommer göra något med kollegan. Istället gör hon allt för att försöka jobba på sitt förhållande med sin man, bland annat genom att försöka hitta tillbaka till honom efter semestern. Hon ber också om hjälp med att trycka undan sina känslor för kollegan eftersom hon vet att det är fel. Jag ser verkligen inte vad det finns att trycka till TS för? Hon gör ju allt hon kan för att hon inte ska vara otrogen eller förstöra sitt äktenskap. Jag vill gå så långt som att säga att TS är en fantastiskt fin människa som är raka motsatsen till självcentrerad som går igenom allt sånt här för sitt äktenskaps skull.
Att du vill sätta dit TS beror endast på att du gillar att sparka på folk som redan ligger, och det är enligt mig ett symptom på en vidrig attityd till sina medmänniskor.
Man kan uttrycka sig på olika vis, men du själv verkar vara väldigt pigg på att hela tiden tala om för Suck hur hen sparkar på ts osv. Det är ju att ta i rätt mycket. Absolut att ts reflekterar, men av hennes svar så får jag känslan av att hon bara vill att känslorna ska försvinna, men är inte villig att göra nåt särskilt för att det ska hända. Tycker om att umgås, tycker om att messa, tycker om att vara nära. Ibland kan det behövas väldigt raka ord, och inget gullande och inlindande. Det betyder inte att man sparkar på någon, utan att man är rak och tydlig.
Och jo, ts har visst beskrivit hur de nuddar vid varandra och att det pirrar när detta händer, se ts tidigare inlägg. Precis som du inte tycker att man ska sparka på andra ska du inte heller anklaga människor för att ljuga.