• Anonym (:-:-:)

Komiskt med otrohet?

Har en sommarstugegranne som har andra fruntimmer än sin fru där på somrarna, frun har andra intressen och brukar inte vilja komma till stugan. En gång ringde frun och undrade om man sett till mannen för hon fick inte tag i honom. Jag hade av en händelse hört av en annan person i området att han är hos någon som vi kan kalla Annika, så jag svarade vad jag visste, jag har inte sett honom sen igår men jag hörde av Gunilla att han är hos någon som heter Annika. Frun blev genast misstänksam och ledsen, förstod läget. När jag sedan nämnde detta för Gunilla så blir responsen: Hihihihihi, jaa du, hahahahaha. Och ja, jag har fått veta att han faktiskt är otrogen och att det inte handlar om något annat.

En annan person jag känner berättade också om en otrohet som han kände till och förstod att det rörde sig om en affär, och han skrattade också åt det hela.

Varför skrattar folk? Finns det några här på FL som tycker det är komiskt med otrohet? Berätta hur du tänker.

• Svar på tråden Komiskt med otrohet?
  • Anonym (Anna)

Det komiska ligger väl i att den otrogna ofta inte verkar inse att partnern kommer få reda på något, samtidigt som den är så oerhört klumpig att hela grannskapet märker vad som pågår. Det är ju också lite komiskt när partnern är den enda som inte vet, trots att det hela borde vara fullt uppenbart också för denne. Det är ju inte direkt roligt så att man gapskrattar åt det, utan mer ?ha ha, hur kan ni vara så korkade??. Typ så. 

• Anonym (Trött)

Men det där vet du väl själv innerst inne hur dom tänker?

När kvinnor fnittrar sådär är det ju bara för att dom själva är så otroligt sugna på att göra något förbjudet så dom bara måste fnittra bort tanken på det hela? I själva verket vill dom inget annat än att bli påsatta av grannen med dom stora musklerna, eller mannen i köttdisken eller.....

Fnittrande kvinnor är inte att lita på. Jag vet, har varit med om det.

• Anonym (Anna)

Sen kan man ju ibland skratta av nervositet. ?Hahahaha hoppsan, nu har jag förstört ett förhållande för att jag berättade att han var hos Annika. Vad tråkigt, hahaha?. 

Anonym (Trött) skrev 2023-06-28 15:18:56 följande:

Men det där vet du väl själv innerst inne hur dom tänker?

När kvinnor fnittrar sådär är det ju bara för att dom själva är så otroligt sugna på att göra något förbjudet så dom bara måste fnittra bort tanken på det hela? I själva verket vill dom inget annat än att bli påsatta av grannen med dom stora musklerna, eller mannen i köttdisken eller.....

Fnittrande kvinnor är inte att lita på. Jag vet, har varit med om det.

Det var ju även en man som gjorde samma sak?
    Anonym (Anna) skrev 2023-06-28 15:20:25 följande:

Sen kan man ju ibland skratta av nervositet. ?Hahahaha hoppsan, nu har jag förstört ett förhållande för att jag berättade att han var hos Annika. Vad tråkigt, hahaha?. 

Just det ja, det är möjligt... eller skrattar åt att man själv gjort bort sig/försa sig?
    Anonym (Anna) skrev 2023-06-28 15:18:03 följande:

Det komiska ligger väl i att den otrogna ofta inte verkar inse att partnern kommer få reda på något, samtidigt som den är så oerhört klumpig att hela grannskapet märker vad som pågår. Det är ju också lite komiskt när partnern är den enda som inte vet, trots att det hela borde vara fullt uppenbart också för denne. Det är ju inte direkt roligt så att man gapskrattar åt det, utan mer ?ha ha, hur kan ni vara så korkade??. Typ så. 

Brukar du skratta åt otroheter du får reda på eller misstänker?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Eva) skrev 2023-06-28 15:33:52 följande:

Hela tråden andas pilsner-buskis, dörrar som och stängs, folk som rättar till kläder och frisyrer.

Åsa-Nisse ?

Nja, jag tror exxet har knullat i princip alla sorts män utom just Åsa-Nisse män.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Trött) skrev 2023-06-28 15:47:48 följande:
    Nja, jag tror exxet har knullat i princip alla sorts män utom just Åsa-Nisse män.
    Sparat det bästa till sist alltså 
  • Anonym (Nene)

Det är folks spontana reaktion. Hade säkert inte varit lika kul om det vore en kvinna som var otrogen. Enligt vissa hör det till och är rentav komiskt att en man åker till stugan med älskarinnna. Hoppsan, liksom. Det där med att folk skrattar vid olämpliga tillfällen får man vänja sig vid. Alla har inte empati. När en jag känner fick reda på att en i bekantskapskretsen våldtagit en person skattade hen till. Ett exempel på att folk skrattar vid de mest olämpliga tillfällena.

• Anonym (Frrr)

Många skrattar åt pinsamheter. Det du beskriver är väl sorgligt/tragiskt/pinsamt. Det är väl som ett psykologiskt försvar

Svar på tråden Komiskt med otrohet?