Sooora skrev 2023-08-29 12:57:07 följande:
har läst att folk fått medicin i form av Prednisolon och det ska tydligen halvera TPOak? Varit idag hos Gyn, och precis som du säger tycker dem åt axlarna när man tar upp AK och säger ?nationellt finns det inga rekommendationer?. läste lite om Karl Hultén och AIP, bara en fråga, är det realistiskt att köra på aip? Och isåfall hur länge? Fick du själv resultat? Jag har fått ner AK från 1300 till 950 men det är fortfarande en låååång väg att gå. blir knäpp snart vet inte vad jag ska ta mig till? :(
Har oxå hört att kortison (prednisolon) ska hjälpa och har hört folk som fått det. Har oxå höga TPO-ak och vill ju verkligen få denna medicin om det är därför jag får alla missfall. Måste ju vara något med det att göra. Någon läkare måste ju kunna skriva ut? Är det farligt att äta kortison annars? Fertilitetsplus i Stockholm har jag hört kan hjälpa till med sånt, men vet inte om det gäller alla. Jag bor heller inte i närheten men funderar på att höra av mig dit om min graviditet skiter sig denna gång oxå.