Hashimotos/Hypotereos
Man medicinerar inte höga antikroppar. Man medicinerar när TSH ligger högt eller ft4 ligger lågt. Åt TPO rycker vården på axlarna. Så där kommer du aldrig att få ordentligt med hjälp.
Din tanke med kosten är en bra start men den täcker inte hela vägen. Antikroppar är en inflammation och man måste få ner den. Det bästa sättet är AIP kost (Autoimuna protokollet). Jag har själv följt protokollet under flera år i olika stirkta varitanter av det. Fått ner mina antikroppar, kunnat sänka levaxin dosen då värdena blivit bättre och bättre.
Googla Karl hulten och AIP. Jag tycker att hans råd är enklast att följa.
Jag fick min hypo diagnos för 16 år sedan, när min först födda var ett år. De första åren trodde jag på min läkare för han var ju läkare. Men när mitt mående förblev kasst började jag att läsa, läsa, läsa, läsa.
Det finns väldigt mycket matnyttigt att hitta och man måste tänka utanför boxen för att komma tillrätta med sitt problem.
Det fina med AIP kost (som är en variant av Paleo) är att du kan leva på det viset. Det är en fullvärdig kost som du kan leva på under din graviditet också.
Jag har de senaste åren lärt mig att meditera och att andas rätt (googla Anna Hallens andningsminut, det är det enklaste sättet att förklara det där med andningen). Stress är den absoluta största fienden.