Inlägg från: Anonym (Prata igenom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Prata igenom)

Vågar vi skaffa barn?

Tycker allt låter bra. Folk som skriver att han inte verkar som en bra pappa för att han arbetar borta, hallå? Det finns nog tusentals familjer i Sverige där ena föräldern arbetar borta. Han arbete är nu, framtiden vet man aldrig. Han kanske jobbar hemma om 5 år, vem fan vet liksom.

Det viktigaste är att du förstår att du kommer vara 'ensamstående' flera dagar i veckan så som det ser ut nu. 

Prata igenom tillsammans om ni båda är redo, längtar han lika mycket som dig? Kör. Annars skadar det ju inte att vänta ett år och se hur ni känner då. Jag tror också att man som ung klarar av småbarnsåren lättare än att gå och bråka med den andre trötta föräldern. Man blir liksom inte trött på samma sätt.

• Anonym (Prata igenom)
    Jemp skrev 2023-06-22 11:16:21 följande:
    Vad signalerar att han verkar vara en bra pappa? Eller ens intresserad? Hur är man en bra förälder på distans?

Att många föräldrar är frånvarande gör det ju inte bra. 
    Jag tycker inte att någon kan verka vara en bra eller dålig förälder förrän de faktiskt sitter där med sitt barn. Jag verkade nog vara en totalt värdelös mamma innan jag fick barn, men det blev jag inte. 
Svar på tråden Vågar vi skaffa barn?