Inlägg från: Robin95 |Visa alla inlägg
  • Robin95

Sambos familj får mig att må psykisk dåligt

Jag behöver hjälp jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Min svärmor behandlar mig som ett barn. Jag har sådan prestationsångest då hennes negativitet ställer stora krav på mig. Jag jobbar från 7-16 varje dag samtidigt som jag stressar oerhört mycket kring andra vardagssysslor, hon är barnvakt till barn hon inte orkar ta hand om som hon sedan ger till oss. Detta är extra stressande i kombination av sömnbrist glömmer jag ofta saker vart jag lägger saker vilket hon sedan går och klagar på och kallar mig slarvig. 

Jag har ADHD så det är viktigt med rutin och återhämtning för min del något som blir svårt när man måste anpassa sig efter hennes planering för att inte mötas av blickar och sura miner. Vad ska jag göra jag mår så dåligt och jag får bara höra hur jag överreagerar och att man inte kan talta med mig. 😞
  • Svar på tråden Sambos familj får mig att må psykisk dåligt
  • Robin95

Det stämmer det du säger, Min sambo har haft problemet att inte våga markera mot hennes mamma då hon lyckas få samma tankesätt och jag bara överreagerar. Har jag planerat något som är viktigt för mig så kan hon bakom ryggen planerat att hämta en möbel eller bara ringa och säga att vi ska ta hennes barn eller grannens. 

Hennes ord är ofta "man kan inte skylla på ADHD" fast du är ju faktiskt vuxen och måste kunna ta lite ansvar" Det är just det jag gör jag arbetar för att hjälpa till med hyran och elen sparat för att betala av mina skulder. Problemet är att hon oftast tar min sambo vid sidan för att skrämma henne. 

Däremot är det otroligt viktigt för min del att ha rutiner och framförhållning, hennes krav tar våran tid att prioritera våra viktiga saker och när man säger nej får man bara höra att man är otacksam. 

Nej mår man dåligt så målas man upp som en överdrivare som man inte tänker dalta med, man ska låtsas hela tiden som att det inte regnar. 

Svar på tråden Sambos familj får mig att må psykisk dåligt