• Anonym (4)

Hur många barn har du och blev det som du tänkte innan barn?

Har fyra och borde stannat vid två men av någon anledning ville vi ha fler och så här i efterhand var det inte vårt smartaste beslut. 
    De två första var samma kön så vi ville ha av det andra kanske? Minns inte nu men det blev två av varje iaf. Med två hade vi kanske haft bättre ekonomi och orkat, kanske kanske inte varit skilda. Vem vet....
    Att vara gravid var underbart och förlossningarna var fina. Men upplever att den dagen jag blev mamma försvann jag som person. Nu är jag en vandrande plånbok man kan behandla illa och ibland ignorera. 

• Anonym (4)
    Anonym (4) skrev 2023-06-11 18:53:15 följande:

Har fyra och borde stannat vid två men av någon anledning ville vi ha fler och så här i efterhand var det inte vårt smartaste beslut. 
    De två första var samma kön så vi ville ha av det andra kanske? Minns inte nu men det blev två av varje iaf. Med två hade vi kanske haft bättre ekonomi och orkat, kanske kanske inte varit skilda. Vem vet....
    Att vara gravid var underbart och förlossningarna var fina. Men upplever att den dagen jag blev mamma försvann jag som person. Nu är jag en vandrande plånbok man kan behandla illa och ibland ignorera. 

Ett av dem har lindrig autism och ADD och det har varit och är ff väldigt svårt att handskas med, vi bor tillsammans. Noll stöttning för min del och det tär..
  • Anonym (4)
    Anonym (...) skrev 2023-06-11 16:51:16 följande:

Fick kämpa i 3 år innan det blev några barn så det var inte så kul och vi var ibland osäkra på om vi ens kunde få barn, men till slut så fick vi två i rätt rask takt.
    Allt gick superbra tills de började komma upp i högstadiet, sen har deras liv mest kantats av trubbel: hemmasittare, BUP och diagnoser och nu när de är över 20 år gamla är livet fortfarande lite krångligt. Inga spår av diagnoser när de var unga för de hade lätt för sig i skolan men sen i tonåren blev det för svårt runt det sociala samspelet och diagnoser var ett faktum. 
    Efter många år med ett kämpande med skola, komvux, folkhögskola, habiliteringen, psykiatrin så mår de bra men ingen av dem har än så länge något riktigt jobb eller högre utbildning. 
    Det var förstås inte vad jag tänkte när de var små. De var så talangfulla, påhittiga och smarta barn. De är ff smarta och kreativa men de har haft svårt att passa in i "mallen" för hur samhället tycker man ska göra med skola/utbildning och jobb. 

Ingen av oss föräldrar har diagnoser, och vi har alltid haft fullt fungerande yrkesliv ekonomi, har vänner etc. 

Stor igenkänning. Grundskoleåren var ett rent helvete. 20-åringen bor med mig och pappan checkade ut för 3 år sedan. Så det är jag.
Svar på tråden Hur många barn har du och blev det som du tänkte innan barn?