Anonym (Chatter) skrev 2023-08-05 07:51:28 följande:
Jag har haft anonym chatsex i många år, ser det inte som otrohet utan som en pirrande hobby. Jag fantiserar med andra män eller kvinnor där vi hetsar upp varandra och båda onanerar.
Min fru vet inte att jag gör detta, hon kanske skulle reagera negativt. Men jag tycker att varje människa har rätt till sitt sexliv så länge det inte skadar någon. Min fru blir inte skadad av detta eftersom hon inte vet. Vi har en deal att inte fråga och inte berätta, att enstaka övertramp är okej så länge man inte börjar bygga upp en kärleksrelation vid sidan av.
Jag hoppas men tror inte att hon sexchattar, hon är nöjd med vårt sexliv, vilket jag också är. Skönt att tänka på att hon skulle njuta på egen hand. Jag fantiserar om en trekant med en extra man, alla med alla. Har inte drömt om att hon tar en älskare, det känns mer otrogenhet.
Alltså ursäkta att jag skriver det men en hel del av det du skriver känns en aning ologiskt...
Hur kan er deal om att
enstaka övertramp är ok gälla något du gör frekvent och under lång tid? Enstaka låter ju mer som något man gör en gång och aldrig mer, men jag antar att ditt sextjattande är något du gjort mer än än gång och det är väl inte ett "enstaka" övertramp?
Hur kan SEXUELLA aktiviteter med andra som man gör bakom ryggen på sin partner och som man inte vill att ens partner får reda på klassas som en "hobby" som tex golf eller frimärkssamling? I så fall kan väl sex med andra, 10-manna orgier och kärleksrelationer med flera oxå klassas som en hobby eller?
Om man själv tycker sextjatt med andra i en exklusiv relation är en mänsklig rättighet betyder det per automatik att det är ok för ens partner med? Sätts gränserna för en relation av var och en lite som man känner för och utan att stämma av med varandra eller behöver båda kunna förhålla sig till det och vara överens för att det ska klassas som ok?
Om man sätter "det man inte vet mår man inte dåligt av" som gräns för vad man får göra i en relation så finns väl i praktiken ingen gräns alls för så länge ingen får reda på det så är det ju vad som helst ok och den principen går lika väl att tillämpa på sextjatt, knullande som kärleksrelationer?