Hur länge får er tonåring vara ute?
Skämtar du?? En så ung person ska vara hemma senast kl. 20 om det är en vanlig kväll utan särskild aktivitet.
Skämtar du?? En så ung person ska vara hemma senast kl. 20 om det är en vanlig kväll utan särskild aktivitet.
Totalt vansinne att låta henne vara ute så länge, hon ska redan ligga i säng och sova sedan någon timme.
På era reaktioner så verkar det ju som att hon får va ute ganska länge. Jag tycker det är lite svårt, men här verkar ju föräldrarna låta barnen vara ute så länge. När det är skola så är hon oftast inte ute såhär och förra sommaren var hon heller inte ute så sent. Det är första året hon får gå på gården för det är för högstadieelever. De som slutar sexan får gå nu på sommaren. De har ju personal där och de hon är med är ju kav så länge. Jag vill inte att hon ska bli sån som hänger med folk som börjar röka och dricka tidigt och de hon är med är inte sådana vad jag vet. Vi behöver ju lägga grunden för sommaren nu och jag vill inte att hon ska va ute sent varje kväll, bara ibland om det är något. Ska prata med henne och försöka prata lite med de andra föräldrarna och se vad de har för tider.
Till (Mamma) "Det är exakt det som kommer hända om du fortsätter låta henne hänga ute så länge på kvällarna. Dessutom tyvärr naivt om du tror att du vet vad hon gör och med vilka när hon är ute.
Du behöver inte prata med de andra föräldrarna, det är dina regler som gäller i ditt hem."
Jag är allt annat än naiv, snarare tvärtom. Naturligtvis kan man aldrig exakt veta vad barnen gör oavsett tid på dygnet, då måste man ju antingen va med dem eller ha en drönare med kamera efter dem. Sen tror jag inte att bara för att man får vara ute vad ni du anser sent att det är exakt vad som kommer hända. Jag vill hitta en bra balans att tänkte det var ett bra ställe att kunna bolla tankar på här på familjeliv. Räknade inte riktigt med att bli dömd och förmanad.