Grannpojke som inte är snäll
Vi har en grannpojke som är jämngammal med min dotter (5år) som knackar på hos oss flera gånger per dag. Föräldrarna verkar jobba väldigt mycket då de aldrig är hemma, farmor/mormor är hemma hos honom men hon pratar inte svenska och går aldrig utanför dörren.
Han är alltid ute själv och kan vara borta flera timmar/en hel dag innan någon kommer och letar efter honom.
Till saken hör att han inte är så snäll mot vår dotter och säger väldigt konstiga saker.
Han kan säga åt henne att hon inte får ha på sig skorna ?för att han säger det? och han sa häromdagen att en grannpojke skulle ?testa drunkna på riktigt?. Säger alltid emot oss vuxna och allt ansvar över honom hamnar ju på oss hela tiden när han bjuder in sig själv och ingen vuxen syns till.
Säger man att de inte kan leka så sitter han kvar på våra utemöbler och går omkring utanför och knackar på igen. Man får liksom stänga dörren framför näsan på honom och han står kvar, vilket känns taskigt.
Han gör likadant hos de flesta grannar som har barn i den åldern.
Jag vill inte att min dotter leker med honom något mer. Hon blir alltid ledsen och tar lite efter hans beteende.
Borde jag skriva till hans föräldrar? De finns på Facebook. Isåfall vad? Borde jag vara helt ärlig och säga att han inte är så snäll, ni får gärna be honom att sluta knacka på och hänga på vår tomt?
Eller ska jag bara fortsätta säga nej när han knackar på..?