-
-
Svar på tråden Vad skulle kvinnor skylla på i ett 100% jämställt förhållande?
-
Fortfarande har inte TS förklarat vad som menades med tråden. Nu är ni några som har dragit iväg och diskuterat saker, som vi inte vet var det som åsyftades,
-
Att förhållandet inte är jämställt används ju ofta av kvinnor när de vill ha något att skylla på när de inte vill orkar göra olika saker.Anonym (...) skrev 2023-06-11 16:34:26 följande:
Fortfarande har inte TS förklarat vad som menades med tråden. Nu är ni några som har dragit iväg och diskuterat saker, som vi inte vet var det som åsyftades,
-
Jag var i mitt tidigare förhållande med en kvinna manad att göra nästan alla hushållssysslor. När hon kom hem från jobbet var nästan det enda hon ville göra att sova. Hon brydde sig inte om att diskhon var överfull, eller att soppåsarna var det. Eller att smutstvätt samlades på hög. Jag fick ta hand om detta.
Hon hade även 5 katter som skräpade ner och körde prydnadssaker och andra saker i golvet så de gick sönder, detta ansåg hon var mitt fel. Hon bytte kattsand i kattlådorna högst en gång varannan vecka, när folk hade sagt till henne att det bör bytas varje dag.
Hon var oerhört lat, och jag har hört om en del förhållanden där mannen förväntas vara servil och göra det mesta av hushållssysslor, men som samtidigt klandras för det och kallar dem tofflor. -
Du är i gott sällskap fast ingen man skulle erkänna att han är en toffel.Anonym (Omvänt) skrev 2023-06-11 19:48:59 följande:
Jag var i mitt tidigare förhållande med en kvinna manad att göra nästan alla hushållssysslor. När hon kom hem från jobbet var nästan det enda hon ville göra att sova. Hon brydde sig inte om att diskhon var överfull, eller att soppåsarna var det. Eller att smutstvätt samlades på hög. Jag fick ta hand om detta.
Hon hade även 5 katter som skräpade ner och körde prydnadssaker och andra saker i golvet så de gick sönder, detta ansåg hon var mitt fel. Hon bytte kattsand i kattlådorna högst en gång varannan vecka, när folk hade sagt till henne att det bör bytas varje dag.
Hon var oerhört lat, och jag har hört om en del förhållanden där mannen förväntas vara servil och göra det mesta av hushållssysslor, men som samtidigt klandras för det och kallar dem tofflor.
-
Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-11 16:00:24 följande:Är det mannen som kräver ett perfekt hem?
Eller är det kanske förväntningar från andra kvinnor? Mamma, svärmor, väninnor?
Eller kanske rent av "duktig flicka" som spökar?Är så jävla less på den där undanflykten som kommer från män "jag klarar mig med en lägre standard så jag behöver inte göra något". det är ett sådant kvalificerat skitsnack. Min man har försökt dra den också men då blir jag bara förbannad för sanningen är att jag klarar mig med en sjukt lägre standard än vad han gör, han hade mycket mer städat i sitt hem än jag i mitt innan vi flyttade ihop. Han hade ok och jag hade på gränsen till sanitär olägenhet.
Men med barn så finns det faktiskt en minimistandard man behöver uppnå för att barnen inte ska växa upp i ett hem där de inte vill ta med sina vänner hem. Min standard ligger långt under den standarden, min mans standard ligger på den. Men han VET att om han skiter i att göra något så gör jag det. Eftersom att det fallit på min lott att ha koll på när barnen får kompisar på besök och vara hemmets projektledare.
Jag tror att många män precis som min ser sig som en enhet och övriga familjen som en enhet. Så om han plockar undan sitt plus lite till så tror han att han gjort hälften. Men missar att det är ungarna som står för 90% av stöket så hans och lite till gör att han står för typ 15% av det som behöver göras.
Jag är helt med på att om man vill ha ett prefekt hem och en standard som ligger högre än allmän mininivå så får man ta ansvar för det som ligger över miniminivån själv. Men problemet är att många män hävdar att de är fine med att deras barn kan växa upp i ett hem med bajs på toalettens spolknapp, möglig disk i barnens sängar, nedkissade kalsonger på golvet i tv-rummet och att golvet dammsugs 2 gånger om året och därför inte behöver göra något. Men självklart är de inte ok med det utan de vill faktiskt bo ett i hem där man inte riskerar att trampa på glasbitar och bli magsjuk bara av att leva i. -
Jag gissar att det finns en anledning till att det är ett tidigare förhållande och att du kanske kände att din kärlek, respekt och attraktion för henne minskade ju längre du fick leva med allt ansvar.Anonym (Omvänt) skrev 2023-06-11 19:48:59 följande:
Hon var oerhört lat, och jag har hört om en del förhållanden där mannen förväntas vara servil och göra det mesta av hushållssysslor, men som samtidigt klandras för det och kallar dem tofflor.
Jag hoppas att du får leva i ett jämställt förhållande nu (eller i framtiden om du är singel) där varken du eller din partner behöver känna att den andra inte gör sin del utan där ni kan hjälpas åt och slippa bli irriterade och tappa sugen på varandra. -
Om kvinnan inte är attraherad av mannen ifråga skulle hon antagligen förklara det med att han är en mes eller tråkig typ som inte har några ambitioner utanför hemmet och familjen.Mandelflarn skrev 2023-06-11 14:11:40 följande:Vad skulle kvinnor skylla på i ett 100% jämställt förhållande?Vad skulle kvinnor skylla på i ett 100% jämställt förhållande?
-
Nej, det är ju därför det är så svårt att få träffa manliga kompisar från förr. De är upptagna med att ställa upp för sina kvinnor och vaka över dem så att ingen annan man kommer och tilldrar sig hennes intresse, men när de för en gång skull får hennes tillåtelse att gå ut på puben med grabbarna, då sitter de efter några stora starka och skrävlar om att "Höhö nej, för fan, jag får göra som jag vill för henne".Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-11 21:07:17 följande:Du är i gott sällskap fast ingen man skulle erkänna att han är en toffel.
-
Men nog förekommer det att män inte orkar ha sex för att de arbetar för mycket, med jättemycket övertid och sånt...Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-11 14:35:58 följande:
Jag kan inte påminna mig att jag läst att en man t ex inte orkar ha sex p ga ojämn arbetsfördelning av hemsysslor, men det kanske är något inlägg jag missat under åren.
-
Varför skulle man kalla det att "skylla på" något när det faktiskt kan vara sanningen och en del av bristande attraktion? Det är inte bara det yttre som spelar roll för en kvinna utan väldigt mycket personlighet också.Ascendere skrev 2023-06-12 09:36:24 följande:Om kvinnan inte är attraherad av mannen ifråga skulle hon antagligen förklara det med att han är en mes eller tråkig typ som inte har några ambitioner utanför hemmet och familjen.