Inlägg från: Anonym (U) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U)

Vågar vi skaffa barn?

Jag ser några varningssignaler. Han är hemifrån väldigt mycket. Det är ett problem när man har barn. Han verkar tycka att varannan helg är helt ok att ha sina barn. Båda de här sakerna tyder på att han tycker att barnen är ditt huvudansvar och det är en riktigt, riktigt dålig utgångspunkt för att få familjelivet att funka. 

Statistiskt så är separationer mer än dubbelt så vanligt i familjer där mamman är under 25 när barnen föds. Separation är också vanligare i familjer där ansvar för barnen inte delas lika. Just nu tillhör ni båda de här riskgrupperna. 

• Anonym (U)
    satulinna skrev 2023-06-22 09:04:10 följande:

Där emot är jag bestämd att om det tar slut, så ska man göra allt för att barnen ska må bra. Det spelar liksom ingen roll att jag blivit bedragen och sviken, för mina barns skull så får man bita ihop och jobba på en bra relation till barnens far och försöka umgås tillsammans, ha gemensamma kalas osv. Där är väl sambons åsikt lite annan, han säger att det beror på hur relationen slutat. Skulle han bli sviken och bedragen så skulle det inte vara så enkelt menar han..

Alltså nej, nej. Ännu fler dåliga tecken. Han verkar inte vara pappa-material. 
  • Anonym (U)

Och att flytta 20 mil ifrån barnens pappa vid eventuell separation är helt enkelt inte ok. Man gör inte så mot ett barn. Även om pappan mest verkar se det här med barn som en accessoar lär inte barnet se på honom på det viset.

Svar på tråden Vågar vi skaffa barn?