Gravid med bf Mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Jag har inte några sammandragningar än, däremot har jag börjat få en del klåda i handflator och under fotsulorna. Det har kommit senaste dagarna och inte hela tiden, så hoppas att det inte stannar länge då jag förstått att det inte är så bra? Någon annan som besväras av klåda?
Jag har inte några sammandragningar än, däremot har jag börjat få en del klåda i handflator och under fotsulorna. Det har kommit senaste dagarna och inte hela tiden, så hoppas att det inte stannar länge då jag förstått att det inte är så bra? Någon annan som besväras av klåda?
Hej alla, hur mår ni? Nu börjar jag snart vecka 25.
Jag känner mig inte alls som mig själv längre. Jag är riktigt trött och låg just nu.
Jag tänkte att det skulle bli bättre nu när jag äntligen kan äta som vanligt igen. Men jag känner mig utmattad mest hela tiden.
Jag blir anfådd av att böja mig och jag är konstant täppt i näsan. Det känns som att jag andas genom munnen hela tiden eftsom jag inte får tillräckligt med luft annars. Det känns som jag har KOL eller världens sämsta kondition.
Dessutom börjat magen komma iväg överallt och jag missbedömer hela tiden avstånden och går in i saker (typ som när man var liten och växte och inre hade koll på alla kroppsdelar) känner mig bara klumpig och ful och fet.
Så, nu har jag i alla fall skrivit av mig här, det känns lite bättre. Jag vill ju inte associera graviditeten med dåligt mående, så jag försöker vara positiv, men ibland har man sina dippar.
@Let it rain- tack! Jag var och tog blodprover i fredags så inväntar resultat.
@Zlender - det är nog helt normalt att känna som du gör. Jag är jättedeppig vissa dagar, andra känns betydligt lättare. Ta en dag i taget bara - tiden går ändå!
Är det någon som gått någon föräldrautbildning förresten? Jag har inte orkat ta tag i det än, men det börjar nog verkligen bli dags!
@zlender jag förstår dig helt! Man känner dig inte alltid som den snyggaste i världen. Jag valde därför att investera mig i snygga gravidklänningar, det kan jag rekommendera! Nu är jag riktigt snygg, men fortfarande klumpig - den kan jag tyvärr inte göra något åt😅
@cottis Vår barnmorska bokade in oss på både förlossningskurs och föräldrakurs, så vi slapp tänka på det själva 😃
@Towiie Vad smart! Vi fick en superlång lista med länkar. Blir trött bara av att titta på den 🤣 Många verkar dock ha inspelade föreläsningar bara. Undrar om det räcker att se dem? Det verkar som att mycket blivit digitalt efter pandemin.
Hej!
Tack för era svar! ❤️
Jag skulle också få någon länk av min barnmorska med digital föräldrautbildning och sedan fylla i en utvärdering.
Jag skulle få något om amning också.
Jag har inte hört något om förlossningskurs, men jag funderar på att anmäla mig till sån där profylaxkurs.
Hej alla!
Idag går jag in i vecka 30 och det känns så himla galet. Tiden har bara sprungit iväg och nu är det bara 10 veckor kvar. Allt börjar kännas väldigt tungt och lite värk här och där haha, men det hör väl till. Hur går det för er? Hur mår ni? 😃
@Towiie
Jag tycker att tiden går långsamt 🤣 Det beror säkert på att jag fortfarande mår så illa?
I övrigt går det väl bra, är i v. 29. Ska dock tillbaka till barnmorskan imorgon eftersom magen var lite för stor förra mätningen. Jag hoppas att det ser bättre ut då, annars ska de tydligen skicka mig på
ännu ett ultraljud för att se att kunna mäta barnet mer exakt. Förhoppningsvis är det inte för stort!
Vad roligt att några skriver igen!
Jag går in i vecka 28 på måndag. Jag håller med Towiie, det börjar kännas tyngre och besvärligare. Än så länge har jag inte ont någon stans. Men jag åkte på en andra förkylning som blev långdragen. Först blev jag bättre, nästan frisk, och så sämre igen! Det har jag aldrig varit med om tidigare.
Nu har jag varit förkyld två gånger under graviditeten och annars brukar jag vara förkyld ungefär en gång per år. Får se om jag hinner med en tredje förkylning under tredje ttrimestern. Suck...
Min största oro just nu är att jag ska vara förkyld under förlossningen också. Herregud, jag kommer inte att orka med en förlossning i så fall! Jag har varit helt slut nu i två veckor. Min man säger att jag gnäller mer än vid en man cold! 😄
Jaja, äntligen frisk igen! 😀