Inlägg från: Cottis |Visa alla inlägg
  • Cottis

Gravid med bf Mars

Jag håller helt med Fjenk- svårt att Veta vad man behöver och inte! Vi har valt ut vagn, men ska också hålla utkik på black friday. Förra året såldes Bugaboo med upp till 40% då. Även om det bara är 10% rabatt eller så blir det ju mycket på en barnvagn?

Vi var på RUL för två veckor sedan och fick veta att jag ska skylla illamåendet på en liten tjej 🤭 Känns kul att veta även om det såklart inte spelade någon roll. Jag har dock varit på ett extra ultraljud förra veckan och ska tillbaka imorgon eftersom hjärtat slår en del extraslag. Det är tydligen vanligt och brukar ordna upp sig av sig själv, så jag försöker att bara ta det lugnt och hoppa på det bästa.

Jag tror att jag kanske är en av de här inne som kämpat mest med illammåendet, men jag tror KANSKE KANSKE att det börjar släpp taget nu. Kräks fortfarande nästan dagligen och mår illa hela tiden sedan v. 5, men senaste dagarna har jag i all fall haft en eller två timmar per dag då jag inte mått illa alls. Känns magiskt! Jag bara hoppas att det släpper mer och mer nu?

Fler än jag dock som känner sig trötta? 

• Cottis

Det blir långsamt bättre för mig. Har några timmar nu varje dag som jag inte mår pyton och har inte kräkts på fem hela dagar :D Det finns hopp om ljus i tunneln trots allt.

Var också tillbaka och träffade en läkare efter RUL för att kontrollera dubbelslagen och det ser ut att gå åt rätt håll också, så ska tillbaka för nytt ultraljud först v. 24.

Hur är det med dig Zlender? 

• Cottis

Jag träffade barnmorskan nyss när jag var halvvägs, men besöket var som vilket som helst. Ärligt talat vet jag inte om jag tycker att besöken hos barnmorskan ger så mycket, men det är ju lite skönt att säkerställa att man inte missar något viktigt. Hittills tycker jag dock inte att det varit så värst givande trots att min barnmorska är supergullig.

Jag har börjat fundera lite mer över vad man behöver den första tiden för att kunna sprida ut sina inköp lite. Förutom kläder har jag tänkt köpa 

barnsäng

barnvagn

skötbord

baby skrev carrier

babysitter

Vad säger ni som har barn sedan tidigare? Är det något man absolut inte kan klara sig utan? Och hur är det egentligen med typ en bröstpump. Behöver man det? Jag känner mig ganska lost? 
  • Cottis

Hm? jag fick med mig ett intyg att posta iväg själv. Har dock glömt att göra det. Vet inte ens var jag lagt det 😅

• Cottis

Hur mår ni andra rent psykiskt? Kanske är det kopplat till mitt ihållande illamående (som jag nu accepterat lär följa mig genom hela graviditeten), men jag känner mig så deppig. Först var jag säker på att det bara var kopplad till att jag alltid mår illa, men jag vet inte längre. Förmodligen skulle min deppighet försvinna om
    illamåendet försvann, men jag vet inte. Jag tycker bara att allt är så fruktansvärt tungt och tiden sniglar sig fram. Den här helgen till exempel har jag mått så illa så fort jag satt mig upp eller rest mig upp att jag bara vill gråta. Allt känns så tungt. Förhoppningsvis mår ni betydligt bättre!

• Cottis

Jag har inte några sammandragningar än, däremot har jag börjat få en del klåda i handflator och under fotsulorna. Det har kommit senaste dagarna och inte hela tiden, så hoppas att det inte stannar länge då jag förstått att det inte är så bra? Någon annan som besväras av klåda? 

• Cottis

@Let it rain- tack! Jag var och tog blodprover i fredags så inväntar resultat. 

@Zlender - det är nog helt normalt att känna som du gör. Jag är jättedeppig vissa dagar, andra känns betydligt lättare. Ta en dag i taget bara - tiden går ändå!

Är det någon som gått någon föräldrautbildning förresten? Jag har inte orkat ta tag i det än, men det börjar nog verkligen bli dags! 

• Cottis

@Towiie Vad smart! Vi fick en superlång lista med länkar. Blir trött bara av att titta på den 🤣 Många verkar dock ha inspelade föreläsningar bara. Undrar om det räcker att se dem? Det verkar som att mycket blivit digitalt efter pandemin.

• Cottis

@Towiie

Jag tycker att tiden går långsamt 🤣 Det beror säkert på att jag fortfarande mår så illa?

I övrigt går det väl bra, är i v. 29. Ska dock tillbaka till barnmorskan imorgon eftersom magen var lite för stor förra mätningen. Jag hoppas att det ser bättre ut då, annars ska de tydligen skicka mig på
    ännu ett ultraljud för att se att kunna mäta barnet mer exakt. Förhoppningsvis är det inte för stort!

Svar på tråden Gravid med bf Mars