Hashimotos/Hypotereos
Hej. Mitt första inlägg här. Vet inte riktigt hur jag ska börja, utan bara skriver det jag känner. Lång historia kort: jag och min man har varit gifta sedan 2015. Kunde ej vara intima förrän förra året då jag övervunnit Vaginism. Lyckan var/är total och en lååång väg.
nånstans här fick jag Hashimotos, fastforward börjar vi från och med typ November förra året planera graviditet i samspel med min endokrinolog. Mars i år blir vi gravida då min endokrinolo sa att jag har bra värden (var då ännu inte påläst om TSH, T3, T4, TPO-Ak etc etc). får missfall i v5. blir gravid igen nu i Juni, fick missfall förrigå. Loggar in på 1177 och ser att mina värden är återigen(!) bra FÖRUTOM mina antikroppa, dem ligger på hela 1300. Enligt min research så skall antikropparna attackera embryon i v5. nu till min fundering. är det någon som vet om detta stämmer? Jag har bestämt mig för att köra på total glutenfri och sockerfri kost samt undvika snabba kolhydrater goch äta selen och zink samt vardaglig motion i syfte att få ner mina AK och sedan försöka igen. Åsikter? Tips och råd om detta? Snälla kom med så mkt input ni bara kan, jag är despera. har också tänkt att få hjälp med att få ner mina AK via en gynekolog då min endokrinolo vägrar se sambandet mellan missfall och förhöjda antikroppar, utan han hänvisade mig till Gyn då det ligger på ?deras bord?.
All hjälp tas taaaacksamt emot