Gravid med bf Mars
Hej! Jag såg den här tråden nu. Jag har också BF i slutet på mars. :) Jag gjorde graviditetstest i söndags och har bokat in inskrivningssamtal på tisdag nästa vecka. Det är min första graviditet någonsin. Idag är jag 5+6.
/Mvh
Hej! Jag såg den här tråden nu. Jag har också BF i slutet på mars. :) Jag gjorde graviditetstest i söndags och har bokat in inskrivningssamtal på tisdag nästa vecka. Det är min första graviditet någonsin. Idag är jag 5+6.
/Mvh
Tack, Sopa 13, :D vad häftigt! :o
Tack, Sopa 13, :D vad häftigt! :o
Hej
Detta är min första graviditet någonsin!
I måndags och tisdags mådde jag jätteilla dygnen runt och kunde inte ens tänka på mat. Jag fick tvinga i mig. Det tog jättelångt tid att äta.
Okej, tack för svar!
Hej, Umeå 95 och Elbama, välkomna! Vad roligt, Umeå, vi är lika gamla! Jag är i vecka 7 (6+2). Alltså, Elbama, jag nyser flera gånger per dag från ingenstans, haha!
Ja, huh, detta illamående... för att inte tala om kräkningar... känner mig deppig!
Hej, vill bara dela med mig av min upplevelse kring illamående/kräkning?.
jag har mått så sjukt dåligt i två veckors tid. Kräkts och varit så slö att jag knappt orkat resa mig ur soffan/sängen. Provade först Postafen men de hjälpte inte alls. Har även på illamåendet fått hemsk halsbränna som gör att jag kräkts.
Till slut orkade jag ringa läkaren och har nu fått både Lergigan mot illamåendet men även Omeprazol 20mg mot halsbränna.
Kvinnan på apoteket sa att illamåendet troligtvis skulle försvinna direkt med Omeprazol eftersom halsbrännan kan orsaka illamåendet. Ni andra kanske redan visste om det men jag hade ingen aning. Började äta igår förmiddag och idag mår jag äntligen som vanligt!! Om det beror på tabletterna eller något annat det vet jag inte, men tänkte dela med mig om det kan hjälpa någon annan.
Jag trodde man bara gjorde NIPT efter KUB? Kan man göra NIPT senare än vecka 10? Jag ska göra KUB vecka 12.1...
Herregud, @Minaälsklingar och @Cottis, är ni sjukskrivna då eller?
Jag äter var tredje timme för att försöka hålla illamåendet i styr, det går sådär, från dag till dag.
Hej, jag vill fråga om ni känner igen er.
Jag är idag i vecka 10 (9+0) och illamåendet har börjat gå över, äntligen! Men jag är jättetrött istället.
I alla fall. Nu när jag låg ner, raklång på rygg, så nös jag. Det högg till ordentligt i magen och gjorde jätteont i flera sekunder efteråt och sedan gick det över. Är det muskler runt magen som är påverkade/ovana vid graviditeten?
Det var jätteobehagligt. Nästa gång jag känner att jag behöver nysa kommer jag försöka att sätta mig upp!