-
Det låter lovande!Minaälsklingar skrev 2023-10-26 19:35:40 följande:Kräkbebis räknar jag med, det har mina andra varit, inte så farlig, bara byta kläder lite oftare på både sig själv och bebis och hela tiden vara beredd med en handduk att torka med, lukten vänjer man sig vid, bara lite gammal mjölk
-
Åh vad härligt! Jag har också känt mer som små muskeltyckningar ibland, och inte fladder. Men varje gång jag sätter handen på magen för att känna efter/bekräfta så känner jag ingenting. Det är bara långt inifrån. Jag TROR att det är sparkar, men jag har inte varit på RUL än, så jag är inte säker. Jag drömde att jag har en pojke, så spännande att få veta snart!!!Mojsan95 skrev 2023-10-27 16:03:16 följande:Haha ja är det inte det ena så är det väl det andra istället 😅
RUL gick toppen och vi fick veta att det är en liten tjej i magen 😊🙏🏻 Och jag tror helt plötsligt jag har börjat känna sparkarna! Mina är som små mini-muskelryckningar i magen (känner inte fladder som många beskriver). Kunde verkligen sen henne sparka på RUL också så nu förstår jag att det är sparkar jag känner 🥰 -
Hej, grattis!Fjenk skrev 2023-10-28 11:44:55 följande:
Hej,
va kul att det kommit igång igen Och att ni verkar må bättre!
jag var på RUL i måndags och fick då veta att jag har moderkakan i framvägg? imorgon går jag in i vecka 21 och har inte känt något än.
Jag har inte köpt några kläder än men köpt en vagn (lyckades hitta ett bra pris så passade på). Detta är första barnet så jag har svårt att sålla kring vad man BÖR köpa och vad man bara vill köpa.
Ja, det är mitt första med. Jag vet inte ens var jag ska börja. Jag vill köpa kläder när jag vet kön. Jag har inye köpt en vagn. Det är många jag har pratat med som har köpt vagnen först! :O -
Jag hoppas att det bara blir bättre med illamåendet, Cottis!Cottis skrev 2023-10-29 08:20:19 följande:
Jag håller helt med Fjenk- svårt att Veta vad man behöver och inte! Vi har valt ut vagn, men ska också hålla utkik på black friday. Förra året såldes Bugaboo med upp till 40% då. Även om det bara är 10% rabatt eller så blir det ju mycket på en barnvagn?
Vi var på RUL för två veckor sedan och fick veta att jag ska skylla illamåendet på en liten tjej 🤭 Känns kul att veta även om det såklart inte spelade någon roll. Jag har dock varit på ett extra ultraljud förra veckan och ska tillbaka imorgon eftersom hjärtat slår en del extraslag. Det är tydligen vanligt och brukar ordna upp sig av sig själv, så jag försöker att bara ta det lugnt och hoppa på det bästa.
Jag tror att jag kanske är en av de här inne som kämpat mest med illammåendet, men jag tror KANSKE KANSKE att det börjar släpp taget nu. Kräks fortfarande nästan dagligen och mår illa hela tiden sedan v. 5, men senaste dagarna har jag i all fall haft en eller två timmar per dag då jag inte mått illa alls. Känns magiskt! Jag bara hoppas att det släpper mer och mer nu?
Fler än jag dock som känner sig trötta?
Jag har konstig trötthet. Jag kam bli trött väldigt snabbt, bara av att vara uppe och röra på mig. Det känns som att jag skulle behöva sova en hel natt till. Jag antar att det är för att jag har blivit så andådd med allt extra blod. Men bara jag får sitta en stund går det över. Men det kommer tillbaka lika snabbt igen. -
Hej, hur är det med er?
Jag passade på att gå en promenad efter lunch och det var verkligen skönt! Jag var rädd för att det skulle vara jobbigt, kallt och läskigt (jag var rädd för att halka). Men det var så uppfriskande med ren luft, komma ut i naturligt ljus och röra lite på sig. Det var ingen halkrisk alls heller. :)
Mvh
-
Hej, Cottis!Cottis skrev 2023-11-02 17:50:37 följande:
Det blir långsamt bättre för mig. Har några timmar nu varje dag som jag inte mår pyton och har inte kräkts på fem hela dagar :D Det finns hopp om ljus i tunneln trots allt.
Var också tillbaka och träffade en läkare efter RUL för att kontrollera dubbelslagen och det ser ut att gå åt rätt håll också, så ska tillbaka för nytt ultraljud först v. 24.
Hur är det med dig Zlender?
Jag blir så glad för din skull! 😄
Jag längtar till mitt RUL nästa vecka, mest för att jag har börjat inbilla mig att det ska vara något fel. Jag tycker att jag mår alldeles för bra och att allt går alldeles för lätt nu.
Jag vet inte om jag har känt några sparkar än. Jag antar att jag bara väntar på att något ska vara fel eftersom att det KAN ju vara något fel och jag vet inte.
Samma sak som att jag var rädd för att halka igår, rädd för att köra bil och krocka med djur och rädd för olyckor överlag bara för att jag känner mig bräcklig och jag vet att jag bär på något ömtåligt. Jag tror jag är lite hypokondrisk och pessimistisk/orolig överlag... går det för bra skapar jag mina egna problem. 😅 Det skulle vara så hemskt om mitt barn skulle försvinna nu när jag äntligen har det.
Har ni haft halvvägssamtal med barnmorska? Jag ska ha det också nästa vecka. Jag känner mig orolig för det med, som att de ska missförstå mig på något sätt, jag vet inte. Ibland känner jag mig lycklig, stolt, självsäker. Ibland känner jag mig rädd, orolig, osäker. Jag vet inte varför jag är orolig, men jag bara är det. Kanske för jag är lite av ett kontrollfreal och nu har jag inte kontroll alls, allt är helt nytt, första barnet.
Tackar som frågar, Cottis! 😄 -
Tack för era inlägg, Minaälsklingar och Mojsan, det känns mycket bättre när man inte är ensam. Jag tycker också att magen känns större kvällstid jämfört med morgonen. Jag känner mig inte heller särskilt gravid, mest bara klumpig. 😄
Jag håller med om att jag känner mycket starkare anknytning till min partner nu. Och det känns mysigt att prata om bebisen tillsammans. ❤️ Jag vill veta kön så jag kan kalla den för något annat än "bebisen".
Idag ska vi i alla fall köpa vagn och lite möbler till barnrummet, så det känns jätteroligt och jag tror det kommer bli en ny dimension av verklighet och uppvaknande för mig vad det är som faktiskt händer när jag ser vagn, spjälsäng och skötbord i MITT hem. 😀
/Mvh
-
Cottis:
"Jag träffade barnmorskan nyss när jag var halvvägs, men besöket var som vilket som helst. Ärligt talat vet jag inte om jag tycker att besöken hos barnmorskan ger så mycket, men det är ju lite skönt att säkerställa att man inte missar något viktigt. Hittills tycker jag dock inte att det varit så värst givande trots att min barnmorska är supergullig.
Jag har börjat fundera lite mer över vad man behöver den första tiden för att kunna sprida ut sina inköp lite. Förutom kläder har jag tänkt köpa
barnsäng
barnvagn
skötbord
baby skrev carrier
babysitter
Vad säger ni som har barn sedan tidigare? Är det något man absolut inte kan klara sig utan? Och hur är det egentligen med typ en bröstpump. Behöver man det? Jag känner mig ganska lost?"
Ingen verkar ha sett din fråga, Cottis. Detta är mitt första barn, så jag är inte kvalificerad, men jag har köpt allt det du skrev, till och med bröstpump, det verkar praktiskt.
Är det någon mer än jag som har börjat blöda näsblod mycket oftare/lättare?
/Mvh -
Jo, för mig med, nästa alltid, men rätt som det är börjar det också rinna blod från näsan, så jag måste ha pappersbitar i säkert en gång per dag...JohannaEks skrev 2023-11-07 16:35:31 följande:
Ja, det kommer ofta blod när jag snyter mig nu för tiden?
-
Nu har jag äntligen haft RUL! Allting ser tack och lov bra ut och det är en liten pojke i magen. ❤️ 😀