-
Så jobbigt, vad var det för avvikelse?BaraVara55 skrev 2023-09-02 09:44:36 följande:Beklagar @startingover. Tungt att hör. Vet hur det känns och du får gärna skriva till mig.vi fick första provsvaret igår en och denna gången visade de inget på tri 21,18,13. men däremot en annan avvikelse så vi är fortfarande i limbo kring vad det innebär. Ska få prata med läkare nästa vecka igen och inväntar också nästa del av provsvaren. hade hoppats på att bara få andas ut och typ känna mig lättad men vi är bara förvirrade.men kanske att de är steg i rätt riktning, jag vet inte
-
BaraVara55 skrev 2023-09-02 09:44:36 följande:Beklagar @startingover. Tungt att hör. Vet hur det känns och du får gärna skriva till mig.vi fick första provsvaret igår en och denna gången visade de inget på tri 21,18,13. men däremot en annan avvikelse så vi är fortfarande i limbo kring vad det innebär. Ska få prata med läkare nästa vecka igen och inväntar också nästa del av provsvaren. hade hoppats på att bara få andas ut och typ känna mig lättad men vi är bara förvirrade.men kanske att de är steg i rätt riktning, jag vet inte
Hur har det gått för er?
Jag går fortfarande och väntar på svaret, är så orolig och hon sa tid, ons eller senast torsdag ändå har hon inte ringt än och så lovade hon ju senast idag och nu är det kväll. Har gått som på nålar hela dagen helt och orkar inte vänta mer var ju helt säker på senast idag, vilken tid ringde hon dig? -
BaraVara55 skrev 2023-09-07 21:02:49 följande:Hej, loggade faktiskt bara in här för att se hur de gått för er och trodde du skulle ha fått svar idag.
För att vara exakt så ringde hon mig i fredags kl 16:50. Har funderat mycket kring de, om hon valde att ringa sent pga dåliga nyheter.
Eller så jobbar hon sent och försöker ringa så att man inte ska vara på jobbet, för vi har också haft kontakt med henne efter kl 17 och i veckan så åkte min sambo till sjukhuset för att hämta informationsblad om den kromosomavvikelse vi nu fått.
För oss är det tungt. Att alla mina tre graviditeter har slutat med moderkaksprov som visat på avvikelser, känner att jag håller på att tappa hoppet och sllt känns väldigt orättvist. Motivationen för att orka bli gravid denna tredje gången har ju varit att det kommer sluta med ett barn med normal kromosomuppsättning. Så de är tungt, både för mig och min sambo och vi pratar och gråter hela kvällarna. Det är som att detta är de enda vi kan tänka på.. Är väldigt tacksam över min sambo och vi har hängt ihop sedan gymnasiet, så jag hoppas att allt detta elände inte ska splittra oss..
Idag fick jag prata med en från genetik avdelningen, de är ingenting ärftligt och de är ren otur vi haft. Skulle de ske igen kan vi ev få en remiss för att få göra IVF med screening innan åternföring.
Just nu har vi inte bestämt oss..
Vi väntar på den fullständiga analysen från mkp.Tack för ditt svar.
Jag känner verkligen med er, tycker det är väldigt orättvist att ni ska behöva gå igenom detta igen för 3 gången.
Jag vet hur det känns, hur orättvist det känns, och hur ledsen man blir, har dock bara gått igenom det en gång tidigare så förstår att det du går igenom är ännu värre. Vilken tur att du i alla fall har din Sambo så ni kan ta er igenom detta tillsamman.
Hör gärna av dig om du vill prata eller ge oss en uppdatering om hur det har gått.
Läkaren ringde faktiskt mig 17,15 igår , jag var ju helt säker på att hon inte skulle ringa så sent. Men det var iallafall en så otrolig lättnad få höra att första svaret var normalt. Nu hoppas vi verkligen att nästa svar också ska blir bra och att ultraljudet ska se bra ut. Jag har ju fortfarande inte varit på något riktigt ultraljud där dom gått igenom allt noga. -
Beklagar, styrkekramarMammut1980 skrev 2023-09-12 15:25:09 följande:Tog nipt testet även om andra besöket hos läkaren inte gav bättre resultat . Sedan bad jag om moderskap provet oxså . Men det verkar vara att söka nålen i höstacken . När två läkare gjorde ultraljud och vaginalt och kom fram till samma resultat. Här slutar min bebis dröm .
Mår super dåligt ,kan knte sluta gråta .
Hoppas ni alla andra får njuta av er graviditet och få en söt liten bebis. Ta hand om er . -
Jag är gravid med mitt 5 barn och jag är ofta öm och har lite ont. Allt växer ju så tror inte det är något konstigt.Fiffi123 skrev 2023-09-15 09:11:22 följande:
Hej! Jag är gravid i vecka 14 med min första, det är ofta att jag är väldigt öm längst ner i magen och lite ont. är det någon som känt eller känner samma?:)
-
Muurrreeee skrev 2023-09-16 13:03:19 följande:Jag var på VUL i v. 7+3 och då fanns hjärtslag och barnmorskan mätte till 7+0. Igår när jag var på vanligt UL v. 9+6 kunde barnmorskan inte se något över huvud taget, hon sa att det nog berodde på att jag har en kraftigt bakåtlutad livmoder. Någon annan som råkat ut för samma? Känns så konstigt att ingenting alls syns när det nästan var v. 11.. Inga blödningar eller nånting har jag heller..
Oj, jo det låter väldigt konstigt, man borde ju inte kunna bli av med det, om man såg i v 7 så borde det vara lättare att se nu. barnmorskan borde ju leta tills hon hittar eller skicka dig till någon annan som också försöker leta rätt på fostret.
jag har också kraftigt bakåtlutad livmoder som försvårar det lite men dom har alltid lyckats hitta när dom letat lite.
vad sa dom om hur dom skulle gå vidare, fick du någon ny tid eller nått?
-
Hej allihopa, hur går det för er?
Jag har äntligen fått reda på båda mina svar på moderkaksprovet och allt såg bra ut.
gjorde även ultraljud i fredags som såg bra ut.
fick också reda på att vi väntar en liten flicka, och jag känner mig så lycklig, har 4 pojkar sedan innan så det är verkligen superkul. En frisk flicka, känns som en dröm för bra för att vara sann. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra hela vägen.
Allt detta jobbiga med tester och illamående har verkligen varit värt det nu när man fått allt bekräftat.
svävar lite på moln nu och kollar igenom alla möjliga sidor på nätet på supersöta rosa flickkläder.
-
Jag gjorde v 10Muurrreeee skrev 2023-09-17 19:15:59 följande:Minaälsklingar: i vilken/vilka veckor har eu gjort vanligt ultraljud utanpå magen?
-
Beklagar verkligen, styrkekramarBaraVara55 skrev 2023-09-20 13:22:18 följande:
För egen del gick det inte vägen denna gången heller. Vårt moderkaksprov visade för tredje gången i rad på kromosomavvikelse. Vi har valt att avbryta och jag bokade tid för två veckor sedan på sjukhuset, men idag när jag kom dit så hade något blivit fel. Istället för att ta tabletterna idag och sedan bli inlagd på fredag så behöver jag komma tillbaka nästa vecka då det blivit fel med bokningen.
Jag bröt ihop totalt och fick en panikattack. Hade försökt hålla ihop men detta gjorde att de sista rann över och jag orkar inte mer. Är så ledsen och arg. Hände samma sak förra gången.
Inte nog med att det är helt förkrossande att genomlida en abort när ens högsta önskan är att få ett barn. optimalt med otur med avvikelser, men verkar även ha otur med vården.
Vi har fått en ny tid nästa vecka, då i vecka 16+3. Just nu är jag så ledsen att jag känner att jag inte orkar mer. Vill bara att detta ska vara över så jag kan försöka gå vidare och påbörja läkande och sorgarbete. Önskar att det fanns något jag kunde göra, eller som någon annan kan göra. Har ringt till fem sjukhus omkring i Sverige men de har inte heller tider. Är bara så ledsen, arg och besviken och genom att skriva denna text blev jag kanske något lugnare..
-
myownworstenemy skrev 2023-09-19 23:50:51 följande:
Vill först och främst beklaga när det gäller missfall och avvikelser. Känner verkligen med er och kan inte föreställa mig vad ni går igenom! Hoppas att ni alla blir snabbt gravida igen om ni vill det.
Efter fem års syskonförsök börjar detta kännas verkligt, även om jag fortfarande oroar mig. Häromveckan gjorde vi ett ultraljud och allt såg bra ut, även KUB-testet. Det finns en liten bebis därinne som verkar må bra, hurra! Idag går jag in i vecka 15. Nu vill jag bara att tiden ska gå fort så att jag får träffa den lilla.
Jag har mått ganska dåligt och varit väldigt trött sedan vecka 6 ungefär. Som tur är brukar jag inte kräkas men illamåendet är ändå jobbigt. Hoppas verkligen att det släpper helt nu när jag går in i andra trimestern. Igår mådde jag superdåligt med migrän. Hoppas att ni andra har börjat må bättre!
Sån lättnad!
Jag tycker också det känns jätteskönt.
Men jag är fortfarande orolig att något ska gå fel. Man får väl hoppas på det bästa.
Jag har fortfarande kvar mitt illamående men tror det är på väg åt rätt håll nu i alla fall, mår inte fullt så dåligt längre som jag gjorde för några veckor sedan.
Helt overkligt att vi ska få en liten bebis om ca 5-6 månader, längtar så