Inlägg från: Cottis |Visa alla inlägg
  • Cottis

Gravid med bf Mars

Oj, har ni redan börjat handla? Jag tänkte börja handla grejer runt jul. Är livrädd för att jag ska ha massa grejer hemma att göra mig av med om något går fel 🙈 Kanske kommer jag känna annorlunda om KUB imorgon ser bra ut. 

• Cottis
    @Zlender I hear ya? Är så j*val trött på illamående. Äter maxdos av Xonvea och kräks bara någon gång i veckan nu, men mår illa trots det ordentligt hela tiden. Gick in i v. 13 i fredags, men jag hoppas att illamåendet snart släpper för alla oss som mår dåligt.
  • Cottis
    @Zlender - be att få något utskrivet! Om du kräks mycket rekommenderar jag Xonvea, annars fungerar nog Lergigan comp precis lika bra. Fördelen med Lergigan Comp är att du tar dem tillsammans med mat. Xonvea ska du tyvärr ta på fastande mage, så om du (liksom jag) har svårt att äta är det jobbigt att ?fasta? i tre timmar vid varje tablett.
  • Cottis

@Lini123 Jag är 38 och väntar första. Fick bra resultat på KUB. Försök att undvika katastroftankar - det är mer som talar för att det ska gå bra än motsatsen!

@Zlender Du får meddela hur det går för dig när du får någon medicin!

• Cottis
    BaraVara55 skrev 2023-09-07 21:02:49 följande:
    Hej, loggade faktiskt bara in här för att se hur de gått för er och trodde du skulle ha fått svar idag. 
    För att vara exakt så ringde hon mig i fredags kl 16:50. Har funderat mycket kring de, om hon valde att ringa sent pga dåliga nyheter. 

Eller så jobbar hon sent och försöker ringa så att man inte ska vara på jobbet, för vi har också haft kontakt med henne efter kl 17 och i veckan så åkte min sambo till sjukhuset för att hämta informationsblad om den kromosomavvikelse vi nu fått. 

För oss är det tungt. Att alla mina tre graviditeter har slutat med moderkaksprov som visat på avvikelser, känner att jag håller på att tappa hoppet och sllt känns väldigt orättvist. Motivationen för att orka bli gravid denna tredje gången har ju varit att det kommer sluta med ett barn med normal kromosomuppsättning. Så de är tungt, både för mig och min sambo och vi pratar och gråter hela kvällarna. Det är som att detta är de enda vi kan tänka på.. Är väldigt tacksam över min sambo och vi har hängt ihop sedan gymnasiet, så jag hoppas att allt detta elände inte ska splittra oss.. 

Idag fick jag prata med en från genetik avdelningen, de är ingenting ärftligt och de är ren otur vi haft. Skulle de ske igen kan vi ev få en remiss för att få göra IVF med screening innan åternföring. 
    Just nu har vi inte bestämt oss.. 
    Vi väntar på den fullständiga analysen från mkp. 
    Jag lider verkligen med er. All styrka och kärlek! 
  • Cottis
    Zlender skrev 2023-09-13 17:03:27 följande:

Hej, jag ska ta KUB imorgon, är det någon som vet hur långt tid det tar att få svar? Är otålig och vill berätta, men vill vänta på resultat först om allt ser bra ut! /Mvh

Jag fick svar i slutet på undersökningen. Hade tagit blodprover drygt en vecka innan.
  • Cottis

Är det någon i gruppen som är sjukskriven? Jag har jobbat den senaste månaden, men vet inte om jag orkar mer. Mår så sjukt illa hela tiden. Hade hoppats att det skulle gå över nu när v. 14 lider mot sitt slut, men jag känner snarare att kroppen verkar börja bli immun mot Xonvea som hållit mig uppe. Kräks mer nu än jag gjorde för ett par veckor sedan. Har mått illa varje sekund sedan v. 4/5.

• Cottis

Snart halvvägs genom v. 16 och nu kräks jag VARJE dag igen trots att jag går på maxdos av Xonvea. Mår så sjukt illa hela tiden. Nu har jag ju förstått att många i gruppen börjar må bättre (härligt för er), men är det någon här som vet om man kan vänja sig vid sin medicin? Jag kommer ju ta mig igenom det här såklart, men är så JÄVLA LESS. Känner att det var så längesedan jag var glad, och då borde det här ändå vara en period av glädje. 

• Cottis

@Zlender Jag känner med OSS! Det är synd om oss båda. 

Igår kände jag mig lite bättre och hade säkert typ 2x30 min under dagen då jag typ inte kände något illamående. Då kände jag att NU VÄNDER DET! Idag har jag mått ordentligt illa hela dagen igen 😅 Suck och stånk och stön. 

• Cottis

Jag fick faktiskt frågan igår om jag var gravid av en kollega jag inte känner alls väl. Modigt (och lite farligt?) att fråga redan tycker jag, även om det synd ganska tydligt på mig nu. Jag har dock svårt att veta om det mest är gravidmage eller bara mitt tröstätande som syns. Eftersom jag mår så sjukt illa fortfarande unnar jag mig definitivt för mycket skräp och rör mig för lite. Så fort illamåendet ger med sig lite måste jag verkligen skärpa mig. Gå ändå in i v. 18 imorgon?

Svar på tråden Gravid med bf Mars