-
För två dagar sedan fick jag på Whatsapp en video på en man som onanerar. Min fru hade i misstag råkat vidarebefordra den och tog bort den omgående, men då jag var inne på Whatsapp hann jag se och höra vad som sades. Hon hade vidarebefordrat den då hon vaknade och skulle delete:a den, men tryckte i panik fel säger hon. Hon säger sig ha blivit chockad över videon. Då jag direkt ringde upp var hon normal, men då jag frågade om videon erkände hon direkt att hon varit otrogen.Min fru säger att hon spelat Wordfeud med mannen några gånger och att de då chattat. De hade sedan bestämt att fortsätta prata på Whatsapp. De har chattat ett par, tre veckor enligt frun. Han har tidigare skickat en bild på sin kuk medger frun. Hon säger att det inte var något hon ville ha, men valde att fortsätta chatta. Hon tyckte att mannen var rolig och trevlig och hon uppskattade hans komplimanger. Hon säger även att det var spännande. Hon vet inte heller varför mannen skickade videon. Hon säger att hon inte skulle slutat prata med honom pga. videon, men att hon inte ville ha sådana filmer. Hon hade fortsatt chatta om jag inte kommit på henne .Hon säger även att hon mått dåligt av detta chattande och att hon tänkt berätta för mig. Sanningen eller efterhandskonstruktion...?Min fru säger att hon bara skickat bilder på sig med kläder på där halva ansiktet syns och att han gjort likadant förutom ovan nämnda bild och film. På frågan hur det kommer sig att han skickade en kukbild dvs. vad som triggade honom att skicka den säger hon att han säkert var intresserad och sugen på henne. De har förstås lärt känna varandra en del, men i vanliga fall skulle min fru vara chockad över att få en sådan bild. Hennes reaktion var inte så, då jag frågade hur hon reagerade. Hon säger att hon sagt att hon inte vill ha sådan bilder. Om det stämmer vet jag förstås inte. Även det kan vara en passande efterhandskonstruktion.Hon säger att de pratat om hur det är att leva i förhållanden där det inte fungerar på alla plan. Hon medger att hon sagt att han är trevlig, rolig, fin och spännande och att de pratat om sina liv, men nekar till att ha sexchattat.När jag kom hem hade hon delete:t allt: spelet, chattarna och bilderna samt bett mannen att inte kontakta henne något mer. Hon är verkligen ångerfull och bedyrar att hon gjorde det av spänning av någon enligt henne själv outgrundlig anledning. Hon kunde inte sluta.Under dessa veckor har min fru och jag haft mycket sex efter många år utan närhet och sex. Min fru säger att hon träffade mannen efter att vi börjat ha sex. Ett märkligt sammanträffande...Sammantidigt säger hon att hon inte kommer ihåg om det var före eller efter...Då jag ställt frågor om vad som hänt kommer hon ofta inte ihåg t.ex. om de chattat innan vi haft sex.Vårt äktenskap har fått sig en törn av detta av förståeliga skäl. Vi har inte haft det bra under en lång tid innan detta. Det som gnager är om hon berättar sanningen. Kan det vara som så att hon "bara" pratat med mannen och skickat några relativt oskyldiga bilder och att mannen försökt ta det längre? Eller har de sexchattat och kanske skickat andra typer av bilder? Min fru vägrar låta mig kontakta mannen och vägrar låta mig se bilderna/chattarna. De skulle förstås gå att återskapa. Hon säger att det inte skulle göra situationen bättre. Jag säger att jag vill veta hela sanningen.Vad ska jag tro om denna soppa? Vad har hänt? Min hjärna säger en sak men mitt hjärta hoppas på något annat. Är det någon som råkat ut för samma sak?Jag vet egentligen inte vad jag förväntar mig för svar här, men skriver av mig. Kanske någon känner igen sig./Gift sedan många år med halvvuxna barn
-
Svar på tråden Otrogen fru på nätet
-
Klart de har sexchattat och skickat porrbilder/filmer till varandra. Enda anledningen att hon inte vill visa något är för att hon vet att du inte alls skulle gilla vad hon skickat till honom och att hon inte sagt hela sanningen.
Jag beklagar verkligen att du hamnat i den här situationen. -
Har gjort lite liknande dock med olika män. det är spännande och lite beroendeframkallande. Men kan säga att det satt fart på 6livet och är det inte en positiv sak?
-
Jag tror att din fru sökte spänning och gick ganska långt, men nu fick panik när hon insåg vad hon kan förlora. Hon försöker nu rädda sig själv (alternativt skona dig) genom att tona ner vad hon har gjort för att försöka behålla er relation.
Eftersom er relation var utan spänning/attraktion innan detta började har ni båda ett ansvar för utebliven kommunikation som jag ser det. Man glider inte ifrån varandra över en natt, utan det sker långsamt och ofta under stress och småbarnsår.
Det är allvarligt att hon känner sig så försummad och ouppskattad av dig att hon söker bekräftelse av vem som helst som kontaktar henne, så funkar de flesta kvinnor inte normalt.
Nu måste du bestämma om du kan fortsätta med henne, och på vilka villkor, och hon måste visa att hon vill fortsätta med dig och inte hålla på med en massa annat/andra. Om ni lägger energi på varandra framåt istället för andra saker och prioriterar er parrelation mer i vardagen så kan den säkerligen bli bättre, men det är förstås inte givet att du kan förlåta hennes beteende heller. Ni kan behöva ta hjälp av parterapeut. -
Tycker du det är ok om din man gör det?Anonym (Gift kvinna) skrev 2023-06-23 22:54:35 följande:
Har gjort lite liknande dock med olika män. det är spännande och lite beroendeframkallande. Men kan säga att det satt fart på 6livet och är det inte en positiv sak?
-
Det är inte jordens undergång att någon gång vänstra under en långvarig relation. Ta hand om henne och låt henne komma tillbaka, du skriver ju själv att ni fått det mkt bättre på senare tid.
-
Ja jag har funderat en del på det.. Jag skulle ju inte kunna säga ngt om det. Så svaret får bli ja. Men är osäker på om jag faktiskt vill veta om han gjor /gör det
-
Han får gärna sätta på vem som vill, men det lär inte vara så stor chans då han ser ut att vara havande i åttonde månaden. Det har gått fort utför senaste året.vandrarn skrev 2023-06-23 23:14:49 följande:Tycker du det är ok om din man gör det?
Och då finns det ärligt talat en mängd lönnfeta karlar som jag lika gärna kan ha sex med. Bara som omväxling. -
Hur ställer du dig till om hon nu sexchartat? Kommer du då inte kunna förlåta henn?
-
Tycker inte det är så intressant om frun själv har skickat nakenbilder eller sexchattat med denne wordfeud bekantskap. Det avgörande är ju att hon fortsätter kontakten när mannen skickar sina intima bilder. Om man i en sån situation skickar intima bilder tillbaka eller hellre vill vara 'chockad' och låtsas som ingenting är ju mer en smaksak på om man tycker det är mest spännande att vara aktiv eller passiv.
Men annars är det visst inte första gången wordfeud spårar ur på det sättet. Finns flera trådar om liknande historier. Kanske en medverkande anledning till att det är så populärt, för så kul är väl inte själva spelet? -
Bra svar, för så är det ju.Anonym (en annan fru) skrev 2023-06-23 23:14:33 följande:
Jag tror att din fru sökte spänning och gick ganska långt, men nu fick panik när hon insåg vad hon kan förlora. Hon försöker nu rädda sig själv (alternativt skona dig) genom att tona ner vad hon har gjort för att försöka behålla er relation.
Eftersom er relation var utan spänning/attraktion innan detta började har ni båda ett ansvar för utebliven kommunikation som jag ser det. Man glider inte ifrån varandra över en natt, utan det sker långsamt och ofta under stress och småbarnsår.
Det är allvarligt att hon känner sig så försummad och ouppskattad av dig att hon söker bekräftelse av vem som helst som kontaktar henne, så funkar de flesta kvinnor inte normalt.
Nu måste du bestämma om du kan fortsätta med henne, och på vilka villkor, och hon måste visa att hon vill fortsätta med dig och inte hålla på med en massa annat/andra. Om ni lägger energi på varandra framåt istället för andra saker och prioriterar er parrelation mer i vardagen så kan den säkerligen bli bättre, men det är förstås inte givet att du kan förlåta hennes beteende heller. Ni kan behöva ta hjälp av parterapeut.