Inlägg från: Anonym (dad bod) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dad bod)

Tycker du det är snyggt med män som är vältränade

har tight kropp, ingen antydan till gubbmage och synliga magmuskler?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du det är snyggt med män som är vältränade
  • Anonym (dad bod)
    Anonym (vad tycker du själv?) skrev 2023-06-14 14:55:50 följande:

Ja frågan är felställd:
    Tycker du att det är snyggt med vältränade kroppar?
    Vem svarar nej, jag tycker att det är fult.

De flesta tycker väl att vältränade i lagom dos är snyggt och inte motsatsen men det är ju inte samma sak som att ens partner måste ha det, då går man ju på många olika saker som gör att man faller för en man även om han inte är vältränad. Väldigt få har nog det som det viktigaste kriteriet för ett förhållande.

Partner, minns inte jag nämnt nåt om det. Jag frågar om det är snyggt med tränade män. Vad tycker du om män som inte är de mest vältränade, är det fulare? Har du problem med det, och känner att du måste säga nåt?
  • Anonym (dad bod)
    Anonym (RayBan) skrev 2023-06-14 14:46:44 följande:

Jag tycker absolut att det är snyggt med vältränade män men likt Guldnovan ovan så är det absolut inget krav jag har på en man utan mer ett plus i kanten. Det finns andra egenskaper (ej utseendemässiga) som väger så mycket tyngre.
    Så nu tycker väl KD?..jag menar TS?.att jag också är en hycklerska. Solig

Vilka egenskaper väger tyngre?
  • Anonym (dad bod)

Från 2 olika studier.

1. Av de 160 kvinnor som deltog i studien var det nämligen inte en enda som ansåg att de mindre muskulösa kropparna var mer attraktiva.

? Vi var inte överraskade av att kvinnorna tyckte att de muskulösa männen var mer attraktiva. Vad som överraskade oss var hur stark effekten var. I vårt data hittade vi inte en enda kvinna som föredrog svagare eller mer feminina kroppar, säger Aaron Sell, huvudförfattaren av studien till The Guardian.

Dealbreakern var alltså hur pass starka männen på bilderna såg ut att vara då de mest muskulösa männen utgjorde 70 procent av vilka kroppar kvinnorna i studien föredrog. Forskarna kom också fram till att kvinnorna även tyckte mer om långa och slimmade manskroppar.

2. Alla hängivna gymbesökare kan nog få klia sig rejält i huvudet om de tar del av studien som presenterats i tidningen Dailystar. 

Den kommer nämligen fram till att en majoritet av de tillfrågade kvinnorna i studien anser att en mer "normal" fysik är mer tilltalande än vältränade magar hos män. 

Träningssidan Fitness Planet intervjuade totalt 2 217 kvinnor om deras dejtingpreferenser. 65 procent svarade att den "naturliga fysiken" är sexigast, vilket är en ökning med 8 procent på ett år.  

Ölmagen besegrade dessutom sexpacket. Enligt undersökningen tyckte 51 procent att en ölmage är mer eftersträvansvärt än magrutor. 

Den vanligaste anledningen till ölmagens popularitet var att det är ett tecken på en man som är trygg i sin egen kropp. 

Internationellt berömda stjärnor som programledaren James Corden, komikern Seth Rogen och skådespelaren Jason Segel nämns som exempel på personer som fått "pappakroppen" att bli mer populär igen. 

• Anonym (dad bod)
    Anonym (C) skrev 2023-06-14 15:18:20 följande:
    För en potentiell partner, vän, arbetskollega eller vad?
    Enligt din egen utsago rörde sig frågan inte om partners.
    Eftersom partner dras in här, så kan vi få svar på det. Märk väl, att det inte var jag som nämnde partner.
  • Anonym (dad bod)
    Anonym (vad tycker du själv?) skrev 2023-06-14 15:19:58 följande:
    Ok det gäller alltså inte en partner utan bara män i allmänhet då.
    Som vad män jag ser på gatan eller? vänner?
    Som jag skrev är frågan konstig speciellt då om det inte gäller någon jag ska vara tillsammans med. 
    Om någon får frågan, tycker du att det är snyggt med vältränade män? då svarar väl nästan ingen, nej det tycker jag inte. Om det inte gäller typ bodybuilders som många tycker är för mycket.

Hur fasiken kom du fram till att jag känner att jag måste säga något till män som inte är vältränade???????????

Du ställde en fråga, tycker du att det är snyggt med vältränade män, hur kan du blanda in i det att folk skulle säga något till mindre vältränade män överhuvudtaget.
    Helt sjukt hur du vänder saker! 

Så du menar att om någon tycker att en vältränad man är snygg, tycker man att andra är fula och känner att man måste säga det?
    Jösses vilken slutsats du drar!
    Är du så du ser på livet, tycker man en sak är snyggt eller bra då är annat fult eller dåligt!

Som du ser skrev jag även fast du då inte menade partner att det viktigaste är inte att man är vältränad, då borde du väl förstå att jag inte heller skulle säga något till någon som inte är eller hur!!!!!!
    Glöm frågan, det var uppenbarligen för komplicerat.
  • Anonym (dad bod)
    Anonym (C) skrev 2023-06-14 15:28:48 följande:
    Men du vill uppenbarligen ha svar ändå?
    Glöm frågan om du inte kan svara utan att ställa frågor själv.
    Glöm frågan.
  • Anonym (dad bod)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-06-14 15:40:04 följande:

Konstigt ställd fråga. 

Ja, om det handlar om att titta på.

Nej, om det handlar om att ha sex. Då är det härligare med en mjuk kropp än en spinkig eller hård. Hellre lite hull säger jag. 

Det är en enkel fråga. Ja eller nej liksom.
    Tror du att kvinnor som tittar på en man hon inte tycker har perfekt kropp, kanske har nåt hon stör sig på, känner att hon måste kommentera mannens kropp?
  • Anonym (dad bod)
    Guldnovan skrev 2023-06-14 16:25:06 följande:
    Hur är det, varför slutade du bemöta händelsen när jag i bikini blev jämförd med en val häromdagen? Det var nämligen jag, en överviktig 57-åring. Du skrev nåt att om kvinnan var överviktig förstod du det. Jag är tjock så jag undrade om du alltså tyckte kommentaren var befogad
    .
    Jag tror jag svarade att jag tyckte det var dålig stil att säga så. Vad ska jag skriva mer? Ska jag skriva det fler gånger? Jag har skrivit i varenda tråd jag gjort att jag inte klankar ner på kvinnors kroppar på det sättet. Jag kommenterar inte kvinnors kroppar alls, även om det är en kvinna jag tycker är snygg, som jag tycker har fin kropp. Jag menade att jag kan förstå om nån kommenterar om nån har kraftig övervikt som kan påverka hälsan. Jag menade inte just dig. Jag känner folk som varit kraftigt överviktiga i flera år. Jag själv har inte sagt nåt, men jag kan förstå bättre om andra säger nåt. Däremot så förstår jag inte de som klankar ner på mäns kroppar när det är män som är i bra form, som håller igång. Man kanske inte är perfekt, men man gör så gott man kan.
  • Anonym (dad bod)
    Guldnovan skrev 2023-06-14 14:33:55 följande:

Ja men inget jag kräver av en partner. Så egentligen bryr jag mig inte och väljer inte efter det heller. 

Från annan tråd idag:

Både män och kvinnor i förhållanden skulle må bättre av att träna eller hålla igång på något sätt. Man kan inte dra tillbaka tiden men man kan ju bromsa åldrandet och förfallet, både i knopp och kropp och mår man bra så syns det på en och det i sig är ju attraktivt. 
  • Anonym (dad bod)

Vi kan ju fortsätta diskutera hur det är om man har partner då. Hur ofta tränar du, och hur ofta tränar din partner?

• Anonym (dad bod)
    Guldnovan skrev 2023-06-14 18:26:28 följande:

Så Kaffedraken, med din logik och efter hur du ställde din lilla undersökning skulle du "ha problem" med mig eftersom jag inte är vältränad och du skulle påpeka det till mig. För det är normalt i din värld

Tack för den smockan! 
    Tack och lov är du i minoritet. 

Nej, jag skulle inte säga nåt. 
Svar på tråden Tycker du det är snyggt med män som är vältränade