Tycker du det är snyggt med män som är vältränade
har tight kropp, ingen antydan till gubbmage och synliga magmuskler?
har tight kropp, ingen antydan till gubbmage och synliga magmuskler?
Ja frågan är felställd:
Tycker du att det är snyggt med vältränade kroppar?
Vem svarar nej, jag tycker att det är fult.
De flesta tycker väl att vältränade i lagom dos är snyggt och inte motsatsen men det är ju inte samma sak som att ens partner måste ha det, då går man ju på många olika saker som gör att man faller för en man även om han inte är vältränad. Väldigt få har nog det som det viktigaste kriteriet för ett förhållande.
Jag tycker absolut att det är snyggt med vältränade män men likt Guldnovan ovan så är det absolut inget krav jag har på en man utan mer ett plus i kanten. Det finns andra egenskaper (ej utseendemässiga) som väger så mycket tyngre.
Så nu tycker väl KD?..jag menar TS?.att jag också är en hycklerska.
Från 2 olika studier.
1. Av de 160 kvinnor som deltog i studien var det nämligen inte en enda som ansåg att de mindre muskulösa kropparna var mer attraktiva.
? Vi var inte överraskade av att kvinnorna tyckte att de muskulösa männen var mer attraktiva. Vad som överraskade oss var hur stark effekten var. I vårt data hittade vi inte en enda kvinna som föredrog svagare eller mer feminina kroppar, säger Aaron Sell, huvudförfattaren av studien till The Guardian.
Dealbreakern var alltså hur pass starka männen på bilderna såg ut att vara då de mest muskulösa männen utgjorde 70 procent av vilka kroppar kvinnorna i studien föredrog. Forskarna kom också fram till att kvinnorna även tyckte mer om långa och slimmade manskroppar.
2. Alla hängivna gymbesökare kan nog få klia sig rejält i huvudet om de tar del av studien som presenterats i tidningen Dailystar.
Den kommer nämligen fram till att en majoritet av de tillfrågade kvinnorna i studien anser att en mer "normal" fysik är mer tilltalande än vältränade magar hos män.
Träningssidan Fitness Planet intervjuade totalt 2 217 kvinnor om deras dejtingpreferenser. 65 procent svarade att den "naturliga fysiken" är sexigast, vilket är en ökning med 8 procent på ett år.
Ölmagen besegrade dessutom sexpacket. Enligt undersökningen tyckte 51 procent att en ölmage är mer eftersträvansvärt än magrutor.
Den vanligaste anledningen till ölmagens popularitet var att det är ett tecken på en man som är trygg i sin egen kropp.
Internationellt berömda stjärnor som programledaren James Corden, komikern Seth Rogen och skådespelaren Jason Segel nämns som exempel på personer som fått "pappakroppen" att bli mer populär igen.
Konstigt ställd fråga.
Ja, om det handlar om att titta på.
Nej, om det handlar om att ha sex. Då är det härligare med en mjuk kropp än en spinkig eller hård. Hellre lite hull säger jag.
Ja men inget jag kräver av en partner. Så egentligen bryr jag mig inte och väljer inte efter det heller.
Vi kan ju fortsätta diskutera hur det är om man har partner då. Hur ofta tränar du, och hur ofta tränar din partner?
Så Kaffedraken, med din logik och efter hur du ställde din lilla undersökning skulle du "ha problem" med mig eftersom jag inte är vältränad och du skulle påpeka det till mig. För det är normalt i din värld
Tack för den smockan!
Tack och lov är du i minoritet.