Hemma och "ta det lugnt"
Jag blir både glad och ledsen när jag läser de första inläggen. Att det finns män som är såna, helt naturligt, som det ska vara :) Synd bara att mitt ex inte var sån...
Vi har gemensam vårdnad, barnet bor hos mig, pappan har hen max 16 h/vecka sammanlagt. När vi var gifta hade vi ännu snedare fördelning på tid med barnet. Då hade jag barnet från morgon till kväll, dygnet runt. När hen var bebis kunde pappan ta ut hen i barnvagn en timme åt gången på kvällen (för att somna) och något äldre i bil en timme åt gången (samma syfte). Det blir alltså sammanlagt och högt räknat sju timmar per vecka, men det var aldrig så mycket så klart. Barnet gick i fsk från två års ålder så det var väl lite avlastning för mig men jag var hemma från jobbet i flera år pga utbrändhet så det behövdes kan jag säga. Under den tiden skötte jag det mesta i hemmet, middagar tog exet hand om i princip själv. Han tycker fortfarande att det var lite sned fördelning där till min fördel... Särskilt som jag inte hade någon inkomst och alltså inte kunde bidra till hushållet ekonomiskt, trots att vi var överens om det innan. Han gnäller än idag om hur orättvist det var och hur mycket "plus" jag har gått på huset också iom att han var den enda som betalade på huslånet osv. (Iaf delvis, när han varit arbetslös i perioder betalade bankens låneförsäkring huslånet.) Så såg det ut för oss.