Inlägg från: Faxze |Visa alla inlägg
  • Faxze

Hur är det med vätskor samt fast tvål i incheckat bagage?

Det du skriver om vätska i incheckat bagage har du missförstått. Det finns en begränsning när det rör t.ex. handsprit/alcogel, parfym,  hårspray mm och där gäller de mängderna du skrev. Men det finns ingen sådan begränsning för vätskor allmänt. I incheckat bagage behöver det inte vara genomskinliga zip-påsar. Packa som vanligt.

Har aldrig varit med om att någon stoppats för att ha för mycket vätskor i incheckat bagage.

• Faxze
    Anonym (Turist) skrev 2023-06-25 23:22:39 följande:
    Kolla på resebolagets sida. Du har rätt i att det finns villkor även för incheckat bagage. Bifogar SAS info. De volymer  du skrev stämde däremot inte med just dem. 
    Jo du måste använda en genomskinlig påse i handbagaget till ev.  vätskor. En enda. Jag flög 4 ggr förra veckan och inte en chans att man kunde skippa den, personalen stor och skrek om dessa påsar och delade ut i kön.  //
    Nej. Det där är vad du ser via google-sökningen. Går du in på länken kommer du till sida om vätskor i handbagaget.

Här finns de allmänna reglerna:

www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/Flygresenar/Bagage/Vad-far-jag-ta-med-mig-ombord/Toalettartiklar/
Svar på tråden Hur är det med vätskor samt fast tvål i incheckat bagage?