• Core

Vågar vi skaffa barn?

Anonym (Cilla) skrev 2023-06-22 09:19:27 följande:
    Väldigt få lever resten av livet med den person de träffade när de var 19 år, även om det finns undantag. Det ser jag som den största risken, tillsammans med att du inte kan tänka dig att bo kvar så att ert barn får samma tillgång till er föräldrar. Känns inte genomtänkt, men så är du ung också. 
    Ingen planerar livet efter en eventuell separation, jag tror lika många som får barn senare separerar som de som får vid ung ålder.

Jag var 19 när jag träffade hustrun, fick barn vid 22. 15 år tillsammans idag, som ung har man mer energi att klara av tuffa småbarnsår utan bitterhet gentemot sin partner, är min slutsats när jag tittar på min omgivning.

Ts, kör. Nu är mina barn snart i tonåren och jag är 33, har nu utbildat mig och hela den biten det sägs ska vara omöjligt med barn tidigt. Jag har bara sett fördelar från mitt perspektiv, när jag är fyrtio är mina ungar på väg ut i livet, och jag kan göra de resor och saker jag vill fortfarande i bra ålder. Det är inte för alla, men för mig var det helt rätt 
Svar på tråden Vågar vi skaffa barn?