Inlägg från: Anonym (Sofia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofia)

Måste det vara så "livsomvälvande" att bli förälder?

Men om du bara tycker att allt verkar jobbigt med att skaffa barn så undrar jag varför du överhuvudtaget tänker tanken på att skaffa barn? Ta dig en funderare på om du verkligen vill det på riktigt eller om det är en press utifrån en samhällsnorm på att skaffa barn. 

Det ÄR tufft många gånger och man har väldigt liten egentid, iallafall de första åren, man kan inte ens gå på toa ifred och vissa dagar hinner man inte ens duscha. Men för mig var det det ändå värt det för jag älskar mitt barn och hen är viktigare än egentid och allt annat. 

• Anonym (Sofia)
    Anonym (Nej) skrev 2023-06-16 23:12:30 följande:

Nej, mitt liv förändrades inte nämnvärt när jag fick barn. Mitt liv var väl kanske barnvänligt från början. Jag har aldrig gjort avkall på mina intressen eller bott på "all inclusive bamseland" bara för att jag har barn, förutom om just det varit syftet, vi har varit på ALV och Muminvärlden en gång vardera. Annars har jag levt mitt liv som vanligt och ungen har fått hänga med, vilket jag tror och anser egentligen är bäst för barnet. Det är så barn växer.

Är du man eller kvinna?
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Nej) skrev 2023-06-16 23:12:30 följande:

Nej, mitt liv förändrades inte nämnvärt när jag fick barn. Mitt liv var väl kanske barnvänligt från början. Jag har aldrig gjort avkall på mina intressen eller bott på "all inclusive bamseland" bara för att jag har barn, förutom om just det varit syftet, vi har varit på ALV och Muminvärlden en gång vardera. Annars har jag levt mitt liv som vanligt och ungen har fått hänga med, vilket jag tror och anser egentligen är bäst för barnet. Det är så barn växer.

Jag håller inte med om att det bästa för barnet är att hänga med föräldrarna enbart på det föräldrarna vill och att man som förälder inte gör några uppoffringar för sitt barn. Varför skulle det vara bättre för barnet menar du? 
    Du framstår i mina ögon som en egoistisk och ansvarslös förälder. 
Svar på tråden Måste det vara så "livsomvälvande" att bli förälder?